iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   eerste gebruik iphone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/80347-eerste-gebruik-iphone-4-a.html)

saasken 18-12-10 17:25

eerste gebruik iphone 4
 
hallo,

Men Iphone 4 wordt normaal aanstaande week geleverd.
nu heb ik toch nog enkele vragen in verband met de eerste ingebruikname.
Moet je hem eerst 24uur opladen alvorens te gebruiken, of direct gebruiken en dan volledige plat laten gaan en dan wanneer hij plat is de iphone 24u opladen?
of hem gewoon volledig plat laten gaan en dan opladen tot ie weer vol is?

hulp gewenst...

grtz

DaveD30 18-12-10 20:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saasken (Bericht 616352)
hallo,

Men Iphone 4 wordt normaal aanstaande week geleverd.
nu heb ik toch nog enkele vragen in verband met de eerste ingebruikname.
Moet je hem eerst 24uur opladen alvorens te gebruiken, of direct gebruiken en dan volledige plat laten gaan en dan wanneer hij plat is de iphone 24u opladen?
of hem gewoon volledig plat laten gaan en dan opladen tot ie weer vol is?

hulp gewenst...

grtz

Nee hoor!
Je kan hem gewoon gelijk in gebruik nemen.
Met de accu's van tegenwoordig is het niet meerf nodig om hem helemaal leeg te laten lopen.;)

apotheosis 19-12-10 01:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saasken (Bericht 616352)
hallo,

Men Iphone 4 wordt normaal aanstaande week geleverd.
nu heb ik toch nog enkele vragen in verband met de eerste ingebruikname.
Moet je hem eerst 24uur opladen alvorens te gebruiken, of direct gebruiken en dan volledige plat laten gaan en dan wanneer hij plat is de iphone 24u opladen?
of hem gewoon volledig plat laten gaan en dan opladen tot ie weer vol is?

hulp gewenst...

grtz


De dag van vandaag maakt dit allemaal veel minder uit en maar goed ook.
Toch doe ik het wel de 1ste keer, ik laat m'n batterij helemaal plat lopen en dan laad ik deze volledig op, is mss niet nodig allemaal maar het is een gewoonte van sinds ik de 1ste gsm al in m'n leven kocht ;).

Belangrijkste aan de iphone is vooral; laat hem niet vallen en draag er echt zorg voor, begin deze niet in de zetel te gooien, probeer hem niet bij autosleutels ofzo in je zak te steken en best ook opletten met water natuurlijk ;), als ik naar een pretpark ga dan steek ik hem in zo'n plastieken zak, wikkel ik deze er een paar keer in als ik in een waterattractie ga ;).

Tzijn maar wat tips he ;).

saasken 19-12-10 11:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 616473)
De dag van vandaag maakt dit allemaal veel minder uit en maar goed ook.
Toch doe ik het wel de 1ste keer, ik laat m'n batterij helemaal plat lopen en dan laad ik deze volledig op, is mss niet nodig allemaal maar het is een gewoonte van sinds ik de 1ste gsm al in m'n leven kocht ;).

Belangrijkste aan de iphone is vooral; laat hem niet vallen en draag er echt zorg voor, begin deze niet in de zetel te gooien, probeer hem niet bij autosleutels ofzo in je zak te steken en best ook opletten met water natuurlijk ;), als ik naar een pretpark ga dan steek ik hem in zo'n plastieken zak, wikkel ik deze er een paar keer in als ik in een waterattractie ga ;).

Tzijn maar wat tips he ;).

Alvast bedankt,
dus ik steek men microsim kaart erin (ik ga van proximus overschakelen op Mobile vikings) en dan start ik hem op en laat hem volledig plat gaan tot hij uitvalt en dan goed laten laden en vanaf dan gewoon opladen wanneer ik het denk?

Is het mogelijk op een iphone contacten te importeren vanaf de simkaart?

mike77 19-12-10 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saasken (Bericht 616526)
Is het mogelijk op een iphone contacten te importeren vanaf de simkaart?

Yep, via instellingen/contacten/simcontacten importeren..

ciao and enjoy.

saasken 19-12-10 14:06

Super,

dan kan ik eerst de contacten van men oude gsm naar men nieuwe sim kopieren en dan deze in de iphone zetten.

Iemand enige ervaring met hoesjes (volledige cases voor de iphone 4)

twijfel tussen:
Belkin grip vue, griffin reveal clear, belkin shield eclipse, switcheasy nude.
liefst een case dat vlot in en uit de broek gaat, niet te dik is en geen krassen maakt....

iWiefring 19-12-10 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saasken (Bericht 616573)
Super,

dan kan ik eerst de contacten van men oude gsm naar men nieuwe sim kopieren en dan deze in de iphone zetten.

Iemand enige ervaring met hoesjes (volledige cases voor de iphone 4)

twijfel tussen:
Belkin grip vue, griffin reveal clear, belkin shield eclipse, switcheasy nude.
liefst een case dat vlot in en uit de broek gaat, niet te dik is en geen krassen maakt....

Persoonlijk zou ik switcheasy nude aanraden!

saasken 19-12-10 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 616577)
Persoonlijk zou ik switcheasy nude aanraden!

dat is volledige hardshell case heb ik gezien,
is dat gevaarlijk om krassen te maken zo een case of niet echt?
ik dacht anders om een back protector eerst op de achterkant te bevestigen en dan de case erond te doen...

iWiefring 19-12-10 16:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saasken (Bericht 616590)
dat is volledige hardshell case heb ik gezien,
is dat gevaarlijk om krassen te maken zo een case of niet echt?
ik dacht anders om een back protector eerst op de achterkant te bevestigen en dan de case erond te doen...

