//

Oplossing voor ALLE problemen rondom SIPHON (gratis vast bellen) opgelost..aaah :)

Oplossing voor ALLE problemen rondom SIPHON (gratis vast bellen) opgelost..aaah :) discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Waddup Folks, Zoals iedereen weet is er sinds lange tijd de discussie wanneer het nou eindelijk zo ver zal zijn dat de gebruikers van een ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 28-02-08, 03:38
jeeteecorp jeeteecorp is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 8
Standaard Oplossing voor ALLE problemen rondom SIPHON (gratis vast bellen) opgelost..aaah :)

Waddup Folks,

Zoals iedereen weet is er sinds lange tijd de discussie wanneer het nou eindelijk zo ver zal zijn dat de gebruikers van een Iphone kunnen bellen via een SIP-VoiP programma...dat daadwerkelijk werkt zoals het moet.

Inmiddels is het me via via gelukt de vaste ADSL provider (Freephonie.net) te omzeilen, maar ik geloof dat Siphon sinds kort ook niet eens meer gebonden is aan een provider..weet ik niet zeker. Mocht dat niet zo zijn, hier heb ik na wat speuren op internet de oplossing gevonden met behulp van een hex-editor.

Via een sip-client (die je dient aan te maken) log je nu (via het Ip-adres van deze SIP-provider) in. Je voert op je iPhone in Siphon bij 'settings' nu je inloggegevens in.....MAAR zodra je uit het programma gaat zijn ook meteen de instellingen foetsie. Omdat we lui van aard zijn heb ik hier ook een oplossing op gevonden.

Het resultaat: GRATIS NAAR VASTE NUMMERS BELLEN DOOR MIDDEL VAN WI-FI , met behoud van instellingen en met uistekende kwaliteit (via je headset) op je f#kking iphoontje.

Mocht je geinteresseerd zijn in de 'inside tricks' , let me know and we'll work it out for you.

Leedur,


Jay
__________________
I said i'm walkin' down the street with my Iphone on... Week 46 1.1.2. OTB 1.1.3. Dev Teams version 1.1.3.3. Lekker bru!
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 28-02-08, 18:24
vincentjanv vincentjanv is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2007
Locatie: Antwerpen, België
Berichten: 76
Stuur een bericht via MSN naar vincentjanv
Standaard

Hey, dat mag je me allemaal wel eens zeggen
PM me!
tx
  #3  
Oud 28-02-08, 18:55
Bomans's schermafbeelding
Bomans Bomans is offline
• iOS 11.1
• 10.2
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: België
Berichten: 7.361
Standaard

Waarom zo geheimzinnig?
  #4  
Oud 28-02-08, 19:01
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Omdat het illegaal is als de stront om programma's met copyright te hex editten Btw twijfel ik ten zeerste aan de echtheit van dit bericht

Greetz, Stiruam

Laatst gewijzigd door Stiruam; 28-02-08 om 19:51.
  #5  
Oud 28-02-08, 20:00
jeeteecorp jeeteecorp is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 8
Standaard

Omdat het illegaal is als de stront om programma's met copyright te hex editten Btw twijfel ik ten zeerste aan de echtheit van dit bericht

Greetz, Stiruam

Dan geloof je het toch niet, ondertussen help ik anderen wel even door het ze te mailen en dan ben jij straks de enige die nog betaalt voor bellen naar vaste nrs, later!

Jeroen
  #6  
Oud 28-02-08, 20:52
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Dude je hoeft er geen ene F#ck aan te hacken man! Ik heb de orginel werkend, voeg deze maar eens toe aan installer! http://touchmods.net/rep.xml

Maar aangezien er mensen zijn die er moeite mee hebben zal ik een wiki artikel aanmaken

Greetz, Stiruam

Laatst gewijzigd door Stiruam; 28-02-08 om 20:55.
  #7  
Oud 28-02-08, 20:57
jeeteecorp jeeteecorp is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 8
Standaard

Dude je hoeft er geen ene F#ck aan te hacken man! Ik heb de orginel werkend, voeg deze maar eens toe aan installer! http://touchmods.net/rep.xml

Maar aangezien er mensen zijn die er moeite mee hebben zal ik een wiki artikel aanmaken

Greetz, Stiruam __________________

Zonder Freephonie als provider en bewaart ie de instellingen? Ben benieuwd...

