iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 3G prepaid? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/80470-iphone-3g-prepaid.html)

Gonzo 20-12-10 14:23

iphone 3G prepaid?
 
Ik heb mijn nieuwe iPhone ontvangen en nu wil dochterlief de oude 3G om spelletjes op te doen en voor de muziek. Ze is bijna 8 en voor bellen vind ik haar nog te jong.
Nu kan ik de oude iPhone alleen herstellen als er een simkaart in zit. Moet ik per se een prepaid aanschaffen of is er ook een andere manier om 'm te synchroniseren met iTunes?

En als ik per se een prepaid nodig heb, moet ik er dan nieuwste firmware opzetten zodat ik de mobiele data uit kan zetten? Dan kan ze wel bellen en smsen maar niet internetten, dat klopt toch?

Voor jullie waarschijnlijk simpele vragen, maar ik wil het even gechecked hebben, dus fijn als iemand mij wil laten weten hoe het zit. Alvast dank!

iWiefring 20-12-10 14:25

Je kan als het goed is toch ook met je oude kaartje de iPhone herstellen? Of zelfs nog met de nieuwe, en vervolgens alle spellen erop zetten enzo.

Mocht het noodzakelijk zijn om een prepaid sim aan te schaffen, dan kan je altijd nog vliegtuigmodus aanzetten, zodat ze helemaal niets kan doen. En als vliegtuigmodus aanstaat, kun je Wi-Fi gewoon nog wel aanzetten. Dus voor de rest levert dat geen problemen, maar bellen en sms'en kan ze dan niet meer.

Gonzo 20-12-10 14:32

De oude sim zit er nog in (want de 4 heeft die kleine).
Ik heb 'm dus aan itunes gehangen van mijn laptop (dus andere pc), gewoon herstellen drukken zodat die leeg gaat?
En als ik dan apps erop wil zetten, raakt ie dan neit in de war met mijn nieuwe iphone? Maw ik wil de oude synchroniseren via laptop en nieuwe via pc.

iWiefring 20-12-10 14:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo (Bericht 616967)
De oude sim zit er nog in (want de 4 heeft die kleine).
Ik heb 'm dus aan itunes gehangen van mijn laptop (dus andere pc), gewoon herstellen drukken zodat die leeg gaat?
En als ik dan apps erop wil zetten, raakt ie dan neit in de war met mijn nieuwe iphone? Maw ik wil de oude synchroniseren via laptop en nieuwe via pc.

Dan moet je alles van je laptop afhalen (als er iets opstond) en alleen de apps downloaden die je wilt hebben. Zodat deze niet in de war raakt.

Gonzo 20-12-10 14:44

er heeft nog nooit een iphone aan mijn laptop gehangen. Ik heb nu net itunes erop gezet. Maar hij herkent gewoon mijn account bij itunes, dus ik hoefde niet opnieuw een mailadres en creditcardgegevens op te geven.
Mijn vraag is eigenlijk als ik de oude iphone op de laptop herstel en de apps er opnieuw opzet of dan als ik mijn nieuwe iphone aan de desktop hang er geen verwarring zal optreden. Sorry als ik niet helder ben in mijn vragen.

iWiefring 20-12-10 14:52

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo (Bericht 616971)
er heeft nog nooit een iphone aan mijn laptop gehangen. Ik heb nu net itunes erop gezet. Maar hij herkent gewoon mijn account bij itunes, dus ik hoefde niet opnieuw een mailadres en creditcardgegevens op te geven.
Mijn vraag is eigenlijk als ik de oude iphone op de laptop herstel en de apps er opnieuw opzet of dan als ik mijn nieuwe iphone aan de desktop hang er geen verwarring zal optreden. Sorry als ik niet helder ben in mijn vragen.

Nee want je laptop brengt geen veranderingen aan in de iTunes van je desktop, voorbeeld: m'n vader en ik hebben allebei een iPhone, we werken op hetzelfde account.

Ik heb 3000 nummers. Hij onder de 1000. We kunnen gewoon appart synchroniseren, maar als ik bijvoorbeeld de iPhone van m'n vader op mijn pc synchroniseer, heeft hij wel al mijn spul erop staan! Is dit duidelijk genoeg?

Gonzo 20-12-10 14:54

Heel helder, dank!
Dit is geloof ik een onderwerp waar de kinderen beter in thuis zijn dan de ouders. Voel me heeeeel dommig in deze ;-)

Maar dank je wel!

iWiefring 20-12-10 18:41

Is het bij deze opgelost dan? Als dit het geval is kan iemand er een slotje op gooien!

Gonzo 20-12-10 18:50

Helaas kan ik melden dat het zo niet werkt. Ik heb op herstellen gedrukt, toen istie uren beziggeweest en het einde van het liedje is, is dat er een nieuwe simkaart in moet. Dus ga morgen toch maar dat prepaid-kaartje kopen want daar blijft ie maar om vragen.
Een iPhone is gebruiksvriendelijk behalve met dit soort dingen. Toch gek dat je 'm niet aan iTunes kunt hangen zonder simkaart...

iWiefring 20-12-10 19:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gonzo (Bericht 617088)
Helaas kan ik melden dat het zo niet werkt. Ik heb op herstellen gedrukt, toen istie uren beziggeweest en het einde van het liedje is, is dat er een nieuwe simkaart in moet. Dus ga morgen toch maar dat prepaid-kaartje kopen want daar blijft ie maar om vragen.
Een iPhone is gebruiksvriendelijk behalve met dit soort dingen. Toch gek dat je 'm niet aan iTunes kunt hangen zonder simkaart...

Daar betaal je dan het dubbel voor als een iPod, en bij een iPod heb je niet eens een sim-kaart nodig. Beetje raar allemaal.

Gonzo 20-12-10 19:53

Ik vind het ook vreemd. Maar goed, wat kost een prepaidje, 5 euro ofzo. En dan is het vast opgelost. Maar gek is het wel, dat de iphone dan niet als een soort ipod gaat functioneren. Ik zal het laten weten.

iWiefring 20-12-10 20:03

Is goed, ik hoor het van je, mochten er nog problemen komen ben ik er graag om je te helpen haha!

Gonzo 23-12-10 19:46

Uiteindelijk gelukt met oude simkaart ipv een prepaidje. Geen idee waarom maar ik hing 'm nog eens aan iTunes en ineens deed ie het wel. Alles staat er op en dochterlief is helemaal blij. Dank je wel! Volgens mij kan er een slotje op ;-)

iWiefring 23-12-10 19:52

Als het is opgelost, dan mag er een slotje. Waar blijf je modjeeee? Gooi er een slot op!
Maar misschien kan ie ook openblijven, want mensen met hetzelfde probleem die hier niet hun oplossing vinden, kunnen in ditzelfde topic hun vraag stellen, zo wordt de vraag niet dubbel gesteld en houdt dit het forum overzichtelijk.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:02.