iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Hoe telefoon uitzetten en GPS aanlaten? iphone4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/82343-telefoon-uitzetten-gps-aanlaten-iphone4.html)

babybox 14-01-11 09:07

Hoe telefoon uitzetten en GPS aanlaten? iphone4
 
Mijn vraag is:

Kan ik GPS aanlaten, maar het ontvangen van telefoontjes en smsjes uitzetten?
Zodat ik tijdens het navigeren met tomtom die niet ontvang?
Kon zelfs met mijn nokia E71 maar hier in de instellingen zie ik het niet
Ik ben op de hoogte van de Vliegtuigmodus, maar dan gaat de gps ook uit.
Je kunt data uitzetten (3G) maar dan ontvang je nog steeds telefoon en smsjes

met vriendelijke groet

Is handig als je met andere mensen in de auto zit en je de iphone alleen tijdelijk als gps gebruikt en er geen telefoontjes en of smsjes in het scherm komen.

Typ 81 14-01-11 09:13

Smsjes in het scherm en andere meldingen kan je in ieder geval uitzetten door berichtgeving uit te zetten. En anders Jailbreaken en dan een popup blocker installeren. GSM netwerk uitzetten kan denk ik niet. Want als je hem op vliegtuigmodus zet, heb je denk ik ook geen GPS meer.

babybox 16-01-11 16:20

Even een oplossing op mijn eigen vraag geven: je kunt dus ook kiezen vor een ander netwerk dan je eigen (dus handmatig een ander telefoonnetwerk selecteren bijv vodafone ofzo), dan werkt gps wel en telefoon/sms niet. Maar dit is wel omslachtig, misschien is er een gemakkelijker manier?

iWiefring 16-01-11 16:21

Volgens mij werkt dit ook niet maar kost het dan alleen maar extra voor jezelf als je dan een sms-je of belletje ontvangt, niet doen dus! Gewoon berichtengeving uitzetten, dan krijg je geen melding meer bij berichten, alleen nog maar bij telefoontjes.

EDIT: Dit geld alleen maar voor apps, berichten blijven gewoon nog doorkomen. Dan zit er niks anders meer op dan hem te jailbreaken en popup blocker of wat dan ook te installeren zodat er écht geen meldingen meer in het scherm komen, anders zou ik het echt niet weten.

NoWayOut 16-01-11 16:52

1 ander netwek kiezen kun je wel bellen en smsen maar dat is duurder (niet heel veel)

Gewoon iphone op vliegtuigmodus zetten en dan gps aanzetten ( bij settings)

iWiefring 16-01-11 16:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door NoWayOut (Bericht 628802)
1 ander netwek kiezen kun je wel bellen en smsen maar dat is duurder (niet heel veel)

Gewoon iphone op vliegtuigmodus zetten en dan gps aanzetten ( bij settings)


Kan dat dan? Volgens mij kan dit alleen als je een GPS helper hebt aangesloten via Bluetooth, want voor GPS zonder een GPS apparaat heb je toch dataverbinding nodig..?

NoWayOut 16-01-11 20:47

Volgebs mij wel, op me ipod kan ik ook vliegtuig modus doen en toch weer alles apart inschakelen (bijv. Wi-Fi) dus dan selecteer je alleen gps

Maria1569 20-10-12 22:01

Hoe kan ik bluetooth koppelen met met iphone4 zelfde mobiel vinden het niet iemand raad laat het even weten al vast bedankt

Werner1963 20-10-12 23:43

@babybox Welke gps app gebruik je? Deze vraag is om te weten of je dataverbinding nodig hebt om de kaarten te laden of niet
In België kan je buiten je eigen operator geen andere kiezen want dan krijg je " geen service " Er kunnen dan geen sms of oproepen gedaan worden maar ook heb je geen dataverbinding die nodig kunnen zijn om de kaarten te laden.

RWK 21-10-12 02:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Werner1963 (Bericht 840601)
@babybox Welke gps app gebruik je? Deze vraag is om te weten of je dataverbinding nodig hebt om de kaarten te laden of niet
In België kan je buiten je eigen operator geen andere kiezen want dan krijg je " geen service " Er kunnen dan geen sms of oproepen gedaan worden maar ook heb je geen dataverbinding die nodig kunnen zijn om de kaarten te laden.

Deze topic is al meer dan een jaar oud.
De standaard kaarten software heeft dataverbinding nodig om te kunnen functioneren:)

Als u een navigatie software zoekt, dan moet u letten op apps waarbij de kaarten al zijn gedownload op uw iPhone. Hierdoor hoeft de app alleen maar GPS te gebruiken en is er geen dataverbinding nodig.

Een goed voorbeeld is navigon, deze app heeft de kaarten al gedownload en is er geen dataverbinding nodig om te functioneren(wel natuurlijk bij de extrafuncties)

Maria1569 02-11-12 19:05

Gps gelukt kan bellen,staan bij apps,ben er blij mee zelfs de flits palen staan er op :cool:nooit meer de weg kwijt :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:44.