iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 4 t.o. samsung galaxy (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/81164-iphone-4-t-o-samsung-galaxy.html)

dancingprinzess 30-12-10 11:50

iphone 4 t.o. samsung galaxy
 
Ja, ik weet, ik zit op een iphone forum.
Maar er zitten vast mensen op dit forum die geswitcht zijn van het een naar het ander en me daarover meer kunnen vertellen.

Ik wil een smartphone aanschaffen. Gewoon voor privé-gebruik, voor de leuk, wil er mee bellen, internetten, filmpjes kijken, spelletjes spelen.
Ik heb een mini-laptop waar ik heel tevreden mee ben, dus een tab aanschaffen hoeft niet.

Dus ik weet niet waarom ik nu precies een iphone moet kopen in vergelijking met bijvoorbeeld een samsung galaxy S of een nokia of een HTC.... :)

gangster2 30-12-10 12:28

ik zeg een ding wat ik vindt van htc is :

HTC hoort in plee

dancingprinzess 30-12-10 12:37

Ok. Das duidelijk.
Maar waarom???? Dat soort antwoorden kan ik nergens vinden. Anders heb ik ook nog een mooie:

Jouw antwoord...ole....daar kan ik niets mee :p

020 30-12-10 13:22

Haha! Nee maar neem de iPhone 4 nou maar! Je hebt veel meer spelletjes/apps, hoogste resolutie, wat wil je nog meer? Ohja, camera! HD filmen!

iWiefring 30-12-10 13:25

@020
Je vergeet het belangrijkste, er komen steeds meer apps met ondersteuning voor videobellen, iPhone heeft FaceTime? Waarom zou je naar een nokia, samsung, die onzin willen gaan? iPhone is gewoon het beste!

GwnEtienne 30-12-10 13:29

Ik heb zowel de iPhone 4 als de galaxy s en als ik heel eerlijk mag zijn zou ik de galaxy s nemen maar dat is puur uit mijn eigen bevindingen.
Ze hebben ook filmpjes van de iPhone 4 en de galaxy s waar ze naast elkaar worden vergeleken en de galaxy s kan zoiezo beter tegen een stootje ook al heb je allerlei dure covers etc die heb je bij de iPhone 4 zeker nodig maar bij de galaxy kan dat ook zonder.
De iphone is gewoon een echt kwetsbaar toestel en als je je telefoon gewoon 'normaal' wilt kunnen gebruiken en niet bang hoeft te zijn elke keer dat je hem pakt dat die maar niet gaat vallen kan je voor het gemak beter een galaxy s hebben.
Maar ik zeg al dat is mijn mening en ik heb verder niets tegen beide toestellen.

dancingprinzess 30-12-10 13:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 620867)
@020
Je vergeet het belangrijkste, er komen steeds meer apps met ondersteuning voor videobellen, iPhone heeft FaceTime? Waarom zou je naar een nokia, samsung, die onzin willen gaan? iPhone is gewoon het beste!

Videobellen kan toch niet op de iphone4? Dat kan wel op de galaxy tab.

Is het nou werkelijk zo dat er voor de ipod meer apps ontwikkeld worden dan voor de samsung? Of is dat gewoon iets wat men heeft van elkaar en van horen en zeggen. Mijn man zei ook al 'er worden meer apps voor de iphone ontwikkeld' en op mijn vraag hoe hij dat dan wist, kreeg ik als antwoord 'ja, dat heb ik gehoord'. Daar kan ik dus niets mee :D...

dancingprinzess 30-12-10 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 020 (Bericht 620864)
Haha! Nee maar neem de iPhone 4 nou maar! Je hebt veel meer spelletjes/apps, hoogste resolutie, wat wil je nog meer? Ohja, camera! HD filmen!

LOL...als ik hem NU moet kopen, mag je me een adresje geven waar ik het NU kan halen dan...overal uitverkocht hier :d

wva 30-12-10 14:09

kopen ??
 
mediamarkt ik ben toch niet gek of bv de makro / saturn. :D:D

dancingprinzess 30-12-10 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wva (Bericht 620890)
mediamarkt ik ben toch niet gek of bv de makro / saturn. :D:D

mediamarkt utrecht gisteren: uitverkocht
apple winkel utrecht gisteren: komen pas in januari binnen, zelfs het showmodel was nergens meer te vinden
hi winkel utrecht: alleen met een abbonnement (die heb ik nog, dus is geen optie)
saturn utrecht the wall vandaag gebeld: niet op voorraad

anandvr 30-12-10 14:23

Echt belachelijk dat ze nog niet volop verkrijgbaar zijn

En heb je gekeken bij vodafone...daar kan je ze wel los bestellen had ik vernomen

wouter1981 30-12-10 14:30

Wat betreft de apps: appstore 325.000, android market ongeveer 200.000
Ik geef de voorkeur aan de iPhone.

apotheosis 30-12-10 15:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dancingprinzess (Bericht 620809)
Ja, ik weet, ik zit op een iphone forum.
Maar er zitten vast mensen op dit forum die geswitcht zijn van het een naar het ander en me daarover meer kunnen vertellen.

Ik wil een smartphone aanschaffen. Gewoon voor privé-gebruik, voor de leuk, wil er mee bellen, internetten, filmpjes kijken, spelletjes spelen.
Ik heb een mini-laptop waar ik heel tevreden mee ben, dus een tab aanschaffen hoeft niet.

