//

iPhone 4 downgrade 4.2.1-4.1 '3194 error'

iPhone 4 downgrade 4.2.1-4.1 '3194 error' discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik krijg een foutmelding in iTunes tijdens een restore van iPhone3,1_4.1_8B117_Restore.ipsw op een iPhone 4 met 4.2.1: An unknown error occured (3194). - ik heb ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 23-12-10, 17:24
dampendedrol dampendedrol is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Standaard iPhone 4 downgrade 4.2.1-4.1 '3194 error'

Ik krijg een foutmelding in iTunes tijdens een restore van iPhone3,1_4.1_8B117_Restore.ipsw op een iPhone 4 met 4.2.1: An unknown error occured (3194).

- ik heb in september een simlock vrije iPhone 4 gekocht in Belgie
- mijn iPhone 4 werd geleverd met 4.1
- ik heb mijn iPhone 4 in november geupgrade naar 4.2.1
- mijn baseband toont 03.10.01-ICE_2_8
- ik heb mijn iPhone 4 niet eerder gejailbreak or whatsoever

Ik heb greenpois0n gekozen om mijn iPhone 4 te jailbreaken, daarvoor moet ik eerst weer terug naar 4.1.

Nu heb ik in volgorde:
- via Apple de officiele iPhone3,1_4.1_8B117_Restore.ipsw gedownload
- mijn iPhone 4 volledig opgeladen
- de laatste iTunes geinstalleerd 10.1.1.4
- pc opnieuw opgestart
- geen onnodige services en programmas draaien
- via iTunes mijn iPhone 4 gebackuped
- 74.208.105.171 gs.apple.com toegevoegd aan etc\hosts
- met de laaste TinyUmrella 4.21.02 mijn SHSH 4 4.2.1 (8C148) bewaard
- mijn iPhone 4 aangesloten op iTunes
- mijn iPhone 4 in DFU mode gezet
- via shift+restore iPhone3,1_4.1_8B117_Restore.ipsw geselecteerd

Nu krijg:
- in iTunes tijdens 'Verifying iPhone restore with Apple...' de melding:
An unknown error occured (3194).

Daarna heb ik:
- 74.208.10.249 gs.apple.com toegevoegd aan etc\hosts
- via shift+restore iPhone3,1_4.1_8B117_Restore.ipsw geselecteerd

Wederom krijg ik:
- in iTunes tijdens 'Verifying iPhone restore with Apple...' de melding:
An unknown error occured (3194).

Vragen:
Kan iemand vertellen hoe ik de foutmelding kan voorkomen?
Kan het te maken hebben met dat ik geen SHSH heb bewaard van 4.1? TinyUmbrella zegt ook:
CYDIA DOES NOT HAVE YOUR SHSH FOR iPhone4 4.1 (8B117) THERE IS NO WAY FOR YOU TO GET THEM. SORRY. YOU ARE JUST TOO LATE.


Ik op dit forum diverse 3194 foutmeldingen en gelezen, maar er is geen tip die ik heb kunnen gebruiken. Alles lijkt in de richting van de SHSH/Hosts te wijzen, maar ik weet niet wat ik nog kan doen.

Laatst gewijzigd door dampendedrol; 23-12-10 om 17:39.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 23-12-10, 17:55
Kubbie92 Kubbie92 is offline
• iOS 9.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 158
Standaard

Bij mij hielp gewoon simpelweg het proberen op mijn andere pc.. Misschien bij jou ook een proberen?
  #3  
Oud 23-12-10, 18:01
dampendedrol dampendedrol is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 Bekijk bericht
Bij mij hielp gewoon simpelweg het proberen op mijn andere pc.. Misschien bij jou ook een proberen?
Dank voor de tip. Dan ga ik het nu vanaf mijn laptop proberen. In ieder geval heb ik een fout ontdekt in mijn volgorde. Na het bewerken van de hosts eerst de pc rebooten. Ik heb dit nu gedaan op mijn werkstation, maar wederom dezelfde foutmelding.

