iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   i Tunes account / Apple ID niet eerder gebruikt in i Tunes Store (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/81634-i-tunes-account-apple-id-niet-eerder-gebruikt-i-tunes-store.html)

daandaandaan 05-01-11 17:37

i Tunes account / Apple ID niet eerder gebruikt in i Tunes Store
 
Eindelijk!! Ik heb hem, de Iphone 4!!
Zo blij als een kind installeren, Wi Fi blij gemaakt met mijn Iphone 4, en dan nu naar i Tunes store. En precies daar gaat het mis.

Ik heb een Apple ID aangemaakt, gekozen voor Click and Buy bij gebrek aan een creditcard, via internet bankieren een code gekregen en mijn account bevestigd.

Echterrrrrrr: bij het aanmelden bij de i Tunes Store, krijg ik de melding: "Deze Apple ID is nog niet gebruikt met de i Tunes Store".

En het riedeltje gaat van voren af aan. Wanneer ik nogmaals alles doorloop, krijg ik de melding bij click and buy dat ik de betalingen al eerder bevestigd heb.

Aangezien ik mij net heb aangemeld bij dit forum, heb ik de search gebruikt. Daar kwam ik het wel hetzelfde probleem tegen, alleen werd er nooit antwoord gegeven. Ik hoop dat iemand hier wel weet wat te doen.

Groetjes,

daandaandaan

Kubbie92 05-01-11 18:12

Goed, dat is via de iphone, wat zegt de iTunes op jouw PC? Geeft die hetzelfde probleem of kan je daar gewoon downloaden? Probeer daar in de iTunes Store > App Store iets te downloaden.

daandaandaan 05-01-11 18:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kubbie92 (Bericht 623620)
Goed, dat is via de iphone, wat zegt de iTunes op jouw PC? Geeft die hetzelfde probleem of kan je daar gewoon downloaden? Probeer daar in de iTunes Store > App Store iets te downloaden.

Excuses, ik ben niet helemaal duidelijk geweest zie ik al. Via mijn computer probeer ik in de i Tunes Store te komen. Daar krijg ik de melding. Via mijn telefoon krijg ik dezelfde melding. Wanneer ik probeer iets te downloaden uit de Apps Store, krijg ik de melding dat ik mij eerst moet inloggen. En dan begint het weer van voor af aan.

johra 05-01-11 18:27

Heb jij je wel ingelogd op iTunes, volgens mij staat dat ergens rechts op de pagina ( pc ) , ik denk namelijk dat daar je probleem ligt.

libertycity 05-01-11 18:29

kijk uit met click and buy er staat in de icreate editie 24 nog te koop in de winkel dat er vele mensen worden opgelicht door hoge boetes door het betalen met click and buy
wees allen gewaarschuwd!

daandaandaan 05-01-11 18:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johra (Bericht 623627)
Heb jij je wel ingelogd op iTunes, volgens mij staat dat ergens rechts op de pagina ( pc ) , ik denk namelijk dat daar je probleem ligt.

Aanmelden bij i Tunes Store bedoel je?

johra 05-01-11 18:35

Ja als je iTunes opent dan moet jij je daar ook nog inloggen namelijk.

johra 05-01-11 18:36

Op je pc bedoel ik hè.

daandaandaan 05-01-11 18:37

iTunes start gewoon op, ik kan mij wel aanmelden bij iTunes Store. Maar daar krijg ik de foutmelding. Of begrijp ik niet wat je bedoelt?

daandaandaan 05-01-11 18:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johra (Bericht 623635)
Op je pc bedoel ik hè.

Dat bedoel ik ook.

johra 05-01-11 18:43

Jee moeilijk , heb je click and buy goed doorlopen? Ergens moet natuurlijk een foutje zitten. Ik probeer mee te denken omdat ik ook ooit een fout had maar weet niet meer wat het was, was wel iets heel simpels maar ja daar heb je nu niks aan.

daandaandaan 05-01-11 18:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johra (Bericht 623642)
Jee moeilijk , heb je click and buy goed doorlopen? Ergens moet natuurlijk een foutje zitten. Ik probeer mee te denken omdat ik ook ooit een fout had maar weet niet meer wat het was, was wel iets heel simpels maar ja daar heb je nu niks aan.

haha ik waardeer je denkwerk. Bij Click And Buy had ik juist GEEN problemen. Ik ben zelf ICT-er, en ik breek mijn hersenen ook hierover.