Dus ik weet niet waarom ik nu precies een iphone moet kopen in vergelijking met bijvoorbeeld een samsung galaxy S of een nokia of een HTC.... :)

Effe kijken; nokia werkt voornamelijk met een ***** besturingssysteem, *** dus. Zelfs de nokia N8 enzo mag een behoorlijk toestel zijn, het kan al helemaal niet tippen aan de iphone 4.

Samsung galaxy s; zeg me mensen als ik mis ben maar je hebt 8Gb aan ruimte om games en dergelijke op te zetten ofzo?
Schermresolutie 480 x 800 pixels, geef mij dan maar de iphone 4, 500 euro betalen voor 480x800, daar dank ik voor.
De batterij zal volgens mij ook iets minder goed zijn dan bij de iphone 4.

Htc; de htc desire zou een goed toestelleke zijn maar toch hoor ik van velen zeggen de iphone gewoon eenvoudiger is en gebruiksvriendelijker is, daardoor kiezen velen voor de iphone.
Schermresolutie 480 x 800 pixels,bah.
Je moet precies ook al heel wat GB bijkopen als je er games en dergelijke wil gaan opzetten, velen miskijken zich dan ook wat op de goedkopere prijs voor dit toestel vind ik, die heeft nauwelijks schijfruimte, je moet al kaartjes beginnen kopen dus dat zorgt ervoor de prijs meteen goed de lucht ook inschiet met resultaat het verschil in prijs al zoveel niet meer scheelt dan met de iphone.
Ook de batterij zal volgens mij minder lang meegaan 1400Ahm, de iphone 4 heeft 1800Ahm.

Persoonlijk raad ik de mensen die nu nog geen iphone hebben aan om te wachten op de nieuwste iphone in juli-augustus die zal uitkomen.
Maar ik ben zelf ook wel zo iemand die nooit zolang kan wachten, dan raad ik idd wel meteen de iphone 4 aan, goede batterij aan boord voor een smartphone welteverstaan, mooiste scherm die er is, ze hebben de meeste apps ook, gebruiksvriendelijker en eenvoudiger dan alle andere smartphones, mss enige minpuntje de prijs die duurder is dan bij de meeste andere toestellen maar dat is alweer een keuze die je maakt, ik ga gaan werken, ik lig er niet meteen wakker van ;).

dancingprinzess 30-12-10 15:52

bedankt voor de uitgebreide toelichting.
iets om over na te denken.
nieuwe iphone in juli/augustus. In september ga ik toch switchen van abbonnement, zou wel goed uitkomen dan. Als er niet weer zo'n run op is als op deze dan. :d

apotheosis 30-12-10 16:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door dancingprinzess (Bericht 620947)
bedankt voor de uitgebreide toelichting.
iets om over na te denken.
nieuwe iphone in juli/augustus. In september ga ik toch switchen van abbonnement, zou wel goed uitkomen dan. Als er niet weer zo'n run op is als op deze dan. :d

Ik denk dat de run naar de nieuwe iphone waarschijnlijk nog groter zal zijn dan bij de iphone 4 want ik verwacht dat de nieuwe iphone ook een hdmi ingang enzo zal hebben :).
Ik kan fout zijn maar ik zie nu al er bepaalde toestellen een hdmi ingang en noem maar op hebben dus ik verwacht dit ook bij de nieuwste iphone in 2011 het geval zal zijn.
Dus ik blijf dan sowieso bij de iphone ;) en ik heb ook al 700apps, heel wat geld aan uitgegeven, dan ga je niet zomaar alles in het water gaan gooien en een ander toestel gaan nemen.

joyciie 01-01-11 14:00

Ja ik zeg ook iphone 4.. DOEN ;).. Maar goed ik ben dan ook een Iphone fan. Zijn wel meerdere smartfoons, maar Iphone is toch wel makkelijk en gebruiksvriendelijk in gebruik, geen ingewikkelde menus etc. en wat betreft de voorzichtheid, hij is idd miss iets kwetsbaarder als bij een samsung, maar dan stop je hem toch lekker in een hoesje, heb ik ook gedaan..

Mailen, downloaden van apps, gebruiken van apps gaat met de iphone gewoon super makkelijk..

Gr Joyciie

iWiefring 01-01-11 15:36

Je kunt wel degelijk videobellen met een iPhone 4!

dancingprinzess 01-01-11 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 621628)
Je kunt wel degelijk videobellen met een iPhone 4!

Dan ben ik denk ik in de war. Ik dacht dat er geen camera op de voorkant zat. ;)

iWiefring 01-01-11 16:05

Jazeker wel, en je hebt er zelfs nog een App voor FaceTime, en waarom denk je anders dat Skype ook de functie videobellen heeft toegevoegd?

flashingst 01-01-11 21:15

Een iPhone is niet echt te vergelijken met een Galaxy S of ee HTC... Het is eigelijk totaal iets anders dan een mobiele telefoon. Je ziet het natuurlijk ook aan de prijs. De galaxy s is gewoon al te krijgen voor rond de 380 a 400 euro nieuw. Als je over de iPhone 4 praat, heb je daar nog niet eens een 2de hands iPhone 4 voor! NET een 3gs misschien....


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:40.