Laatst gewijzigd door dampendedrol; 23-12-10 om 18:06.
  #4  
Oud 23-12-10, 18:41
dampendedrol dampendedrol is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 Bekijk bericht
Bij mij hielp gewoon simpelweg het proberen op mijn andere pc.. Misschien bij jou ook een proberen?
Vanaf mijn laptop krijg ik dezelfde foutmelding. Ik ben gewoon niet gemachtigd om deze downgrade te installeren.
Ik had kennelijk moeten weten dat ik mijn SHSH had moeten submitten bij Cydia om dit issue te voorkomen.

Laatst gewijzigd door dampendedrol; 23-12-10 om 19:34.
  #5  
Oud 23-12-10, 21:48
Kubbie92 Kubbie92 is offline
• iOS 9.2
• 9.0.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Locatie: Antwerpen
Berichten: 158
Standaard

Niet gemachtigd? Hoe bedoel je? Bij een installator kan je met je rechter muisknop open as administrator kiezen..
  #6  
Oud 23-12-10, 23:39
dampendedrol dampendedrol is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 Bekijk bericht
Niet gemachtigd? Hoe bedoel je? Bij een installator kan je met je rechter muisknop open as administrator kiezen..
Niet gemachtigd door Apple.
  #7  
Oud 24-12-10, 13:29
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Als je de SHSH blob niet hebt opgeslagen en Cydia hem dus niet heeft kun je niet terug naar 4.1! Dit gaat dus nooit werken, anders zou je met Tinyumbrella de TSS server kunnen starten en dan kun je shift herstellen met iTunes omdat je de SHSH hebt opgeslagen.
  #8  
Oud 24-12-10, 21:50
dampendedrol dampendedrol is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Als je de SHSH blob niet hebt opgeslagen en Cydia hem dus niet heeft kun je niet terug naar 4.1! Dit gaat dus nooit werken, anders zou je met Tinyumbrella de TSS server kunnen starten en dan kun je shift herstellen met iTunes omdat je de SHSH hebt opgeslagen.
Ja precies, dat had ik dus ook begrepen na veel lezen.

Ik was er tijdens de downgrade niet eens bewust van dat er mogelijkheid bestond dat dit helemaal niet kon; iets wat me zo logisch leek, maar Apple kennelijk een goede reden voor heeft, weer wat bijgeleerd.

Ik wacht op een geschikte jailbreak voor 4.2.1, deze zou volgens jailmatrix met de kerst verschijnen; ik ga eens lezen of er al iets gepost is (http://blog.iphone-dev.org/redsn0w)

Laatst gewijzigd door dampendedrol; 24-12-10 om 21:55.
  #9  
Oud 26-12-10, 19:46
taekwondoka9 taekwondoka9 is offline
• iOS 4.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Berichten: 3
Standaard 4.2.1

Ìk vind deze topic wel heel handig! alleen als er een jailbreak voor 4.2.1 komt moet je dat wel even posten op deze topic (dus laten weten als het je weer is gelukt).
  #10  
Oud 26-12-10, 20:46
gemakki gemakki is offline
• iOS 10.0.1
• 10.0.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: Huizen
Berichten: 37
Standaard

van de iPhone 4 geen update heeft ontvangen, zal je in iTunes de error 1013 krijgen en zal het toestel vervolgens niet op kunnen starten. Als je dus gebruik maakt van de iPhone 4 en bovendien géén behoefte hebt aan de mogelijkheid om te kunnen unlocken, kun je dit oplossen door in TinyUmbrella binnen het tabblad Advanced de optie Set Hosts to Cydia uit te vinken. Je volgende herstelpoging zal in dat geval de genoemde error niet meer opleveren. De maker van TinyUmbrella heeft aangegeven bezig te zijn


Dit al geprobeerd ?

