iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Spoed Iphone vastgelopen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/8068-spoed-iphone-vastgelopen.html)

Drumpie 24-02-08 00:01

Spoed Iphone vastgelopen
 
Heeejj

Mijn iPhone is vanavond vastgelopen hij doet niks meer ook niet uitzetten en als ik hem op de pc aansluit ook niks.
Heb hem nodig om te smsen en bellen
bedankt...

Tijn1 24-02-08 01:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Drumpie (Bericht 70250)
Heeejj

Mijn iPhone is vanavond vastgelopen hij doet niks meer ook niet uitzetten en als ik hem op de pc aansluit ook niks.
Heb hem nodig om te smsen en bellen
bedankt...

Welke firmware heb je en waar draai je nu op!
Herstel hem met itunes en dan jailbreak en activeer hem met ziphone 2.4 of gebruik de wiki!

Volgens mij is dit de beste oplossing om het geheel weer werkend te krijgen!

marc 24-02-08 07:45

wat nog wel eens kan helpen als de iphone freezed is vanaf een andere telefoon naar de iphone bellen en anders harde reset daar de uitknop en de ronde aanknop 15 seconden tegelijk in te houden.
succes!

petrovsky 24-02-08 10:35

reset iphone
 
Heb de iPhone via aan/uit knop en home gestopt.
Weer op gestart maar blijf in opstart scherm (appltje)
hangen.
Itunes geeft ook een fout melding. Vooraf BSD system getracht te installeren.
Wat nu?:confused:

joke_name 24-02-08 12:18

restoren is waarschijnlijk de enige optie. Dit kan je doen door hem aan dfu modus te zetten en dan te restoren met itunes daarna moet je natuurlijk hem wel weer opnieuw jailbreaken en alle gegevens er op zetten.

LET OP: Je bent dan dus alles kwijt wat op je iphone zit. SMS, contactpersonen enzovoort.

succes er mee.

petrovsky 25-02-08 17:39

was de enigee oplossing. I'm heb op het forum gemist dat eerst BSD subsystem moest worden geinstalleerd

paulus 06-03-08 15:06

Ik zat net een filmpje te kijken op mijn iphone met youtube toen ie ineens vastliep... Daarna kwam t apple logo in beeld en na een tijdje stond er het itunes logo met het snoertje eronder... Hij doet nu dus helemaal niets meer!! Ik heb/had firmware 1.1.3 erop zitten, iemand tips?

truckdiver 06-03-08 15:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulus (Bericht 77592)
Ik zat net een filmpje te kijken op mijn iphone met youtube toen ie ineens vastliep... Daarna kwam t apple logo in beeld en na een tijdje stond er het itunes logo met het snoertje eronder... Hij doet nu dus helemaal niets meer!! Ik heb/had firmware 1.1.3 erop zitten, iemand tips?

restore doen in itunes en unlocken met ziphone 2,5c
hier programma downloaden ZiPhone Download Server

-kriis 06-03-08 15:10

paules pm mij even

paulus 06-03-08 15:18

Kan ik gewoon op herstellen drukken in itunes, niet pielen met shift knop ingedrukt houden enzo?

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door truckdiver (Bericht 77593)
restore doen in itunes en unlocken met ziphone 2,5c
hier programma downloaden ZiPhone Download Server


truckdiver 06-03-08 15:44

yep herstel drukken en itunes laten doen
hier is er een topic over te vinden
https://forum.iculture.nl/f14/i...e-1-1-4-a.html

RioolDokter 29-03-08 20:33

Mijn Iphone is ook vast gelopen (apple logo in het beeld..) als ik hem nu gewoon laat "opgaan" (de battrij leeg laten lopen..) zal hij zich dan (als ik hem oplaad) wel weer opstarten?

Mvg,

Anders een ander idee? Heb een gehackte iphone, 1.1.4 versie. 8gb. zo gekocht, en ben niet zo heel technisch met hacken, wat kan ik het beste doen anders?