Wat ik nu ga doen is iTunes her-installeren. All or nothing..

daandaandaan 05-01-11 19:03

Dat hielp dus niet. Iemand nog een idee?

libertycity 05-01-11 19:04

verwijder je account en maak een nieuwe?

johra 05-01-11 19:07

Is je pc wel gemachtigd???

daandaandaan 05-01-11 19:09

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door johra (Bericht 623659)
Is je pc wel gemachtigd???

Ja is gemachtigd

daandaandaan 05-01-11 19:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door libertycity (Bericht 623657)
verwijder je account en maak een nieuwe?

Ik kan mij niet aanmelden bij de iStore.. Ook niet met een nieuw account, dan kom ik bij hetzelfde terecht.

Essiee1986 05-01-11 19:21

Ik had hetzelfde probleem. Of eigenlijk heb ik nog steeds dat probleem.
Maar volgens mij is het zo dat het emailadres van je Apple ID niet hetzelfde mag zijn als die van I-tunes
Ik heb een nieuw emailadres aangemaakt en toen deze link opgevolgd:

App Store-account aanmaken zonder creditcard of kadobon - iPhone - iPhoneclub.nl

Het enige is wel dat ik nu alleen gratis applicaties kan downloaden en dus niet bij de betaalde kom omdat die click and buy wat ik ook helemaal geinstaleerd heb en bevestigd niet werkt samen met itunes en geen creditcard heb.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Om bovenstaande link te kunnen volgen moest ik dus wel eerst een nieuw emailadres aanmaken...

daandaandaan 05-01-11 19:22

mannnnnnnnnnnnn

( stoom afblaast )

Ik heb zelfs mijn firewall uitgezet, om te kijken of dat werkt, maar helaas, dat werkt ook niet.

daandaandaan 05-01-11 19:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Essiee1986 (Bericht 623671)
Ik had hetzelfde probleem. Of eigenlijk heb ik nog steeds dat probleem.
Maar volgens mij is het zo dat het emailadres van je Apple ID niet hetzelfde mag zijn als die van I-tunes
Ik heb een nieuw emailadres aangemaakt en toen deze link opgevolgd:

App Store-account aanmaken zonder creditcard of kadobon - iPhone - iPhoneclub.nl

Het enige is wel dat ik nu alleen gratis applicaties kan downloaden en dus niet bij de betaalde kom omdat die click and buy wat ik ook helemaal geinstaleerd heb en bevestigd niet werkt samen met itunes en geen creditcard heb.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Om bovenstaande link te kunnen volgen moest ik dus wel eerst een nieuw emailadres aanmaken...

de optie NONE is er niet meer...

johra 05-01-11 19:24

Bij mij zijn deze emailadressen wel hetzelfde

Essiee1986 05-01-11 19:25

Wel wanneer je het met een nieuw emailadres doet

daandaandaan 05-01-11 19:30

That's it. Ik geef het op voor vandaag. Morgen naar de Apple store. I'll keep you posted

iWiefring 05-01-11 20:03

Is het voor jou misschien "possible" alles te regelen via iTunes Cards? Dan is het wel mogelijk betaalde dingen aan te schaffen en wordt het gewoon afgeschreven van de code die jij in iTunes hebt ingewisseld, of kan je dit helemaal niet aanvinken als betalingsmethode?

nevermind 05-01-11 20:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door daandaandaan (Bericht 623678)
That's it. Ik geef het op voor vandaag. Morgen naar de Apple store. I'll keep you posted

Ik heb precies hetzelfde probleem! loop al de hele dag te *****n met dat itunes etc. Nieuw e-mail adres aangemaakt, maar dat werkt ook niet.
Ik kijk uit naar je bericht!

Koeijers 05-01-11 21:57

Laat het me inderdaad aub weten!
Heb namelijk hetzelfde probleem maar dan met de iPAD.
Dus het is echt itunes/click and buy gerelateerd!

Iemand een mogelijke oplossing?

Koeijers 06-01-11 22:14

Inmiddels heb ik een oplossing gekregen van iemand die bij Apple werkt.
Zelf had ik firefox op mijn laptop als default browser.
En op mijn laptop had ik chrome bij beide had ik het probleem.
als je internet explorer als default browser selecteer kan die blijkbaar wel een
"ok from merchant" ontvangen dan kom je er dus gewoon doorheen en werkt alles!

Daarna heb ik mijn browser weer terug veranderd!

nevermind 06-01-11 23:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Koeijers (Bericht 624267)
Inmiddels heb ik een oplossing gekregen van iemand die bij Apple werkt.
Zelf had ik firefox op mijn laptop als default browser.
En op mijn laptop had ik chrome bij beide had ik het probleem.
als je internet explorer als default browser selecteer kan die blijkbaar wel een
"ok from merchant" ontvangen dan kom je er dus gewoon doorheen en werkt alles!