Geen error meldingen als je dat vinkje uitvinkt
  #11  
Oud 27-12-10, 01:21
gangster2 gangster2 is offline
• iOS 5.0 Beta
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 112
Stuur een bericht via MSN naar gangster2
Standaard

YouTube - How To Fix 3194 & Firmware Not Compatible Error When Downgrading In iTunes

mischien help dit is een fix voor die error
  #12  
Oud 27-12-10, 12:16
JornZ JornZ is offline
• iOS 6.1.3
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gangster2 Bekijk bericht
Nogmaals, dit werkt alleen als je de SHSH blobs hebt opgeslagen...... het enige wat deze methode doet is het opvragen van de SHSH blobs van Saurik's server. Als je niet in Cydia hebt aangegeven dat je ze wilt opslaan in het verleden dan zijn ze ook op die server niet beschikbaar en werkt dit trucje dus niet!
  #13  
Oud 27-12-10, 12:38
dampendedrol dampendedrol is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JornZ Bekijk bericht
Nogmaals, dit werkt alleen als je de SHSH blobs hebt opgeslagen...... het enige wat deze methode doet is het opvragen van de SHSH blobs van Saurik's server. Als je niet in Cydia hebt aangegeven dat je ze wilt opslaan in het verleden dan zijn ze ook op die server niet beschikbaar en werkt dit trucje dus niet!
Precies!

De informatie die hij geeft is eigenlijk misleidend, hij zegt dat als je geen SHSH hebt gesaved in een oudere firmware, dat je dan nog steeds kan downgraden.

Maar in 0:40 zegt hij 'if you have ever jailbreaked your iPhone and you have clicked 'Make my live easier' in Cydia, then you can still downgrade'.

Dit betekent feitelijk dat je wel je SHSH hebt gesaved, maar niet doormiddel van 'Save SHSH', maar via Cydia met 'Make my life easier', dit komt op hetzelfde neer. De SHSH wordt dan ook bewaard op Saurik's server. Overigens een erg omslachtige manier die hij gebruikt om het hosts bestand te bewerken, maar dat terzijde.
  #14  
Oud 27-12-10, 12:44
dampendedrol dampendedrol is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 38
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gemakki Bekijk bericht
van de iPhone 4 geen update heeft ontvangen, zal je in iTunes de error 1013 krijgen en zal het toestel vervolgens niet op kunnen starten. Als je dus gebruik maakt van de iPhone 4 en bovendien géén behoefte hebt aan de mogelijkheid om te kunnen unlocken, kun je dit oplossen door in TinyUmbrella binnen het tabblad Advanced de optie Set Hosts to Cydia uit te vinken. Je volgende herstelpoging zal in dat geval de genoemde error niet meer opleveren. De maker van TinyUmbrella heeft aangegeven bezig te zijn


Dit al geprobeerd ?

Geen error meldingen als je dat vinkje uitvinkt
Niet geprobeerd, maar dit kan niet werken, want wat er feitelijk gebeurd is dat TinyUmbrella de wijziging die dit programma maakt in het hosts bestand weer ongedaan maakt; de verwijzing naar Saurik's server wordt ongedaan gemaakt. Dan kom je weer terug bij af, want Apple staat het niet toe om te downgraden.

Helaas er is gewoon geen methode. Er was een methode bij firmware 3.1 in het verleden zonder SHSH, maar deze werkt niet meer in de firmware's 4.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iTunes error 3194 borgqueenx iTunes 87 12-10-11 23:11
error 3194 op NIET gejailbreakte iphone 3gs dendirk iPhone algemeen 12 01-06-11 17:00
Windows: Error 3194 bij upgrade naar 4.3.3. arttext iTunes 2 08-05-11 14:14
iPhone: iPhone kopen error 3194?? hockeyboer Jailbreak 7 29-09-10 23:09
iPhone: update 3gs van 3.1.3 naar 4.0 geeft 3194 error hockeyboer Jailbreak 4 11-09-10 22:00

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:17.