Tijn1 29-03-08 22:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter (Bericht 89477)
Mijn Iphone is ook vast gelopen (apple logo in het beeld..) als ik hem nu gewoon laat "opgaan" (de battrij leeg laten lopen..) zal hij zich dan (als ik hem oplaad) wel weer opstarten?

Mvg,

Anders een ander idee? Heb een gehackte iphone, 1.1.4 versie. 8gb. zo gekocht, en ben niet zo heel technisch met hacken, wat kan ik het beste doen anders?

Volgens mij zonder dat je hem aangesloten hebt met de computer, de sleep en home button tegelijk indrukken en de sleep button los latten als het appeltje weer verschijnt! Het opstarten duurt wel langer na deze actie maar dat is gelukkig eenmalig!
Suc6

RioolDokter 29-03-08 22:08

Maar dan ben ik alle informatie welke op mijn Iphone staat kwijt toch?..

Tijn1 29-03-08 22:18

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter (Bericht 89522)
Maar dan ben ik alle informatie welke op mijn Iphone staat kwijt toch?..

Nee dat is alleen als je hem hebt aangesloten op de computer want dan kom je in restore modus! als je hem los in je handen hebt niet!

RioolDokter 29-03-08 22:21

is het een betrouwbare manier, Tijn1? Want ik krijg ook hulp van 'n andere gebruiker hier op het forum, welke mij de software en dergelijke opnieuw laat installeren..? Anders probeer ik eerst jouw manier, en kan die van hem altijd nog proberen..?

Tijn1 29-03-08 22:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter (Bericht 89536)
is het een betrouwbare manier, Tijn1? Want ik krijg ook hulp van 'n andere gebruiker hier op het forum, welke mij de software en dergelijke opnieuw laat installeren..? Anders probeer ik eerst jouw manier, en kan die van hem altijd nog proberen..?

om het zeker te weten doe ik het nu met mijn eigen!
Heb een eigen repo dus alles is zo geinstalleerd als het toch fout gaat!
FF geduld!

RioolDokter 29-03-08 22:25

Zou super zijn Tijn1... Ik wacht af. Wat is een eigen Repo? Sorrie, niet zo thuis in deze wereld...Tot zo.

Tijn1 29-03-08 22:27

Ik kan je zeggen dat het veilig bij mij is gegaan heb alles nog! Het opstarten duurt alleen twee keer zo lang als normaal! Dus home en sleep tegelijk indrukken als het appeltje verschijnt de sleep (bovenop) loslaten en dan lang de home button ingedrukt houden! Niks aan het handje, je doet dan een harde reboot!
Als het dan nog niet lukt kan je altijd de software opnieuw doen!
Suc6

RioolDokter 29-03-08 22:29

hoelang moet ik nadat appeltje verschijnt, hometoets in blijven houden?

edit:

gebeurd niks..wel dat hij uitging, aan ging. toen desleep button los maar nog steedsniks? nog x doen?

Tijn1 29-03-08 22:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter (Bericht 89541)
Zou super zijn Tijn1... Ik wacht af. Wat is een eigen Repo? Sorrie, niet zo thuis in deze wereld...Tot zo.

Een eigen repo is waar je applicaties van derden staan( installer)
Net zoals Sjowol en Fresh ifoneguide{punt}nl{slash}112of113of114 hebben!

Tijn1 29-03-08 22:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter (Bericht 89543)
hoelang moet ik nadat appeltje verschijnt, hometoets in blijven houden?

todat je weer je springboard ziet, dat gaat vanzelf

RioolDokter 29-03-08 22:33

Kan ik nog 'n keer zo'n harde reset proberen? Denk dat ik te laat de sleeptoets los liet. Er is niks veranderd tot nog toe..

Tijn1 29-03-08 22:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RioolDokter (Bericht 89549)
Kan ik nog 'n keer zo'n harde reset proberen? Denk dat ik te laat de sleeptoets los liet. Er is niks veranderd tot nog toe..

Naar mijn weten kan je het altijd doen, heb er nog nooit problemen mee gehad en geloof mij heb al aardig wat iphones weer leven ingeblazen!

RioolDokter 29-03-08 22:38

Heb de hoop opgegeven.