De case maakt geen krassen, allebei mijn ouders hebben dezelfde case, en hebben naderhand nagekeken op krassen. Geen krasje te vinden!

saasken 19-12-10 16:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 616619)
De case maakt geen krassen, allebei mijn ouders hebben dezelfde case, en hebben naderhand nagekeken op krassen. Geen krasje te vinden!

Dus enkel de case volstaat om aan te schaffen want de front protectors zitten er 2 stuks bij zeker?
ik denk dat ik dan toch maar voor deze case ga gaan...

iWiefring 19-12-10 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saasken (Bericht 616635)
Dus enkel de case volstaat om aan te schaffen want de front protectors zitten er 2 stuks bij zeker?
ik denk dat ik dan toch maar voor deze case ga gaan...

Screen protectors zitten erbij! Ik raad je trouwens wel aan deze zeer voorzichtig aan te brengen, aangezien er anders luchbellen onder de protector ontstaan, deze zien er niet echt mooi uit.

saasken 19-12-10 17:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 616646)
Screen protectors zitten erbij! Ik raad je trouwens wel aan deze zeer voorzichtig aan te brengen, aangezien er anders luchbellen onder de protector ontstaan, deze zien er niet echt mooi uit.


dat kan ik me wel voorstellen dat het er niet zo fraai uitziet met luchtbellen eronder, maar er wordt n kartonnnetje bijgeleverd zeker?
zijn deze protectors van goede kwaliteit?

iWiefring 19-12-10 17:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saasken (Bericht 616656)
dat kan ik me wel voorstellen dat het er niet zo fraai uitziet met luchtbellen eronder, maar er wordt n kartonnnetje bijgeleverd zeker?
zijn deze protectors van goede kwaliteit?

Ze zijn altijd van goeie kwaliteit, als zeker als je die switcheasy hebt. Ik heb 'm gezien op de telefoon van m'n ouders, en als de protector goed zit, zit ie ook goed. Geen problemen mee gehad or what so ever.

saasken 19-12-10 18:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 616657)
Ze zijn altijd van goeie kwaliteit, als zeker als je die switcheasy hebt. Ik heb 'm gezien op de telefoon van m'n ouders, en als de protector goed zit, zit ie ook goed. Geen problemen mee gehad or what so ever.

Super,
't staat vast, kga voor de switcheasy nude cover.
laat ik dan de bescherming die standaard op de iphone zit aan de achterzijde op de iphone plakken (de standaard fabriekprotector?) wanneer ik de cover monteer?

iWiefring 19-12-10 22:40

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door saasken (Bericht 616681)
Super,
't staat vast, kga voor de switcheasy nude cover.
laat ik dan de bescherming die standaard op de iphone zit aan de achterzijde op de iphone plakken (de standaard fabriekprotector?) wanneer ik de cover monteer?

Als jij vind dat dit veiliger is moet je dit vooral doen. Persoonlijk vind ik het een beetje onzin want nadat we het gecontroleerd hadden was er niks mis met de achterkant (indien je het goed monteerd) moet dus geen problemen leveren!

iphoneEd 19-12-10 23:03

Heb alleen een rubberen rand met en op de achterkant is ie hard. Kreeg je toen bij de iPhone erbij. Voorop helemaal geen protectie folie of iets dergelijks. Heb de iPhone elke dag (al een half jaar) in mijn broekzak zitten (wel zonder sleutels,geld ed.) kan nog geen krasje vinden op de voorkant.

iWiefring 19-12-10 23:04

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphoneEd (Bericht 616770)
Heb alleen een rubberen rand met en op de achterkant is ie hard. Kreeg je toen bij de iPhone erbij. Voorop helemaal geen protectie folie of iets dergelijks. Heb de iPhone elke dag in mijn broekzak zitten (wel zonder sleutels,geld ed

iPhone staat welbekend op zijn 'geen-krasvangende' schermen. Heb vaak genoeg bij mij op school even een sleutel over m'n scherm zitten klooien. Om te laten zien dat het geen enkele krassen achterlaat.

saasken 20-12-10 00:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 616772)
iPhone staat welbekend op zijn 'geen-krasvangende' schermen. Heb vaak genoeg bij mij op school even een sleutel over m'n scherm zitten klooien. Om te laten zien dat het geen enkele krassen achterlaat.

En daar ben ik dan weer blij om, want het is altijd toch zo een pijnlijk moment om de eerst kras op je toestel te moeten ontdekken.
Nu is het zo dat ik mijn gsm altijd bij me heb, ook als ik ga werken in de tuin ed (tuinaanleg) en dan kan er al wel eens wat zand of grond in de zakken raken, dat wordt de grote test of ie dat wel aankan :p.
vandaar dat ik hem toch graag goed wil beschermen.

Nuja, binnenkort kan ik jullie meer informatie verschaffen over of de switcheasy en hopelijk zijn mijn bevindingen net zoals de bevindingen van iWiefring positief en lovend!

saasken 21-12-10 10:58

Ik heb de switcheasy nude besteld bij smartphoneshop.be
hier kost ie 29 euri en nu zie ik dat bij appelhoes hij aangeboden wordt voor net geen 18 euri!
nu is het wel zo dat hier nog de verzendkosten bijkomen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:49.