iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Locatiefunctie bij GoogleMaps (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/8202-locatiefunctie-googlemaps.html)

eriak 26-02-08 15:27

Locatiefunctie bij GoogleMaps
 
het localiseren werkt bij mij onder FW112 en FW113 maar erg onnauwkeurig.
Zit er 2,5 à 3 km naast. Heb ook de LocateMe en Navizon apps werkend, maar beide ook onnauwkeurig.
Kan dit te maken hebben met de bootloader 4.6 of weet iemand wat de oorzaak en oplossing kan zijn.
ik weet dat dit op verschillende andere plaatsen besproken wordt maar vind nog geen duidelijke oplossing.
thx

Stiruam 26-02-08 16:42

Ja wat wil je het is plaatsbepaling via gsm masten... Geen gps :p

Btw is LocateMe en Navizon naukeuriger dan google's locate me gebeuren...

Greetz, Stiruam

kevinvw 26-02-08 17:57

Bij mij kan die sowieso niet locaten... Maar het schijnt dat die dit alleen nog maar doet in de grote steden van nederland, klopt dat?

Stiruam 26-02-08 18:43

Ik woon in de betuwe en zlefs daar doet ie het... zorg dat je 1.13 hebt dan zou hij het moeten doen! + Unlocked want dan update ie de baseband

Greetz, Stiruam

kevinvw 26-02-08 18:55

Ja ik heb 1.1.3 Wat bedoel je met unlocked, mijne werkt namelijk wel gewoon. Als ik op bepaal locatie druk (linksonder) gaat hij eerst heel lang 'nadenken' en zegt hij uiteindelijk: locatie kan niet bepaald worden. Ook op mijn ipod touch werkte hij niet. Daar had ik de maps zelfs gekocht in de itunes store. Hoe kan dat dan?

Stiruam 26-02-08 19:05

iPod touch werkt ook alleen via Wi-Fi... Das weer een heel ander verhaal :p Maar doet maps het daar wel of helemaal niet..? Over de unlock... Hmm mischien is ie met een oude methode geunlocked maar dan nog is het de moeite niet waard om hem helemaal opnieuw te unlocken dus ik zou zeggen vergeet dat google gebeuren en gebruik gewoon LocateMe...

Greetz, Stiruam

kevinvw 26-02-08 19:50

O mijn iphone werkt ook slechts op Wi-Fi. Edge heb ik uitstaan, daar zit dus het probleem;)

Hemmik 26-02-08 20:00

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 71557)
Ja wat wil je het is plaatsbepaling via gsm masten... Geen gps :p

Btw is LocateMe en Navizon naukeuriger dan google's locate me gebeuren...

Greetz, Stiruam

In principe is dit niet waar, als je in een plaats bent waar alle Wi-Fi hotspots in kaart zijn gebracht is de Locate functie van Google maps heel nauwkeurig! In Nederland is dit bijvoorbeeld het geval in Amsterdam en Rotterdam! Daarnaast lijkt het ook nauwkeurig omdat je locatie bij navizon en Locateme op een punt word getoond en bij google krijg je een cirkel.

erix 26-02-08 20:21

Hier werkt het zonder problemen. Zowel met Wi-Fi als Gprs (edge).

Natuurlijk werkt het op een ipod touch niet, die heeft namelijk geen modem ingebouwd (het telefoon gedeelte).. tenzij je in amerika op een openbare hotspot zit maar dat lijkt me onlogisch ;)

ook moet je de nieuwste 1.1.3 hebben, en dan officieel en daarna geunlocked. Dus niet de soft-upgrade van nate of dev..

kevinvw 26-02-08 21:26

Nou het werkt hier echt niet, ik meen het serieus. Maar werk dus slechts op Wi-Fi en niet op edge. Donderdag ga ik naar Amsterdam en zal ik daar kijken of het wel werkt...

Stiruam 26-02-08 21:45

Heb je je edge uberhaupt wel ingestelt..? En dataroaming op on gezet?

Greetz, Stiruam

kevinvw 26-02-08 21:51

nee ik gebruik edge niet, dat zei ik dus...

Stiruam 26-02-08 21:54

Dan lukt het ook niet hij zoekt de ID van de zendmast op internet op! En hoe wou je in hemels naam je positie vinden als je geen edge hebt...? Google maps kan dan geen plaatjes lade :p

Greetz, Stiruam

kevinvw 26-02-08 22:11

In principe is dit niet waar, als je in een plaats bent waar alle Wi-Fi hotspots in kaart zijn gebracht is de Locate functie van Google maps heel nauwkeurig!

Hierboven zegt Hemmik dat hij het in de grote steden wel alleen op Wi-Fi moet kunnen doen...

macbookfreak 16-03-08 21:07

Hoe hebben jullie google maps via edge werkend dan ?
Via Wi-Fi gaat het goed maar zodra ik via GPRS ga krijg ik edge error met google maps...

macbookfreak 16-03-08 21:13

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macbookfreak (Bericht 82856)
Hoe hebben jullie google maps via edge werkend dan ?
Via Wi-Fi gaat het goed maar zodra ik via GPRS ga krijg ik edge error met google maps...

