iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone kan niet herstellen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/80357-iphone-niet-herstellen.html)

zappy 18-12-10 19:26

iPhone kan niet herstellen
 
Hallo,

Een paar dagen geleden heb ik een iPhone 3g via marktplaats gekocht. Toen ik heb ophaalde deed hij het gewoon, en thuis wilde ik de nieuwe software downloaden want volgensmij stond er nu nog 3.1.3 op. Dat deed ie gewoon goed, maar daarna moest hij herstellen en gaf hij steeds bijna aan het einde een foutmelding.(1013) Volgemsij was hij wel gejailbreakt want hij had Cydia er opstaan. Ik weet niet zo veel van iPhone's en alles dus wie kan mij helpen?!

arjan95 18-12-10 21:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zappy (Bericht 616382)
Hallo,

Een paar dagen geleden heb ik een iPhone 3g via marktplaats gekocht. Toen ik heb ophaalde deed hij het gewoon, en thuis wilde ik de nieuwe software downloaden want volgensmij stond er nu nog 3.1.3 op. Dat deed ie gewoon goed, maar daarna moest hij herstellen en gaf hij steeds bijna aan het einde een foutmelding.(1013) Volgemsij was hij wel gejailbreakt want hij had Cydia er opstaan. Ik weet niet zo veel van iPhone's en alles dus wie kan mij helpen?!

Is er op jouw computer ooit eerder een (gejailbreakte) iPhone aangesloten geweest?

Het lijkt erop alsof jouw "hosts" bestand (wat staat in C:\Windows\System 32\drivers\etc\ of in /etc/ op een Mac) verwijzingen heeft naar Cydia voor de SHSH-gegevens. Die zijn nodig om te downgraden naar bijvoorbeeld 3.1.3. Die heb je nu dus niet nodig omdat je juist wilt updaten naar de officiele firmware van Apple. Probeer met Kladblok of Teksteditor (Mac) dit bestand te openen en de verwijzing naar "gs.apple.com" te verwijderen of er een hekje (#) voor te zetten. Dit lost dit probleem meestal op.

Veel succes hiermee

zappy 18-12-10 22:01

Bedankt voor de reactie,
ik heb het geopend met Kladblok maar er stond nergens gs.apple.com.
Toen heb ik ook om te proberen #gs.apple.com in gezet maar nog steeds gaf hij dezelfde foutmelding...?

XIII 18-12-10 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zappy (Bericht 616423)
Toen heb ik ook om te proberen #gs.apple.com in gezet maar nog steeds gaf hij dezelfde foutmelding...?

Dat komt omdat een # betekent dat de regel commentaar is en genegeerd moet worden; met en zonder die regel zal het effect dus precies hetzelfde zijn...

zappy 18-12-10 22:05

Oh haha ik weet er ook niet zoveel van.:D
Wie weet hoe ik dit op kan lossen...?

arjan95 19-12-10 09:02

Dit is zeker vreemd. Is de iPhone unlocked geweest? Het moet iets met modem firmware zijn. Die kan niet worden geupgrade. Na de fout,Google eens op Tiny Umbrella en download. Kies je iPhone en kick m uit recovery. Misschien start ie op

zappy 19-12-10 21:45

Ik lees op dit forum vaak over SHSH-gegevens.
Geen idee wat dat is. Wie kan het me vertellen?

arjan95 19-12-10 23:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door zappy (Bericht 616749)
Ik lees op dit forum vaak over SHSH-gegevens.
Geen idee wat dat is. Wie kan het me vertellen?

SHSH- gegevens zijn veel gebruikt door jailbreakers. Die hebben ze nodig als ze een oudere software op hun iPhone, iPad of iPod touch willen plaatsen. Apple houdt dit normaal gesproken tegen en dan mislukt dat proces. Daarvoor kun je ze gebruiken om toch de oude software te krijgen op je apparaat.

Verder heb je ze niet nodig. Je wilt immers de nieuwste software hebben.

zappy 20-12-10 15:03

Dank voor alle tips, ook van anderen op dit forum, ik heb alles geprobeerd maar het is niet gelukt. Error 1013 blijft terugkomen, ik geef het op.:(
Weet iemand misschien een reparateur die dat zou kunnen fiksen (omgeving Utrecht/Zeist). Of kan ik ermee naar de AppleStore (ik heb hem via Marktplaats gekocht, dus geen bon of garantiebewijs).:confused:

Fireball 20-12-10 19:40

Ik heb al een aantal Iphones hersteld maar de laatste 2 dagen geeft hij":

De Iphone kan niet worden herstelt omdat er geen verbinding kan worden gemaakt met de Iphone-software-update server of omdat deze tijdelijk niet beschikbaar is.

Ligt dit aan mijn instellingen of aan de apple server??
Graag commentaar!!!!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:25.