iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   E-mail versturen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/80840-e-mail-versturen.html)

Cooper85 25-12-10 23:33

E-mail versturen
 
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een mail account bij Ziggo/@home.
Nu kan ik me e-mail wel ontvangen/ophalen maar ik kan geen e-mail versturen.

Wat voor gegevens moet ik invullen bij server uitgaande post?
M'n mobiele provider is Vodafone.

Ik heb al van alles geprobeerd maar tot op heden werkt het nog niet helaas.:o

SMTP
Hostnaam: authsmtp.vodafone.nl ?

Vervolgens voer ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in, dan krijg ik de melding dat het niet juist is terwijl ik daar toch echt mee kan inloggen op de site van vodafone.

Please help me :D

Cooper85 26-12-10 14:07

Mag een slotje op :)

Na heel wat gepruts werkt het nu eindelijk allemaal!

heydan 30-12-10 01:31

Wat hebbie gedaan want ik heb hetzelfde probleem

Cooper85 30-12-10 15:17

Server inkomende post
Hostname: pop.ziggo.nl
gebruikersnaam: je e-mail adres
wachtwoord: die bij je e-mail adres hoort

Server uitgaande post:
Hostname: authsmtp.vodafone.nl
gebruikersnaam: mail(je 06 nr)@vodafone.nl (alles achter elkaar)
Wachtwoord: waarmee je inlogt op my vodafone
Serverpoort: 25

Dit zou moeten werken als je het allemaal juist hebt ingevuld
Succes!

heydan 30-12-10 18:11

Thnx voor je reply. Ben bij vodafone Langston geweest. Blijkt dat je bij uitgaande mails de vodafone mobiele instellingen in moet voeren

Cooper85 30-12-10 18:13

Klopt, zoals hierboven staat beschreven.

hansv2 12-01-11 10:53

Bij mij werkt het nog steeds niet...:(
ik heb met email adres met en zonder 06 geprobeerd, helpt niet. de site van Vodafone helpt me ook niet, 'deze dienst is tijdelijk niet beschikbaar'....

Cooper85 12-01-11 17:28

Wat vul je precies in? En welke foutmelding krijg je?

MbeNL 12-01-11 17:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cooper85 (Bericht 619011)
Ik zit met het volgende probleem.

Ik heb een mail account bij Ziggo/@home.
Nu kan ik me e-mail wel ontvangen/ophalen maar ik kan geen e-mail versturen.

Wat voor gegevens moet ik invullen bij server uitgaande post?
M'n mobiele provider is Vodafone.

Ik heb al van alles geprobeerd maar tot op heden werkt het nog niet helaas.:o

SMTP
Hostnaam: authsmtp.vodafone.nl ?

Vervolgens voer ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord in, dan krijg ik de melding dat het niet juist is terwijl ik daar toch echt mee kan inloggen op de site van vodafone.

Please help me :D

probeer eens:

heel simpel bij home.nl bij zoeken ingetikt: uitgaande mailserver.... Voila;

Inkomende mailserver: pop.ziggo.nl
Uitgaande mailserver: smtp.ziggo.nl
Loginnaam: je e-mail gebruikersnaam
Wachtwoord: je e-mail wachtwoord

Zorg ervoor dat aanmelden met beveiligd wachtwoord verificatie niet aangevinkt staat.


Instellingen e-mail versleuteld verzenden


Wil je ook in het buitenland of op andere locaties je eigen e-mailprogramma gebruiken? Verander dan de instellingen in je e-mailprogramma en verzend je e-mail versleuteld.
Inkomende mailserver
pop.ziggo.nl
Uitgaande mailserver: smtp.ziggo.nl (poortnummer 587)
Gebruik SSL (Secure Socket Layer)/TLS: ja
Voor deze server is verificatie vereist/identiteistcontrole: ja
Loginnaam : je e-mail gebruikersnaam
Wachtwoord: je e-mail wachtwoord


succes ermee!

hansv2 13-01-11 00:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Cooper85 (Bericht 626889)
Wat vul je precies in? En welke foutmelding krijg je?

server: authsmtp.vodafone.nl
username:
emailadres waarmee in op my vodafone inlog
email adres 06nummer@vodafone.nl
email adres nummer@vodafone.nl
wachtwoord:
wachtwoord van host van mijn website
wachtwoord van vodafone
wachtwoord van my vodafone

dan duurt het controleren erg lang (meer dan 5 minuten)
de foutmelding zegt "Geen verbinding via SSL. wilt u de account zonder SSL configureren?" (wat is SSL eigenlijk?)
klik ik op "ja" en dan duurt het controleren weer erg lang.
melding "de SMTPserver reageert niet. controleer de netwerkverbinding en of de juiste informatie is ingevuld bij "server uitgaande post""

ik ga vodafone nog maar eens mailen. eens kijken of ik nu wel een goed antwoord krijg.

hansv2 18-01-11 19:23

het lukt nog steeds niet. Vodafone kwam met een suggestie om als gebruikersnaam "mail06xxxxxxxx" te gebruiken. gaat niet.

wat nu?

hansv2 18-01-11 20:42

Hij doet het!!!! Je moet namelijk eerst de Wi-Fi uitzetten.....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:20.