iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone dataverbruik (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/82974-iphone-dataverbruik.html)

Dennisssss 21-01-11 19:35

iPhone dataverbruik
 
Ik heb een probleempje, op de 1 of andere manier blijft er steeds iets op de achtergrond draaien waardoor mijn netwerk blijft openstaan.. iemand een idee wat dit kan zijn?

apotheosis 21-01-11 22:09

Verklaar u nader?

Heb je een data abo?
Gaat je batterij verbruik fors naar beneden dan of krijg je een hogere rekening dan anders?

iWiefring 21-01-11 22:10

Misschien komt het door multitasking dat het bij je dataverbruik blijft optellen?

Dennisssss 21-01-11 22:11

Heb data abo, maar ik vraag me echt af wat er ergens aan zou kunnen staan ofzo dat de verbinding steeds actief blijft

Dennisssss 21-01-11 22:11

nee ook als ik alles verwijder uit de multitask houdt het probleem aan

iWiefring 21-01-11 22:11

Die verbinding hoort toch gewoon actief te blijven ivm Berichtengeving (ookwel push ?)

Dennisssss 21-01-11 22:13

Ook als mijn berichtengeving uitstaat houdt dit aan..

iWiefring 21-01-11 22:17

Dan is de enige oplossing waarschijnlijk Vliegtuigmodus inschakelen als je hier last van hebt..

Dennisssss 21-01-11 22:18

Ja maar het kan toch niet dat dit niet uit te schakelen valt, vroeger had ik dit probleem niet, er moet ergens een instelling verandert zijn.. maar wat..

iWiefring 21-01-11 22:18

Mobiele data uitschakelen?..

Dennisssss 21-01-11 22:19

wil wel nog op internet kunnen :)
maar wil dat dataverbinding sluit nadat ik mijn programma sluit

iWiefring 21-01-11 22:25

Verfijn even wat je bedoeld met "dataverbinding" ?

Marvie 22-01-11 10:49

Als je bedoelt dat 3G in je beeld blijft staan, dan is dat geen probleem zolang je maar geen data verbruikt.
Je kan dit in het standaard verbruik overzicht van de iPhone zien of je installeert de gratis versie van DataMan. Hiermee kan je precies het verbruik van je data zien.

Mocht je er dan achter komen dat zonder dat jezelf op het internet zit toch data afneemt, dan moet je je pas zorgen gaan maken :)

iphone789 22-01-11 14:20

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door apotheosis (Bericht 631333)
Verklaar u nader?

Heb je een data abo?
Gaat je batterij verbruik fors naar beneden dan of krijg je een hogere rekening dan anders?

ikkrijg een hoger rekening

iWiefring 22-01-11 15:50

Heb ik ook een keer gehad, was trouwens maar eenmalig want hierna is het niet meer voorgekomen. Heb toen bij vodafone nagevraagd hoe dit kwam en hun wisten ook geen fatsoenlijke verklaring af te leggen, en heb toendertijd m'n geld teruggekregen.

iphone789 22-01-11 17:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iWiefring (Bericht 631593)
Heb ik ook een keer gehad, was trouwens maar eenmalig want hierna is het niet meer voorgekomen. Heb toen bij vodafone nagevraagd hoe dit kwam en hun wisten ook geen fatsoenlijke verklaring af te leggen, en heb toendertijd m'n geld teruggekregen.

bedankt ik ga maar eens klagen bij t-mobile :-)

vuurvreter 22-01-11 17:43

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone789 (Bericht 631625)
bedankt ik ga maar eens klagen bij t-mobile :-)

Bij T-Mobile heb je onbeperkt internet, dus wat is het probleem?
En klagen, veel succes want daar doen ze niets mee.

Gigachris 23-01-11 17:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iphone789 (Bericht 631625)
bedankt ik ga maar eens klagen bij t-mobile :-)

Bij t-mobile staat op je factuur exact waar je het aan hebt uitgegeven. Dus daar word je toch naar door verwezen. En T-Mobile betaald inderdaad niks extra's uit voor internet aangezien het ONBEPERKT is.

bsuma 06-01-12 17:32

Kan iemand mij vertellen of de App DataManager, of een andere App bv DataMan Pro, die het dataverkeer over 3G en Wi-Fi meet, extra gebruik van mijn batterij maakt, of van m'n processor geheugen ?? Ik zet Lokatie's uit, dat kan neem ik aan?? En moeten deze Apps altijd aangezet worden om te meten. Of blijft de App werken nadat ik m'n iPhone 'snachts uit heb gezet ?? Ik hoop dat iemand een goeie betrouwbare App weet.

XIII 06-01-12 23:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door bsuma (Bericht 756350)
Of blijft de App werken nadat ik m'n iPhone 'snachts uit heb gezet ??

Dan zul je hem gegarandeerd zelf opnieuw moeten opstarten.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:02.