iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone schoonmaken (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/81658-iphone-schoonmaken.html)

markjan 05-01-11 22:45

iphone schoonmaken
 
hey,

Ik heb nu mijn iPhone een paar maanden en er zit nu super veel stof in de luidspreker, hoofdtelefoon ingang en waar je hem kan opladen. Mijn vraag is dus nu hoe ik dit het beste kan schoonmaken, is dit gewoon met de compressor met 6 bar lucht schoonspuiten of is er een betere manier? :confused:

Alvast bedankt!!

King1987 05-01-11 22:48

Met 6 bar?!?!!?!?!? ik hoop dat je een grapje maakt!

Je kan in de hoofdtelefoon ingang voorzichtig met een wattestaafje schoonmaken. Je microfoon en luidspreker is een ander verhaal.

Je scherm moet dan open, je moederboard eruit en daarna kan je je dockconnector los halen. Op zich is dat allemaal niet moeilijk, maar je moet dat wel heel rustig en op het gemakje doen. Heb je er geen ervaring mee, dan niet aan beginnen!

markjan 05-01-11 22:52

haha 6 bar is wel wat veel, maar gewoon met de compressor ff uitspuiten...
dat deed ik ook altijd met mn andere telefoons maar dat mocht niet baten want die waren binnen het jaar ook al kapot door stof en krassen :( ik hoop iets langer te doen met mn iPhone !
ik heb geen ervaring met openhalen van iPhone's dus daar begin ik idd maar niet aan!

iemand nog tips?

King1987 05-01-11 23:00

Uitspuiten zou ik niet doen. *tip van de dag*

Pl0xs 05-01-11 23:12

Kan dat ook niet met zo'n lucht spuitbus?

mailman001 07-01-11 09:52

heb je al gedacht om het met een klein kwastje/penseeltje weg te borstellen :d

Tomtje 07-01-11 12:42

Uitspuiten mag je, maar dan zeker geen gebruik maken van een compressor. Die lucht is namelijk vochtig ;)

Ze verkopen gedroogde lucht in spuitbussen :)

Toch is het geen super oplossing; je zal altijd een deel dieper in he telefoon blazen ;)

Rav3n 11-01-11 13:00

Met een dergelijke spuitbus spuit je het alleen verder in je iphone.

Gebruik voorzichtig een droge zachte tandenborstel, waarbij je tijdens het poetsen de stofzuiger op een paar centimeter afstand houdt.

Let op:
- Heb geduld!!
- Ook voor zachte tandenborstel geldt: Niet te hard poetsen anders gaat "het tandvlees" kapot ... ;)
- Zet de stofzuiger in de laagste zuigstand.

markjan 11-01-11 13:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Rav3n (Bericht 626342)
Met een dergelijke spuitbus spuit je het alleen verder in je iphone.

Gebruik voorzichtig een droge zachte tandenborstel, waarbij je tijdens het poetsen de stofzuiger op een paar centimeter afstand houdt.

Let op:
- Heb geduld!!
- Ook voor zachte tandenborstel geldt: Niet te hard poetsen anders gaat "het tandvlees" kapot ... ;)
- Zet de stofzuiger in de laagste zuigstand.

thx voor de tip, ga ik vanmiddag ff proberen. Ik heb toch ff voorzichtig uitgespoten, er is wel iets uit maar niet veel. Vooral in de stekker aansluiting zit veel zand/stof en andere rommel. Dat ga ik even proberen weg te borstelen.

MichaelSteffens 05-02-11 13:57

Ikzelf gebruik desinfecterende flesjes vanuit de tandartsenpraktijken. Die zijn normaal bedoelt om deze metalen bij tandartsen of orthodonten te cleanen. Maar is werkelijk een wonder voor je iphone. Met klein wattenstaafje op bepaalde plekjes gaan werkt uiteraard perfect.

Mijn tip: zet je iphone eerst af! Dan pas aan de slag gaan..

Ps: Als je wil weten welke producten dit zijn en je interesse hebt. PM

grts

ollieoetremunj 10-02-11 11:20

ik vind de tip met de zachte tandenborstel zeker de moeite waard


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:23.