iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Nieuwe batterij geen oplossing (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/82269-nieuwe-batterij-geen-oplossing.html)

greybart 13-01-11 11:10

Nieuwe batterij geen oplossing
 
Na heel wat zoekwerk in diverse fora heb ik geen oplossing gevonden voor het batterijprobleem van mijn twee jaar oude 3G. Alle voor de hand liggende oplossingen en andere voorgestelde oplossingen geven geen enkele verandering. Het toestel wordt soms warm, soms enkel als aan het opladen is. Standby komt het geen nacht door. In het buitenland wel (tot 2 dagen).
Uit wanhoop een nieuwe batterij laten plaatsen (80€ kwijt) en het probleem is juist hetzelfde. Geen actieve dag van 12 uur (wat muziek, soms een spelletje en wat mail)
Heb intussen Iphone 4 en die gaat drie dagen mee. Dochter de 3g met nieuwe batterij en de problemen.
Iemand nog enige raad? Het kan toch niet dat zelfde toestel bij de ene 3 dagen meegaat en bij de andere enkele uren. Daar moet toch iemand of iets de oorzaak van zijn.

(3G, geen jailbreak, os laatste voor 4)
alle apps afgehaald bij overzetten naar dochters i tunes
geen 3G, geen notifications, geen Wi-Fi, geen push e.d.

lbroek1 13-01-11 12:38

Al een keer een restore uitgevoerd?
En als 'nieuwe Iphone' opnieuw ingesteld?
Geen backup terug plaatsen dus..

wouter1981 13-01-11 14:01

Scheelt het wanneer je het toestel in vliegtuigmodus zet?

Ik weet dat dit niet wenselijk is maar hiermee kun je testen of het aan een draadloze verbinding ligt.

evmw 13-01-11 15:02

Problemen komen ook voor zonder SIM in toestel?

greybart 14-01-11 11:28

Weer enkele nieuwe testmogelijkheden. Bedankt. Ik laat het resultaat zo snel mogelijk weten.
Is er iemand die kan zeggen wat een gemiddeld verbruik is. Hoe lang kan een batterij meegaan? (Iphone 3G 3.1.2)

greybart 14-01-11 11:29

Ibroek, hoe doe ik dit.

Bedankt

gieter 14-01-11 12:05

Is je standby tijd gelijk aan gebruiktijd? Dit probleem heb ik zelf en komt voor zover ik heb kunnen vinden alleen voor bij een G3 (1 topic op dit forum, 2 jaar oud ofzo, nog geen oplossing). En het wordt nog gekker: gisteren de software hersteld en bleef gebruik netjes op 0 staan terwijl standby doorliep.. totdat ik een uur of twee later ging bellen. Na dat gesprek ging de gebruiktijd weer gelijk op met de standbytijd en bleef het verschil ca. 2u. Wat dat betreft zou de vraag van EVMW over de SIM nog wel eens relevant kunnen zijn. Ik heb de mijne 2e hands gekocht en pas een week later in gebruik genomen. Na een week standby zonder sim was de batterij nog bijna vol. Na ingebruikname hield ie het hooguit 22uur vol, terwijl ik per dag misschien een half uur bel en er vaak verder niets mee doe.

lbroek1 14-01-11 15:48

@greybart,

Herstel in Itunes en vervolgens aanvinken dat je hem als nieuwe Iphone wilt configureren.

Heeft mij geholen met de levensduur van mijn batterij.

gieter 14-01-11 16:01

Inderdaad belangrijk om als nieuwe iphone aan te vinken: heb dat vanmorgen gedaan en mij lijkt het te helpen: gebruik en standby lopen nu netjes uit de pas. Gisteren had ik hersteld met terugzetten oude gegevens en dat hielp niet..
Succes!


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:24.