iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Ontevreden over het beeldscherm tijdens het telefoneren. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/8184-ontevreden-over-beeldscherm-tijdens-telefoneren.html)

Bruce Wayne 26-02-08 01:18

Ontevreden over het beeldscherm tijdens het telefoneren.
 
Ik ben ontrevreden over het beeldscherm tijdens het telefoneren. Wanneer je de iphone rechtop aan je oor houd valt het scherm uit. Dit moet ook want anders raak je met de wang de toetsen aan wat erg irritant is en het spaart natuurlijk stroom. Wanneer je hem weer horizontaal houd zo het scherm weer aan moeten gaan. Hier zit bij mij het probleem, dit gaat slecht of niet. Het gevolg is dat ik het gesprek niet kan beeindigen wanneer ik een voicemail krijg of ka ik niet aan de toetsen bij het afluisteren van mijn voicemail. Ook gaat hij juist vaak aan tijdens het bellen waardoor je du smet je wang de toetsen aanraakt.

ik kan hier niets over vinden of dit in te stellen is ofzo. ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.

Gr. Bruce

Grample 26-02-08 01:22

Nog nooit problemen mee gehad. Die van mij gaat uit als ie dat moet en aan als ik klaar ben met gesprek.

MacFoxx 26-02-08 08:52

Net wat grample zegt. Die van mij gaat ook het scherm uit als ik in gesprek ben en weer aan als ik met gesprek klaar ben of wat anders moet intoetsen.

martijn02 26-02-08 09:52

Bij mij werkt dat ook naar behoren, en ik vind het eigenlijk wel fijn..

Heb je soms een screenprotector of iets anders over de sensor heengeplakt? Of een hoesje er om heen?

darkmanx 26-02-08 11:19

Houd je je iphone wel zoals het moet bij je oor , want ik vraag me af hoe dit nou weer kan....
Zelf geen problemen mee.

Amp. 26-02-08 11:43

Er zit een sensor bovenin je scherm ( vlak boven de speaker), die meet de afstand, en als je belt en naar je oor toe beweegt dan hoort het scherm uit te gaan.
Haal je em weer van je oor af, dan gaat hij weer aan.
Je hebt er geen vinger/sticker oid overheen als je hem weer normaal houdt?

hellboysz 26-02-08 21:54

En als je niet weet of iemand hem opneemt. gooi hem eerst op speaker en dan later pas aan je oor als hij overgaat!

Bruce Wayne 27-02-08 03:02

Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik gebruik idd wel een hoesje. Wellicht dat het daar aan ligt. Ik ga eens proberen te telefoneren zonder, eens kijken of dat beter gaat.

MCNO 05-03-08 11:47

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Bruce Wayne (Bericht 72125)
Bedankt voor jullie snelle reacties. Ik gebruik idd wel een hoesje. Wellicht dat het daar aan ligt. Ik ga eens proberen te telefoneren zonder, eens kijken of dat beter gaat.

Ik heb het probleem ook, met een hoesje dat ik bij T-mobile (DLD) had gekocht.

Hoesje eraf gehaald, probleem opgelost!

Simptoom was dat ik gebeld werd, scherm zwart.
Nadat ik of de andere kant ophing bleef beeld zwart, hoorde (als het stil was) wel de toetsenbord klik)
Moest op de aan knop bovenin klikken dan kreeg ik de mogelijkheid om hem weer te ontgrendelen.

THX voor de oplossing!
Ik was al bang dat ik moest restoren :D

Waar zit die sensor PRECIES, ik heb wel een openingetje voor de luidspreker, ei-vormig ca. 2 cm breed, 1 cm hoog, maar dat is niet voldoende denk ik.

martijn02 05-03-08 11:52

Als je een beetje schuin over de bovenkant van de iphone heen kijkt kan je (met veel moeite) boven de speaker tegen de bovenrand van het scherm, een rond stipje (lichtsensor) en een streepje (afstandssensor) herkennen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:06.