iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   PDP-identiteit niet geaccepteerd (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/81714-pdp-identiteit-niet-geaccepteerd.html)

RowanF1 06-01-11 17:12

PDP-identiteit niet geaccepteerd
 
-OPGELOST!-
Na een medewerker met goed verstand van zaken bij Vodafone te hebben gesproken heeft deze het probleem voor mij opgelost. Het bleek te gaan om de zogenaamde "Dagbundel op Reis Blox". De Blox en het door de EU standaard ingestelde limiet van €50 voor dataverkeer bleek te conflicteren met elkaar. Nu heeft de medewerker van Vodafone het limiet opgeschroefd waardoor het probleem op was. De Blox is voor data in het buitenland, voor €2 krijg je 35mb per dag. Wanneer je een dag geen internet gebruikt, betaal je ook geen €2,00. Ik zat dus (gelukkig!) niet boven de €50, maar een foutje in het systeem van Vodafone.

Ik hoop dat andere gebruikers van de iPhone hier later nog wat aan hebben bij deze melding.


---------------------------------

Beste,

Ik krijg sinds gisterochtend geen mobiele dataverbinding meer op mijn iPhone 4. Ik heb Vodafone NL en zit op dit moment in Oostenrijk (op netwerk A1 Vodafone). De laatste 6 dagen dat ik in Oostenrijk zit heeft het prima gewerkt, en kon ik lekker internetten. Ik heb de APN's etc niet veranderd, maar sinds gisterochtend krijg ik dus de melding: "PDP-identiteit niet geaccepteerd".

Nu heb ik al een telefoontje naar Nederland gedaan met de vraag waarom hij niet werkte. Nu vertelde de klantenservice mij dat dit aan hun lag, en ieder moment opgelost kon worden. Ondertussen zijn we dus ruim 36 uur verder en nog steeds geen verbinding, maar toch kan mijn vriendin met haar Nokia op het internet via Vodafone. Heeft iemand een oplossing hiervoor? Dan wel ervaring hiermee?

Het logo'tje van EDGE (en soms 3G uiteraard) staat wel bovenin het scherm. Als ik Safari start, wordt deze ook blauw. Maar helaas dan deze vervelende melding.

--EDIT--
Als ik bij de APN, office.vodafone.nl invul, krijg ik de melding: "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk.". En dus niet meer de melding over de PDP-identiteit.

--EDIT2--
Nog steeds geen schot in de zaak, op dit moment nog steeds op het dure internet van €5,00 per uur (!) van het hotel (met de snelheid van GPRS).

Met vriendelijke groet,
Rowan

RowanF1 08-01-11 12:54

Probleem opgelost!

gregre 09-05-11 23:48

Zit in buitenland, zelfde probleem, alle dagen wel en nu niet. Helemaal chagerijnig hier v Vodafone. Miss dat volgende nr v klantenservice kan posten, kost mij bakken met geld dit

RowanF1 10-05-11 01:25

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door gregre (Bericht 672170)
Zit in buitenland, zelfde probleem, alle dagen wel en nu niet. Helemaal chagerijnig hier v Vodafone. Miss dat volgende nr v klantenservice kan posten, kost mij bakken met geld dit

Zie de openingspost voor een (mogelijke) oplossing.

gregre 10-05-11 17:30

voor ieder die naar hetbuitenland gaat luister en huiver

de providers doen aan witte boorden diefstal. tot je abbo op is (gaat super snel) ik betaal nu e 20 p/mnd moet je voor buitenl gewoon nwe abbo nemen. ik heb ipad start abbo van vodafone. 1 maand opzegtermijn (gelukkig). de oplossing vd threadschrijver is niet meer up to date. hou altijd je mobielnr en simnr vj ipad gereed. ik heb nu bij vodafone de mogh van maar 1 abbonnement buitenland. dit kost mij het criminele bedrag v 7.50 p/dag voor data bundel welke ik niet nodig heb. ik kan m alleen met n sms opzeggen. na 1 jaar ipad ervaring kan ik allen zeggen dat de enige oplossing voor mensen die glbetrotten is, werken met Wi-Fi voor zover je in de bewoonde wereld zit. voor de rest werken metveel buitenlandse simcards. ik ga voor mijzelf een werelddekkings overzicht maken van alle continenten.

als iemand dit al gedaan heeft hoor ik het graag. dus bijv ook v landen als fidji, mauretanie, polynesie, plekken waar je door gebrek aan internet cafes op 3g bent aangewezen. heb vroeger met flybook gereisd, dus internet over je mobiel en de problemen en verwachtingen toen, gaven frustratie, als t geen zakelijk abbo geweest was, was ik allang persoonlijk failliet. er is dus een reden waarom ikn ipad met 3g gekocht heb.

opnaar mn schema met echt een werelddekking (als ik weer thuis ben) :(


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:27.