Jeroen
  #8  
Oud 28-02-08, 21:11
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

https://forum.iculture.nl/f1/ip...html#post73250 Voila klaar

Greetz, Stiruam

P.s. Als je wil reageren kan je op de knop Quote drukken en dan ziet het er duidelijker uit
  #9  
Oud 28-02-08, 22:53
jeroen50 jeroen50 is offline
• iOS
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2008
Berichten: 2
Standaard

ik heb boxen voor mijn ipod zelf in elkaar gemaakt maar wat ik nou niet snap is dat de boxen even hard gaan als mijn koptelefoon wat voor omzettertje heb ik nodig
  #10  
Oud 29-02-08, 01:43
jeeteecorp jeeteecorp is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 8
Standaard

Thanks for forum Sturiam.. maar dit blogje is nou precies waar jij problemen mee hebt!!

1. Instellingen blijven niet staan... euh bij mij wel hoor!
2. Mensen die niks horen.... heb ik geen last van!

Jeroen

Laatst gewijzigd door jeeteecorp; 29-02-08 om 01:52.
  #11  
Oud 29-02-08, 02:26
jeeteecorp jeeteecorp is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 8
Standaard

Dit is de eerste en laatste keer dat ik een postje blog want er zijn altijd mensen die denken dat ze het beter weten... Sturiam, je zal wel een leuke gast zijn maar je moet eerst even nadenken voor je wat zegt, dat is mijn mening.

Nogmaals , voor iedereen die die link van Stiruam ziet: dat gaat over het gebruik van een Ipod touch met een microfoontje dat extern moet worden aangesloten...

Het enige wat alleen maar door een iPhone ondersteund wordt is Siphon maar Siphon is afhankelijk van de provider ' Freephonie' . Freephonie heb ik weten te vervangen voor een ip adres van een sip provider waarbij je ook in NL een account kunt aanmaken.

Vervolgens is het me ook nog gelukt om de instellingen van je account op te slaan...

Het is simpelweg te ingewikkeld en te veel moeite om dit allemaal uit te leggen maar.. ik kan zonder extern gerotzooi met een mic. gewoon met behoud van instellingen bellen en het kost me geen fuk.

..en iedereen die me niet gelooft, jammer dan..

J.
  #12  
Oud 29-02-08, 15:01
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Niet boos worden ,

Nee jij moet goed lezen het programma waar ik over poste is een OFFICIEELE UPDATE van Siphone... Dus werkt het ook met de iPhone. Het Contract met Freephonie was verlopen dus gaven ze een gratis versie vrij. Maar als jij een "Tutorial" zou posten dan zijn we allemaal blij want dan kunnen we kiezen. Een gehackte versie posten is namelijk illegaal maar een uitleg over hoe je het zou moeten doen is wel legaal

Greetz, Stiruam
  #13  
Oud 29-02-08, 17:00
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

Jongens, jongens... rustig ;-). Laten we het niet hebben over wat wel en niet legaal is, we werken tensoltte vrijwel allemaal met een iphone die ook niet helemaal naturel draait met een nederlandse provider. Ik ben in ieder geval blij dat deze post er is. Zit al erg lang te wachten op een goed werkende SIP applicatie (zit vaak in het buitenland). Dit is mijn ervaring, misschien dat jullie kunnen aangeven of ik iets verkeerd doe (blijven we gelijk ontopic ;-). Trouwens... volgens mij werkt het pas vanaf iphone firmware 1.1.2.... toch?

