iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Thuis geen push. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/81780-thuis-geen-push.html)

Mitsj 07-01-11 13:43

Thuis geen push.
 
Hallo,
Ik heb een iPod touch 2G.
Het probleem dat ik heb, is dat ik nooit push berichten ontvang thuis. Terwijl ik deze wel ontvang op een onbeveiligd netwerk in de stad. Dus het ligt niet aan mijn iPod (denk ik). Ik heb ook hier thuis op zowel de Livebox als onze router (Asus WL500W), de poort 5223 open gezet. Maar ook dit werkt niet.

Heeft iemand soms hetzelfde probleem gehad, en weet deze een oplossing?

paulT 07-01-11 14:06

Ligt volgens mij aan de instelling van de smtp server. Als ik thuis op de modem zit dan is het > smtp.Versatel.nl Maar in de stad zit ik op 3G van Telfort dus dan wordt het smtp.telfortmail.nl
ik weet niet op wiens router je thuis zit. Maar zit je op KPN dan moet je de smtp daarvan nemen. Even googelen of kijken bij je provider.

XIII 07-01-11 14:20

SMTP is voor het versturen van mail.

Dat zou weinig invloed op het ontvangen van push notifications moeten hebben...

iWiefring 07-01-11 14:48

En bovendien gaat het over een iTouch 2G, geen iPhone. Dit zijn 2 verschillende apparaten! (?)

Mitsj 07-01-11 14:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door paulT (Bericht 624495)
Ligt volgens mij aan de instelling van de smtp server. Als ik thuis op de modem zit dan is het > smtp.Versatel.nl Maar in de stad zit ik op 3G van Telfort dus dan wordt het smtp.telfortmail.nl
ik weet niet op wiens router je thuis zit. Maar zit je op KPN dan moet je de smtp daarvan nemen. Even googelen of kijken bij je provider.

Dat is toch voor de mail? Die heb ik al ingesteld. (smtp.online)
Maar het gaat mij meer om de andere apps.

Mitsj 08-01-11 14:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 624522)
En bovendien gaat het over een iTouch 2G, geen iPhone. Dit zijn 2 verschillende apparaten! (?)

Maar ze hebben toch beide Wi-Fi en push? :P

iWiefring 08-01-11 14:19

Ja, dat klopt. Maar omdat ik niet zeker wist dat m'n uitspraak klopte ook het vraagteken tussen haakjes!

Mitsj 08-01-11 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 625029)
Ja, dat klopt. Maar omdat ik niet zeker wist dat m'n uitspraak klopte ook het vraagteken tussen haakjes!

Oh, zover had ik niet eens gelezen. :o :p

iWiefring 08-01-11 14:21

Doet er voor de rest ook niet toe, want hier komen we niet veel verder mee. :P

paulT 08-01-11 14:30

Je hebt gelijk, want ik had het over verzenden. mijn fout.
Voor ontvangen moet je inderdaad de ontvanger van je email erin zetten Waarom hij het thuis niet doet weet ik niet.

XIII 08-01-11 14:34

Paul, nogmaals: volgens mij heeft de TS het niet over mail, maar notificaties van Apps...

Mitsj 08-01-11 14:59

Het is me opeens gelukt, iemand op msn zei dat ik de DNS-server van google moest instellen bij Wi-Fi (8.8.8.8). Nu ontvang ik opeens wel push. :D

paulT 08-01-11 15:43

Gelukkig. ik werd al gek. Ik dacht pushmail.

iWiefring 08-01-11 15:45

Opgelost eindelijk, ik volgde de rest ook de hele tijd en ik begon ook een beetje buiten het verhaal te raken, maar ik snap alles weer en ik ben blij voor je dat het opgelost is.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:47.