ipod touch 4 (8gb) is maar 6.5? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) hallo, ik heb vandaag een ipod touch 4 gekocht met 8gb capaciteit. als ik met itunes verbind zegt hij 6,5 gb vrij. ik snap dat ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
ipod touch 4 (8gb) is maar 6.5?
hallo,
ik heb vandaag een ipod touch 4 gekocht met 8gb capaciteit. als ik met itunes verbind zegt hij 6,5 gb vrij. ik snap dat de software een beetje inneemt maar toch geen 1,5gb? heeft iemand anders dit ook? |
|
|
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
||||
|
||||
Dat is normaal, bij een harde schijf is dat ook zo. Mijne iPhone 32GB heeft een capaciteit van 29.06GB.
|
|||
|
|||
Ja ok jammer dan, maar komt vooral omdat het al zou weinig is vond ik het wel erg
|
|
|||
|
|||
Dit heeft te maken met een aantal zaken:
- Het formatteren van het geheugen voor gebruik met het iOS levert een overhead op waaraan ruimte verloren gaat - De opgave van het aantal GB (voor de reclames etc.) is berekend met machten van 10 (dus 1000000 Bytes in een MegaByte en 1000 MegaByte in een GigaByte), maar in werkelijkheid is de electronica natuurlijk binair en werkt deze met machten van 2. Hierdoor onstaat ook een verschil, eigenlijk is een MegaByte dus 1024 * 1024 Bytes en een GigaByte 1024 * 1024 * 1024 Bytes en is de waarde die aangegeven wordt door het iOS dus lager dan wat er in de reclames en specificaties wordt opgegeven. - De opgave van 8GB zal überhaupt niet exact zijn |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
iPod Touch 8gb 4g | SuzanneK | Wi-Fi | 2 | 25-04-11 10:38 |
iPod touch: Ipod Touch 3G 8gb | Marcel94 | Jailbreak | 1 | 11-10-10 22:47 |
iPod Touch 8gb V3 | LIL...$uri | iPhone algemeen | 4 | 12-04-10 22:34 |
Ipod touch 8GB | koenverbruggen | iPhone algemeen | 3 | 11-09-09 21:24 |
|
|