Ik ben achter 2 dingen (hebben jullie het hier ook over... of zijn er nog meer versies in omloop):
- Er is een Siphone versie (1.1.3) die gelocked is/was waardoor je alleen Freephonie kon gebruiken. Wat ik begrijp was deze versie te hacken (aan te passen zoals hierboven vermeld).
- Er is een Open Siphone versie (1.2) uitgebracht waarmee je zelf je provider kon kiezen.

Ik heb de tweede optie uitgeprobeerd omdat ik het aanpassen zelf te ingewikkeld vond (misschien dat iemand me kan helpen). Ik heb er geen last van dat ie de gegevens niet op slaat, maar ik heb er wel last van dat ik bijna niks versta door het koptelefoontje van de iPhone. Is dit op te lossen met jou methode Jeeteecorp? Vind het super interresant om goed draaiend te krijgen maar aan de site van touchmods heb je niks. Dus, let me know!!!!!

Laatst gewijzigd door kingster; 29-02-08 om 17:09.
  #14  
Oud 02-03-08, 11:37
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

en toen was het stil...
  #15  
Oud 02-03-08, 17:02
jeeteecorp jeeteecorp is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 8
Standaard

-Installeer Siphon via repository: http://touchmods.net/rep.xml
-ftp (winscp) naar je Iphone
-Voer een account op bij freecall. Voor unlimted calls moet je eenmalig 10 euro overmaken, waarvan 5 euro beltegoed is. Dit gaat via paypal, dus veilig.
-via applications ga je naar Siphon en in deze map vind je de file ' accounts'
- download een hex editor, open accounts' en pas in de string achter 'username' je eigen username aan, idem voor de string achter password. Op de plek waar nu ' freephonie' staat zet je 194.120.0.198

Dat was het, nu kan je met je 1.1.3. bellen.
  #16  
Oud 02-03-08, 17:08
jeeteecorp jeeteecorp is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2008
Berichten: 8
Standaard check mn antwoord..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kingster Bekijk bericht
en toen was het stil...
Check answer
  #17  
Oud 02-03-08, 17:50
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Hmm als je nou het ip van VoipCheap gebruikt dan kan ej gratis bellen (nja 300 minuten per week)... Maar jou gehackte versie hé.. Die heeft niet dat het moeilijk verstabaar is?

Greetz, Stiruam

Edit: weet je ik zoek het wel ff op
Edit2:
;; QUESTION SECTION:
;sip.VoipCheap.com. IN A

;; ANSWER SECTION:
sip.VoipCheap.com. 900 IN A 194.120.0.198
sip.VoipCheap.com. 900 IN A 194.221.62.198

Dus die ip's kan je ook invoeren en dan betaal je niks echter past alleen het eerst ip denk ik...

Laatst gewijzigd door Stiruam; 02-03-08 om 17:53.
  #18  
Oud 02-03-08, 18:35
Ezra's schermafbeelding
Ezra Ezra is offline
• iOS 4.3.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 129
Standaard

Werkt dit zo ook bij jou stiruam?
  #19  
Oud 02-03-08, 18:36
Stiruam's schermafbeelding
Stiruam Stiruam is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Berichten: 2.028
Standaard

Niet geprobeert ik zal het zo doen maar het ip veranderen moet het probleem niet zijn Ik ga het nu ff voor jullie testen

Greetz, Stiruam
  #20  
Oud 03-03-08, 00:21
kingster kingster is offline
• iOS 9.0
• 9.0
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Almere
Berichten: 142
Standaard

nou heb ik nog niet echt antwoord op mijn vragen wat het verschil in versies is
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
16xx error [Opgelost/Oplossing?] Richard.v.Naam iPhone algemeen 1 09-01-10 12:47
oplossing voor problemen met e-mail servers vodafone Dutch_guy Vodafone 0 16-07-09 15:56
iPod oplossing voor elk voertuig / bellen en muziek DGCAR iPhone accessoires en onderdelen 18 22-03-08 00:56

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:18.