//

Mijn dataverbruik [iPhone]

Mijn dataverbruik [iPhone] discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Ik heb begin december een iphone 4 icm met t-mobile besteld. Die is er nu echter nog steeds niet, problemen met levering etc. Daarom ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 05-01-11, 17:59
Frederick550 Frederick550 is offline
• iOS 4.3.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Locatie: groningen
Berichten: 1
Standaard Mijn dataverbruik [iPhone]

Hallo,

Ik heb begin december een iphone 4 icm met t-mobile besteld. Die is er nu echter nog steeds niet, problemen met levering etc.

Daarom overweeg ik bij vodafone een iphoen te nemen zodat ik die vandaag zelfs nog zou kunnen ophalen, alleen stoor ik me dan aan dat datalimiet.

Ik heb thuis Wi-Fi, en op school voor het grootste deel geen Wi-Fi. Ik ben niet van plan dagelijks Wi-Fi te gebruiken, en het grootste deel van mn apps zal ik via Wi-Fi wel downloaden (maar een deel via 3G).
Daarnaast wil ik elke 30 minuten mn mail automatisch laten checken dmv pushberichten. ook wil ik whatsapp, facebook en twitter via pushberichten gebruiken.

Denken jullie dat mijn gemiddelde dataverbruik over de 1GB zal zijn? Wat zijn jullie ervaringen?

Bij voorbaat dank!D
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 10-01-11, 10:44
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

ik heb zelf ook iPhone 4 bij vodafone met datalimiet vooral in de eerste 2 maanden moet je opassen voor datalimiet want alles is nieuw je wilt van alles downloaden maar ik raad je aan als je vodafoneneemt downloade de app air meter die geeft een waarschuwing als bijna over je datalimiet heen zit en als je er over heen gaat betaal je 10 euro voor 1gb erbij
__________________
Als je het zeker weet hoef je niet te twijfelen!
  #3  
Oud 10-01-11, 10:56
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Ik ben wat ouder (48) dus ik doe geen spellen over 3G wel veel mail en dergelijke, mijn verbruik is nu in 4 maanden 2.1 GB.
Persoonlijk denk ik dat je met 1GB/mnd voldoende hebt, maar als je veel spellen online doet, dan weet ik het niet.

Succes met het beslissen.
  #4  
Oud 10-01-11, 11:35
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

Dat is natuurlijk moeilijk inschatten, maar in de eerste paar maanden kan je er in principe vanuit gaan dat je of tegen het limiet aan gaat zitten of er zelfs overheen kan gaan. Streamen van muziek kost vooral veel data, of als je vaak op YouTube filmpjes kijkt.
Voor mail, Facebook, WhatsApp, en Twitter hoef je je niet al te veel zorgen maken, die verbruiken niet heel veel data (tenzij je veel mail met attachments krijgt, etc.).

En inderdaad, een applicatie om je verbruik in de gaten te houden, of, als je jezelf vertrouwt zelf controleren met de ingebouwde verbruikshistorie, zou al veel kunnen helpen. Ik dacht trouwens dat Vodafone ook een SMS verstuurde als je al bijna aan je limiet zat?
  #5  
Oud 10-01-11, 11:47
flammy88 flammy88 is offline
• iOS 1.0.0
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2010
Locatie: In een huis
Berichten: 188
Standaard

Ja dat klopt maar die komt een paar dagen later pas aan dus dan heb je grote kans dat je eral overheen zit
  #6  
Oud 10-01-11, 13:16
azt33 azt33 is offline
• iOS 7.0.3
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Zurich, CH
Berichten: 169
Standaard

Echt? Dat is wel heel erg irritant dan, heb je toch niks aan? Maar ja, zo verdienen ze dus geld...
  #7  
Oud 10-01-11, 23:59
KvdS's schermafbeelding
KvdS KvdS is offline
• iOS 10.3.2
• 10.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 1.332
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azt33 Bekijk bericht
Echt? Dat is wel heel erg irritant dan, heb je toch niks aan? Maar ja, zo verdienen ze dus geld...
Of toch maar naar T-mobile
  #8  
Oud 11-01-11, 01:38
silverjax silverjax is offline
• iOS 4.2.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2008
Berichten: 33
Standaard

Ik heb nu ook bijna 2 maanden Vodafone - 1GB datalimiet..
Heb nu (maand januari) maar 110mb verbruikt, ik twitter om het uur, check m'n mail, facebook, hyves, msn en gebruik ook heel vaak WhatsApp (en ja, ik stuur en ontvang ook veel foto's van andere) dus voor mij helemaal geen probleem...
Streamen / Spelletjes downloaden doe je gewoon via Wi-Fi, dat is logisch als je het aan mij vraagt...

Mja, heb nu dus nog 2 weken++ om 900mb te verbruiken
  #9  
Oud 12-01-11, 23:24
supreme81 supreme81 is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 70
Standaard

Ik zit n.a.v dit topic gelijk ff op mijn Vodafone te kijken en ik kwam tot de ontdekking dat ik maar tussen de 100 en 200 mb gebruik per maand!
Thuis zit de telefoon wel altijd op de Wi-Fi, maar daarnaast internet/email/Hyves/twitter ik er wat op los.. Ook gebruik ik de iPhone als iPod en luister veel muziek dmv podcasts te downloaden. Dit gebeurt ook altijd zonder de Wi-Fi.
Je kan er dus niet heel veel van zeggen. Je moet wel extreem gek doen wil je snel over je tegoed heen gaan.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone dataverbruik Dennisssss iPhone algemeen 21 07-01-12 16:20
Gemiddeld dataverbruik per maand met een Iphone mrbox Odido (T-Mobile) 22 25-02-10 11:59
iPhone 3GS dataverbruik zonder 3G digitalminds iPhone algemeen 3 24-08-09 10:26

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:51.