iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Het huidige weer en temperatuur op je Weather icon? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/8177-huidige-weer-temperatuur-op-weather-icon.html)

AlexTemora 25-02-08 22:14

Het huidige weer en temperatuur op je Weather icon?
 
Hallo beste iphonebezitters en fans.

Ik heb een simpele vraag: Is het ook mogelijk om met een bepaalde tweak of app, je weather icon de huidige temperatuur en weer te laten zien?

De Agenda icon laat wel de huidige dag en datum zien, dus een beetje vreemd dat dat niet gewoon standaard is af te lezen van je icon.

Ik bedoel een zonnetje en 23 graden willen we allemaal graag zien maar helaas is dat maar weinig het geval in ons Nederland. ;)

ArB 25-02-08 22:22

je kunt gewoon alles wijzigen, druk maar rechtsonderin op het i teken. ;)

AlexTemora 25-02-08 22:31

Ik bedoel je icon op het springboard, uiteraard weet ik dat wanneer ik er op klik ik gewoon prachtig het weer van Haarlem kan aflezen. Maar wil het op mijn springboard zien.

topke 25-02-08 22:33

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door AlexTemora (Bericht 71249)
Ik bedoel je icon op het springboard, uiteraard weet ik dat wanneer ik er op klik ik gewoon prachtig het weer van Haarlem kan aflezen. Maar wil het op mijn springboard zien.

Gebruik een alcoholstift, teken een zonnetje linksboven en een 25° rechtsonder. Gebruik bij voorkeur wel een fijne alcoholstift.

AlexTemora 25-02-08 22:38

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door topke (Bericht 71251)
Gebruik een alcoholstift, teken een zonnetje linksboven en een 25° rechtsonder. Gebruik bij voorkeur wel een fijne alcoholstift.

Waarom wordt er toch zo vaak op deze manier gereageerd op dit forum?

Ik vroeg me gewoon af of het mogelijk is aangezien het mij een handige tweak leek, direct het weer aflezen van het springboard en als je het weer van morgen wil weten, klik je op het weather icon.

topke 25-02-08 22:41

Voor zover ik weet is dit niet mogelijk.

ArB 25-02-08 22:41

hey ik probeer alleen maar te helpen :)

het standaard icoontje zou idd ook vrij eenvoudig aangepast kunnen worden ja, hmm leuk idee

jeekes 25-02-08 22:42

Met jouw vraag is niets mis, maar met zijn antwoord toch ook niet? :D

AlexTemora 25-02-08 22:45

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jeekes (Bericht 71255)
Met jouw vraag is niets mis, maar met zijn antwoord toch ook niet? :D

Beetje sarcastisch in mijn ogen, misschien moet ik de humor er maar van in zien dan.

Het lijkt mij in iedergeval een zeer handige tweak.

jeekes 25-02-08 22:48

Daar heb je gelijk in....

baass 04-03-08 07:15

Lijkt me ook handig idd!
Vond de reactie van topke trouwens wel mooi:p

Gymnast 04-03-08 07:32

Zeer handig en zou toch ook mogelijk moeten zijn want je Calendar laat ook zien welke dag het is.

blahblah 04-03-08 07:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gymnast (Bericht 76236)
Zeer handig en zou toch ook mogelijk moeten zijn want je Calendar laat ook zien welke dag het is.


Idd. Dit doet mij ook vermoeden dat het mechanisme om icoontjes dynamisch te tonen wel aanwezig is.

iDaan 06-04-08 17:27

Hallo allemaal,

Mijn eerste bericht, joehoe!:D

Volgens mij wordt het weer niet gelijk afgebeeld op het icoon omdat het een internetservice is. Ik lees net: Ja maar het calender icoon laat ook de datum zien. Dit calender icoon is namelijk ook niet in verbinding met internet.

Stel, je hebt geen Wi-Fi en je gaat internetten - dan zijn daar kosten aan verbonden. Daarom kost het ook geld als je op weer - youtube - maps of safari klikt. Stel het weer icoon geeft constant het weer aan.. dan zou dit betekenen dat de iphone constant in verbinding met internet moet blijven wat de kosten gewoon te hoog maakt.

Misschien is dat een verklaring?

Mvg Daniel

BadSide 06-04-08 18:39

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDaan (Bericht 94171)
Hallo allemaal,

Mijn eerste bericht, joehoe!:D

Volgens mij wordt het weer niet gelijk afgebeeld op het icoon omdat het een internetservice is. Ik lees net: Ja maar het calender icoon laat ook de datum zien. Dit calender icoon is namelijk ook niet in verbinding met internet.

Stel, je hebt geen Wi-Fi en je gaat internetten - dan zijn daar kosten aan verbonden. Daarom kost het ook geld als je op weer - youtube - maps of safari klikt. Stel het weer icoon geeft constant het weer aan.. dan zou dit betekenen dat de iphone constant in verbinding met internet moet blijven wat de kosten gewoon te hoog maakt.

Misschien is dat een verklaring?

Mvg Daniel

Niet mee eens. Dan kan hij nog gewoon de temperatuur van de vorige keer laten zien als hij geen verbinding heeft, en als hij alleen GPRS-verbinding heeft, dan gaat het je sowieso al geld kosten, omdat de iPhone zelf ook al steeds dingen download.

De kalender heeft altijd hetzelfde icoontje, alleen de tekst en het cijfertje veranderen. Bij het Weer-icoontje zou je dus wel kunnen maken dat het cijfertje zelf veranderd, maar of dat je ook kan maken dat het plaatje ook steeds veranderd naar zonneschijn/regen/bewolkt/ed... geen idee.

iDaan 06-04-08 19:00

Onnodige kosten dus.

S.A.F 06-04-08 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iDaan (Bericht 94230)
Onnodige kosten dus.

Valt wel mee. De meesten met een iPhone die regelmatig gebruik maken van internet hebben wel een "onbeperkt internetbundel" voor een tientje per maand. Kosten voor een dergelijke automatische update van de weather-functie zijn dus niet relevant.

rvs 06-05-08 12:51

Extra vraagje, Kan je van het iritant F teken op de springboard wel C* teken maken, Daar erger ik mij dus aan :)

msunique 06-05-08 13:01

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door rvs (Bericht 108448)
Extra vraagje, Kan je van het iritant F teken op de springboard wel C* teken maken, Daar erger ik mij dus aan :)

kun je het hier posten? dan zal ik het voor je checken:)
(ben zelf door customize mijn default theme kwijt, maarja dat vond ik toch al lelijk)

cypher21 06-05-08 13:17

Ik heb hier gewoon een plaatje met Celcius teken ipv Fahrenheid. Ik heb wel het plaatje aangepast. Weet eigenlijk niet eens meer hoe :P Ik geloof rechtstreeks in de applicatiemap


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:49.