Edit : werkt nu !

Edge settings (t-mobile)

APN: internet
user: tmobile
pass: tmobile

+

IPhone: Enable Faux-GPS Feature in Jailbroken 1.1.3 iPhone


En het werkt als een zonnetje ... !

forum.bericht 17-03-08 00:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 71861)
Dan lukt het ook niet hij zoekt de ID van de zendmast op internet op! En hoe wou je in hemels naam je positie vinden als je geen edge hebt...? Google maps kan dan geen plaatjes lade :p
Greetz, Stiruam

Google Maps werkt op basis van informatie verkregen via GSM zendmasten en informatie verkregen via (evt.)aanwezige Wi-Fi stations. Afhankelijk van het aantal zendmasten en Wi-Fi stations is het resultaat meer of minder nauwkeurig.

Dus zonder Edge/GRPS kan ook de positie bepaald worden.

MrGizMo 18-03-08 02:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Stiruam (Bericht 71557)
Ja wat wil je het is plaatsbepaling via gsm masten... Geen gps :p

Btw is LocateMe en Navizon naukeuriger dan google's locate me gebeuren...

Greetz, Stiruam

LocateMe en Googlemaps zitten redelijk goed, maar Navizon echt totaal niet.

Wel *** opzich, want ik zit best dicht bij 2 gsm-masten :D

mhoutman 22-03-08 19:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door macbookfreak (Bericht 82858)
Edit : werkt nu !

IPhone: Enable Faux-GPS Feature in Jailbroken 1.1.3 iPhone


En het werkt als een zonnetje ... !

hoe krijg je dit op 1.1.3. aan het werk ?: ik blijf in maps de melding: "Your location could not be determined" houden en in Navizon: "No know cells or Wi-Fi nodes in range"

ondersteund dit dan geen KPN ?

herbie65 22-03-08 20:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 82983)

Dus zonder Edge/GRPS kan ook de positie bepaald worden.

Forum.bericht wat je zegt is onzin: Hij zoekt op welke zendmasten/Wi-Fi stations in de buurt zitten aan de hand van de id's, en dan moet hij via een internet verbinding de lokatie van de masten opzoeken.
Als je denkt dat het niet zo is, moet je mij vertellen waar de database in de telefoon zit met de id's van de masten en de lokaties.....
Daarnaast heeft hij en edge/Wi-Fi verbinding nodig om de kaart van de locatie te downloaden....

Stiruam 23-03-08 18:06

Bedoelt ie niet dat hij kan kijken welke towers er in de buurt zijn en deze dan via Wi-Fi opzoekt? Dit klopt namelijk want toen mijn iPhone nog locked was en ik dus geen gprs toegang had kon ie ze wel opzoeken door Wi-Fi... Vreemd ja... Maar wel waar

Greetz, Stiruam

RobertN 25-03-08 03:47

bij mij werkte dit eerst helemaal niet (1.1.3), maar ik heb even gedaan wat er hier staat en nu werkt het top. Nauwkeurigheid is natuurlijk wat anders..

IPhone: Enable Faux-GPS Feature in Jailbroken 1.1.3 iPhone

Peter 26-03-08 10:21

ik gebruik ook enkel Wi-Fi en het werkt, maar hij zit er inderdaad wel 2km naast. Maar toen ik in NY was was hij heel nauwkeurig, in de apple store op 5th avenue zat hij er raak op.

mhoutman 26-03-08 10:41

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Peter (Bericht 87462)
Maar toen ik in NY was was hij heel nauwkeurig, in de apple store op 5th avenue zat hij er raak op.

en laat je daar nou toevallig ook nog moeten wezen ;)


n.b. ik woon - weliswaar afgelegen - ca 400 meter van een kpn mast en die geeft geen enkele sjoege op navizon.

het lijkt dus wel of het navizon systeem meerder masten nodig heeft en dan een "kruisbepaling maakt". in drukbevolkte gebieden werkt het nl. wel.

meidan 26-03-08 11:29

waarom heeft iedereen het over edge instellingen, dat wordt in Nederland toch helemaal niet ondersteund?:s

cypher21 26-03-08 11:38

GPRS wordt als Edge weergegeven op de iPhone

Krideri 05-04-08 01:29

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 85953)
Forum.bericht wat je zegt is onzin: Hij zoekt op welke zendmasten/Wi-Fi stations in de buurt zitten aan de hand van de id's, en dan moet hij via een internet verbinding de lokatie van de masten opzoeken.
Als je denkt dat het niet zo is, moet je mij vertellen waar de database in de telefoon zit met de id's van de masten en de lokaties.....
Daarnaast heeft hij en edge/Wi-Fi verbinding nodig om de kaart van de locatie te downloaden....