Daarna heb ik mijn browser weer terug veranderd!

Ik heb hetzelfde geprobeerd maar bij mij het werkt nog steeds niet! :(
Bij de clickandbuy website kom ik niet verder dan stap 2: Machtigingen voor Easy Collect. Ik klik op 'bevestigen' en dan wordt ik door gestuurd naar een pagina die zegt: 'Connecting to the iTunes Store.' ik kan uren wachten maar dat doet hij dus niet! Ook niet als ik gewoon mn iTunes Store open, dan ben ik weer terug bij af.. pff weet nu echt geen raad meer. Misschien ook maar naar de Apple Store..

Koeijers 07-01-11 08:23

Beste Nevermind,

Mijn oplossing ging eigenlijk puur over het probleem in de titel icm met het niet kunnen doorlopen van click and buy.
Zelf heb ik net even gekeken en op de website van apple staan best wel wat oplossingen die je kunt doorlopen aan de hand van je probleem (bijvoorbeeld niet kunnen connecten) Anders zou ik gewoon bij zo'n antwoord een ticket inschieten met je probleem en wat je al gedaan hebt. Dan wordt je vrij vlot geholpen.
Bij de apple store verwijzen ze je hier ook heen. (tenminste dat deden ze bij mij.)

Ik ben wel benieuwd wat jou probleem nu was!

suc6

daandaandaan 07-01-11 15:21

De apple store in mijn stad had geen idee hoe je het op moest lossen, behalve dat ze het vaker gehoord hadden.

Click And Buy site heeft nu een storing, dus dat schiet ook niet op.

Koeijers 07-01-11 15:24

Wat je ook nog zou kunnen proberen. Geen idee of het werkt hoor.
Maar als je via de website een apple id heb aangemaakt of via itunes en die werkt.
En je hebt ook een clickandbuy account.
Gewoon een ituneskaart kopen voor 15 euro iets kopen in de applestore mbv die kaart en daarna je clickandbuy eraan koppelen. Dat was mijn eerste plan alleen door die browser change was het al opgelost dus kon ik het niet meer testen!

daandaandaan 07-01-11 17:41

Met een iTunes card werkt wel inderdaad. Pas dan kan je ook gratis Apps downloaden. Raar maar waar. Hoe dan ook, ik ga nog wel even kijken hoe je via click and buy er gebruik van kan maken.

@Nevermind: Wellicht ook handig voor jou: Ga naar FreeRecordStore ( daar kocht ik het tenminste ) en haal voor 15 euro een iTunes card. Nummer invullen en je kan daarna overal bij.

nevermind 09-01-11 19:15

Mijn probleem was dat ik mijn ClickandBuy account moest valideren, en volgens ClickandBuy is dat ook gebeurd (kreeg zelfs een bevestiging).
Maar als ik dan via de app store een app wilde downloaden, kreeg ik het bericht "Deze Apple ID is nog niet gebruikt met de iTunes Store. Controleer uw account gegevens." Vervolgens werd ik steeds naar een pagina gestuurd waarbij is op 'bevestigen' moest klikken en toen weer terug kwam in de iTunes Store met wéér het bericht dat ik zogenaamd mijn gegevens moest controleren. Ik doorliep steeds dezelfde stappen maar ik kon nog steeds geen apps downloaden. Ik denk dat er gewoon iets mis is gegaan met het aanmelden van mijn ClickandBuy account via iTunes.
Ik gebruik nu het account van mijn vriend op apps te downloaden, en dat werkt prima. Dus het probleem is alsnog opgelost voor mij. Alleen jammer dat het niet met mijn eigen account werkt..

drn13ls 10-01-11 18:23

Oplossing Click and Buy loop
 
ik heb een oplossing gevonden die direct werkte. Je doorloopt gewoon het hele aanmeld proces in iTunes, daar kies je voor Click and Buy, dan wordt je geredirect naar Click and Buy. Daar doorloop je ook weer het hele proces, als laatste krijg je daar de redirect pagina die weer naar iTunes moet gaan maar dat is waar die blijft hangen. Van die browserpagina maak je een kopie van de URL en sluit je de browser af. Dan ga je weer naar iTunes en doorloop je weer het aanmeld gebeuren maar zodra je op de Click and Buy website komt plak je daar de URL in je browser en druk op enter. Dit werkte bij mij verder prima!

Suc6 ermee

Komt trouwens hier vandaan:
Apple - Support - Discussions - ClickandBuy and iTunes problems ...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:43.