Als ik die hard-reset doe, zie ik dat Iphone uitgaat, en weer aan. Dan laat ik de sleep toets los, en houdt de home toets vast. Maar hij blijft maar op dat domme rotappeltje staan....Ik doe het zo toch goed?

Software opnieuw opzetten dan maar?..

https://forum.iculture.nl/f59/i...s-ilberty.html

Deze link kreeg ik, is dat de juiste manier om alles up to date, en werkend te krijgen?

croiman 29-03-08 22:54

nee je doet t niet goed, je blijft de home-button EN de power-button tesamen ingedrukt houden tot hij in recovery-mous gaat, kan tot 20sec duren.

Dan kun je restoren met itunes en trug unlocken en dergelijke

Tijn1 30-03-08 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door croiman (Bericht 89559)
nee je doet t niet goed, je blijft de home-button EN de power-button tesamen ingedrukt houden tot hij in recovery-mous gaat, kan tot 20sec duren.

Dan kun je restoren met itunes en trug unlocken en dergelijke

ik bedoelde zonder dat ie in recovery gaat dus ook niet aangesloten met een computer, dat is een harde reset, tocch??

croiman 30-03-08 04:06

da is een hard reset ja.

stettero 10-04-08 11:08

Ik zit met hetzelfde probleem, zonet een progammaatje bij installer geunistald en daarna is hij vast gelopen en doet niks meer.
Alleen het appeltje in beeld,als ik herstellen geburik bij itunes alleen werkt dat niet?
Als ik een restore moet doen ben ik alles kwijt, is er niet nog een manier?

stettero 10-04-08 13:26

Ik heb hem uit eindelijk gerestrored (1.1.4) en dan liberty er op los maar blijft nog steeds nadien op het appletje staan.Toen nog een keer gerestored en dan ziphone, do it all maar nadien nog steeds appeltje in beeld. I tunes ziet hem gewoon en kan syncen. Iemand hiet nog een oplossing voor?

erictummers 10-04-08 17:32

Schrik, die van mij deed het ook ineens niet meer.
Een reset (home + power) liet eerst alleen het apple logo zien, maar daarna gelukkig alles normaal.
Heb onlangs wel de TOUCH hack toegepast, waarbij je de Touch settings kunt aanpassen. Wat is de standaard waarde? Bij mij stond hij op 7.2 ...

croiman 10-04-08 17:34

ik dacht dat de standaard waarde 3.5 was. bij mij toch, 1.0.2otb BL3.9 bij aankoop.

stettero 10-04-08 17:36

heeft er iemand voor mij toevallig een oplossing? De batterij loopt nu ook heel snel leeg, maar na weer laden kwam het appletje weer

croiman 10-04-08 17:39

als de batterij leeg was, en je steekt em in voor op te laden, dan start hij gewoon op (na uitval met platte batterij), batterij snel leeg, kijk dan eens over t forum of in wiki, er zijn vele topics over dit probleem "batterij snel leeg"

stettero 10-04-08 18:31

Ja oke, maar het probleem was dat de iphone vast is gelopen.Alleen het appletje in beeld.
zie mijn reactie hier boven

croiman 10-04-08 18:36

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door stettero (Bericht 96422)
Ja oke, maar het probleem was dat de iphone vast is gelopen.Alleen het appletje in beeld.
zie mijn reactie hier boven

kijk hier eens....


https://forum.iculture.nl/f14/i...op-scherm.html

stettero 10-04-08 18:44

Oke, ik ga proberen, maar ik heb hem al helemaal gerestrored?

croiman 10-04-08 18:47

dan hoef je dat niet meer te doen.

stettero 10-04-08 18:49

Maar het probleem is dat na de restore het appeltje er nog steeds is.Al 2 keer gerestored en met liberty en zihone do it all. Maar nu is nog steeds het appeltje in beeld en doet voor de rest niks

stettero 10-04-08 19:38

Ha ha ik heb hem weer aan de praat,ik heb eerst erase baseband gedaan en toen weer restore.
Sinds dien werkt hij weer, alleen lastig nu ben ik alles kwijt


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:12.