iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Alle contacten kwijt! (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/83125-alle-contacten-kwijt.html)

frankyman 23-01-11 18:30

Alle contacten kwijt!
 
Geachte iphone lovers:D

Deze middag pak ik mijn iphone van de lader af, had hem de hele dag nog niet gebruikt, kijk in mijn telefoon boek.... leeg, alles is weg!

teruggezet naar een kopie dmv itunes, haalt niks uit, alle nummers blijven gewoon weg:confused:

wat kan dit zijn?

iWiefring 23-01-11 18:37

Helpt opnieuw opstarten misschien?

frankyman 23-01-11 18:38

Heb ik gedaan, werkt niet... ben nu alles handmatig weer aan het toevoegen:(

iWiefring 23-01-11 18:39

Ik heb in ieder geval geen idee wat het zou kunnen zijn, dit is mij namelijk nog nooit gebeurd..

frankyman 23-01-11 18:40

Haha nee bij mij ook nog niet, en op internet ook niet echt veel over te vinden... ik ben uniek:cool:

Berniemobiel 16-05-11 20:23

gisteren 15 mei bleek ik na synchroniseren iphone 4 alle contacten kwijt. Herstellen contacten resulteerde uiteindelijk in een maanden oude reservekopie waarmee ik vele foto's kwijtraakte. Uiteindelijk maar weer terug hersteld naar meest recente reservekopie inclusief al mijn foto's en contacten nu maar weer allemaal een voor een toevoegen.
Wat moet ik doen om dit in de toekomst te voorkomen???????

remcokorporaal 17-01-12 21:03

We kunnen handje schudden. Ik heb de 4S 64 Gb en heb h'm nauwelijks gebruikt, alles net 4 dagen gelden handmatig ingevoerd....(dus nog geen back up GVD) en ook bij mij alle contacten weg ineens! ZO der dat ik ook maar iets gedaan heb!

Echt ***! Weet je al iets wat er aan te doen is?

Cu, Remco

iPimp 18-01-12 15:20

Hmm wat vreemd.. Hebben jullie toevallig allemaal de laatste paar dagen iets gedaan wat dit veroorzaakte? iCloud backup verwijderd o.i.d.?

KvdS 18-01-12 15:59

iPimp, let wel op de datums van de postings, de meeste zijn van begin vorig jaar.

remcokorporaal 18-01-12 15:59

Was dat maar waar. Hij lag gewoon in de kast en ik heb er mee gebeld sochtends en savonds wilde ik dat weer doen en toen was alles eruit...weet iemand wellicht ik de telefoonnummers van een Samsung in een iphone kan zetten? (niet handmatig svp) cu, Remco

wouter1981 18-01-12 16:25

Exporteer de contacten uit je samsung (wellicht met Kies) en importeer in bv iCloud.

remcokorporaal 19-01-12 19:58

Is allemaal niet gelukt en nu doen al m'n App's het ook al niet meer...heb ik nu een maandagochtend-product gekocht ???

SG3i 19-01-12 19:59

Contacten synchroniseren via iCloud uitzetten.

Bubbly 19-01-12 20:06

Ik heb bij mij het zowel iTunes als iCloud sync probleem ook meegemaakt op iOS 4.3.3 en 5.0.1. Hierbij krijgt het adresboek op je computer voorrang op die van je iApparaat, terwijl zelfs de beschrijving in iTunes hint dat het andersom is.

Ik heb dus alle contacten uit Adresboek en Facetime (Mac apps) verwijderd. Hierna heb ik syncen aangezet. Het gevolg is dat alle contacten uit mijn iPhone werden overgenomen door Adresboek en Facetime! Als je dit niet doet, zullen al je contacten worden verwijderd van je iPhone en vervangen door die op je computer.

RJV 20-01-12 09:50

Ja, ja! Hier ook een iPhone user (3GS) met verloren contacten. Uit het niets. Eergisteren gebeurd. En ook geen (actuele) backup natuurlijk! Zoek me een rotje naar de oorzaak. Niet met syncen gebeurd. Ik vermoed doordat ik de iPhone afzette met de aan-uit knop, terwijl een oproep binnenkwam maar ik niet gestoord wilde worden.....

remcokorporaal 20-01-12 10:49

Ik had nog niet gesynchroniseerd....en alles was weg...

Nu heb ik dat wel gedaan, paar keer getest met backups van Icloud EN ITunes....ik krijg gratis al m'n app's ook weer terug....t lijkt te gaan werken! en natuurlijk in m'n Itunes even duidelijk afgevinkt dat de sync NIET automatisch van Itunes naar Iphone gaat maar dat t andersom moet en dat ik bepaal wanneer! Ik krijg de indruk dat, dat veel ellende bespaard.
Maar t zou wel handig zijn dat, dat EERST SYNCEN EN DAN PAS CONTACTEN E.D. INVOEREN, ff duidelijk vermeld staat op de verpakking CQ gebruikers handleiding ....

Ik ga t maar weer ff proberen en kijk wel ff hoe t nu verder gaat.

THX iid geval voor alle tips die ik heb mogen ontvangen, d'r zat niet 1 echte winnaar bij ;-)) maar t heeft me wel op de juiste weg geholpen !!! Thx allemaal!!! En nu ga ik de Iphone hopelijk lekker Enjoyen! Cheerz; Remco

KvdS 20-01-12 19:06

Moraal van het verhaal je kan nooit vaak genoeg een backup maken.

remcokorporaal 20-01-12 21:21

Backuppen
 
Sterker nog, meteen doen als je een nieuw toestel hebt....ook al valt er nog niets te backuppen ;-)) maar anders werkt het niet...hoe onlogisch dat ook lijkt ;-)

charmredux 07-10-13 08:29

Zelfde verhaal hier; alle contacten weg en laatste backup op m'n Mac is van weken geleden. Was wel een icloud update zichtbaar van eergisteren maar die kon niet gevonden worden toen ik het handmatig terugzetten in gang zette.

Blijkbaar schakelt IOS7 van de iCloud kopie automatisch naar de optie 'deze computer', geen idee waarom.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:46.