iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3G - instabiel. Speaker werkt soms wel/soms niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/82205-3g-instabiel-speaker-werkt-soms-soms-niet.html)

_Stephan 12-01-11 13:36

3G - instabiel. Speaker werkt soms wel/soms niet
 
Ik heb sinds (maar ik denk niet persé door) de upgrade naar 4.2 problemen met m'n iPhone 3G.

Hij loopt bijna dagelijks vast. Eigenlijk loopt hij in 3 situaties vast:
1. Als ik de stekker eruit haal na het opladen
2. Als ik een telefoongesprek heb gevoerd, of juist als ik wil opnemen
3. Als ik een filmpje heb gekeken.

Ik heb een schone installatie gedaan (herstel iPhone naar fabrieksinstellingen, en dan installeert iTunes 4.2.1) maar dat helpt niet.

Nu is dat vastlopen niet het ergste, maar na het opstarten heb ik regelmatig dat:
1. Er geen geluid uit de speaker komt.
2. Ik niet kan bellen (wel verbinding, maar de ander hoort mij niet, en ik hoor sowieso niets natuuurlijk omdat er geen geluid uit de speaker komt)
3. Ik m'n mp3's niet kan afspelen. Niet alleen omdat ik uiteraard niets hoor, maar de software weigert gewoon af te spelen, hij gaat niet op 'play'.
Hetzelfde geldt voor spelletjes die niet willen opstarten.

Start ik daarna nog een keer op, dan zijn de problemen verholpen. Mp3's, bellen en spelletjes werken dan weer.
Zou het kunnen zijn dat mijn speakertje en/of microfoon een beetje los zit, en dat dit de software problemen veroorzaakt?
(ik bedoel waarom werkt het de ene keer wel, en der andere keer niet, en loop alles soms spontaan vast?)
Of zal het toch een puur software probleem zijn, aangezien ik niets aan de hardware verander, maar simpelweg m'n telefoon opnieuw opstart waarna alles verholpen lijkt te zijn.

Hoe kan ik nagaan of het de software of m'n telefoon is?

HonorSociety 13-01-11 23:31

ik heb dat ook soms, en dan verdwijnt de volumebalk uit mijn ipod app
dit gaat gepaard met het bericht:
Dit accesoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone
U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaalsterkte kan minder zijn

kan iemand mij helpen omp dit op te lossen?

Totalrico 02-04-11 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door HonorSociety (Bericht 627642)
ik heb dat ook soms, en dan verdwijnt de volumebalk uit mijn ipod app
dit gaat gepaard met het bericht:
Dit accesoire is niet geoptimaliseerd voor deze iPhone
U kunt onverwachte geluiden horen als gevolg van storingen in het mobiele signaal en de signaalsterkte kan minder zijn

kan iemand mij helpen omp dit op te lossen?

ik heb exact hetzelfde probleem nu. Mij werd getipt dit op te lossen door de telefoon schoon te maken maar dat heeft niets geholpen. Iemand een sluitende oplossing hiervoor? Ik kan geen gebruik maken van mijn Ipod en alles waar geluid bij komt kijken, heel erg vervelend.....

HonorSociety 02-04-11 21:07

Bij mij was het door vochtigheid, gewoon geduld hebben en laten uitdrogen, komt wel goed ;)

Totalrico 03-04-11 08:53

Dat heb ik al meerdere keren gedaan, nog steeds geen effect helaas. Het stomme is dat zodra mijn IPhone een tijdje stil ligt er niks aan de hand is. Zou het soms met de connector te maken hebben?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:11.