Ik heb een 16GB met 114 en unlokecd met iplus 2.0b
Maar mijn locatie functie uit google maps werkt niet...
Iemand enig idee of oplossing?

forum.bericht 05-04-08 10:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door herbie65 (Bericht 85953)
Forum.bericht wat je zegt is onzin: Hij zoekt op welke zendmasten/Wi-Fi stations in de buurt zitten aan de hand van de id's, en dan moet hij via een internet verbinding de lokatie van de masten opzoeken.
Als je denkt dat het niet zo is, moet je mij vertellen waar de database in de telefoon zit met de id's van de masten en de lokaties.....
Daarnaast heeft hij en edge/Wi-Fi verbinding nodig om de kaart van de locatie te downloaden....

Onzin? Onzin? Lees je eigen schrijfsel eens goed.

Er is geen database in de iPhone nodig (zou niet eens passen) De GSM masten vertellen netjes waar ze staan (coördinaten) en voor Google Maps is dat voldoende.

Kun je simpel testen door ergens te gaan staan waar geen openbare Wi-Fi stations zijn dan zul je zien dat je een plaatsbepaling op basis van GSM mast(en) krijgt.

En voor een Internetverbinding is overigens geen Wi-Fi nodig! Ga eens naar een stil plekje (Veluwe o.i.d.) waar geen huizen/bedrijven zijn en druk op locate me. Zul je zien dat je via Edge/GRPS de lokatiebepaling krijgt.

jamboman 06-04-08 12:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krideri (Bericht 93484)
Ik heb een 16GB met 114 en unlokecd met iplus 2.0b
Maar mijn locatie functie uit google maps werkt niet...
Iemand enig idee of oplossing?

Als je eerst ff pro LocateMe instaleert. ff runnen, en daarna werkt je google maps wel. LocateMe is bovendien nog eens veel nauwkeuriger. ;)

Krideri 06-04-08 14:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamboman (Bericht 93882)
Als je eerst ff pro LocateMe instaleert. ff runnen, en daarna werkt je google maps wel. LocateMe is bovendien nog eens veel nauwkeuriger. ;)


Zit die LocateMe in de algemene sources? Of moet ik er eentje toevoegen?

jamboman 06-04-08 22:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krideri (Bericht 94028)
Zit die LocateMe in de algemene sources? Of moet ik er eentje toevoegen?

Bij mij zat LocateMe onder Utilities en de package is van PolarBearFarm.com.

forum.bericht 06-04-08 22:11

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krideri (Bericht 94028)
Zit die LocateMe in de algemene sources? Of moet ik er eentje toevoegen?

Ga naar Google Maps (icoontje met kaarten) en klik op de linkerknop onderaan.

Krideri 06-04-08 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door forum.bericht (Bericht 94351)
Ga naar Google Maps (icoontje met kaarten) en klik op de linkerknop onderaan.

:D
Zover wist ik het ook. Maar dat is nu net het probleem die functie werkt niet en vandaar mijn vraag... Wat kan ik eraan doen.
Ik las intussen dat ik nog een LocateMe functie via de installer moet installeren en dat het dan wel werkt.

Krideri 06-04-08 23:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamboman (Bericht 94335)
Bij mij zat LocateMe onder Utilities en de package is van PolarBearFarm.com.


Is dat de repo of gewoon de site?

timm6545 06-04-08 23:46

Bij mij werkt het ook niet!
Hij vind bij mij gemiddeld 5 gsm zendmasten ,maar geeft daarna steeds de melding DB read failed terwijl ik gewoon Wi-Fi en Edge van Kpn aan heb en werkend heb??
Dus ik snap het allemaal niet hoe ik dit ,aan de gang moet krijgen, ik heb ook Navizon geprobeerd en uiteraard Google maps zelf maar niks werkt.
Of zou het aan Kpn liggen dat die hun masten niet bekend maken?

jamboman 06-04-08 23:50

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krideri (Bericht 94407)
Is dat de repo of gewoon de site?

Locatie bepalen zonder firmware 1.1.3 met LocateMe » Nieuws » iPhoneclub.nl

Krideri 07-04-08 00:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jamboman (Bericht 94419)


Heb ik gevolgd ik heb de repo in mijn sources staan (Ste Packaging, http://psmxy.org/iphone-...)

Maar zegt "Error Package download failed: can't find host!"

jamboman 07-04-08 00:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Krideri (Bericht 94432)
Heb ik gevolgd ik heb de repo in mijn sources staan (Ste Packaging, http://psmxy.org/iphone-...)

Maar zegt "Error Package download failed: can't find host!"

Wat een pech ;)

-http://www.soneso.com/iphone/ toevoegen in source
-even terug naar home
-dan bij installer zoeken naar “LocateMe” (best in “all packages”)

van @ Grample

Krideri 07-04-08 11:17

verwijderen aub (dubbel post)

Krideri 07-04-08 11:39

verwijderen aub (dubbel post)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:46.