iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 geblokeerd :s (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/83232-iphone-4-geblokeerd-s.html)

PearLRoX 24-01-11 20:53

iPhone 4 geblokeerd :s
 
mijn iphone wil geen netwerk meer accepteren .. kan niet meer bellen en na een reboot ook geen smsnen meer :s

ik weet niet wat er aan de hand is maar bij de proximus service is alles perfect zeggen ze en zou het aan het toestel liggen.

"uit security redenen is het toestel geblokeerd en gelieve contact op te nemen met de service dienst 6000"

heeft iemand dit nog voor of ben ik het eenige zwarte schaap :(

iWiefring 24-01-11 21:31

En wat is service dienst 6000? Heb je al geprobeerd 6000 in te toetsen op je telefoon en vervolgens te bellen?

EDIT:
Laat maar dit kan je natuurlijk niet want je hebt geen bereik en je moet toch contact opnemen met dienst 6000, lijkt me moeilijk als je geen ontvangst hebt or what so ever.

King1987 24-01-11 21:37

Waar komt je iPhone vandaan? Is deze simlock vrij? (hardware matig). Dan kan je hem in DFU herstellen en opnieuw beginnen? Wellicht is dat de oplossing?

Ik weet niet of het om de iPhone uit je handtekening gaat.....

PearLRoX 24-01-11 22:16

ik heb een belgische simlock vrije iphone die werkt met elk netwerk .. nu had ik het simkaartje uit de iphone gedaan (daarna er weer in gedaan) en kan ik mn oproepen terug beantwoorden en smsen versturen en ontvangen. maar als ik zelf probeer te bellen blijven ze het herhalen dat het toestel is geblokkeerd.

6000 is de nummer van pruximus voor hulp..had gebeld met iemand anders gsm en alles bleek perfect te zijn vertelden ze. Nu moet ik morgen naar de technische dienst bellen (want die werkten maar tot 8uur) en dan weet ik meer of ze hem geblokeerd hebben of welke reden dat er is.. :(

frank1983 24-01-11 22:24

misschien een goed idee om je telefoonrekening te betalen ;)

PearLRoX 24-01-11 22:28

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door frank1983 (Bericht 632684)
misschien een goed idee om je telefoonrekening te betalen ;)

gaat automatisch duss :) proximus zei dat er niets van problemen zijn... moet morgen naar techniche dienst bellen.. dan weet ik meer ...

iWiefring 24-01-11 22:46

Ik wens je veel succes met het verdere proces!

Squirrel61 24-01-11 23:01

Herstellen naar een nieuwere firmware, waarbij dus ook de baseband geüpdate wordt. Ik had ook zoiets (NL toestel, T-Mobile lock, Ultrasn0w unlock en iOS4.1) en dat was het enige wat bij mij hielp. Nu zit ik dus wel op 4.2.1 tethered jailbreak, maar die unlock is inmiddels door T-Mobile opgelost :)

PearLRoX 24-01-11 23:10

Maar m'n iphone heeft geen simlock.. Of hulp nodig van ultrasn0w .. Zou me verwonderen dat ze me gaan verplichten om uptedaten .. Mja we zien morgen dan wel op die service dienst. Toch bedankt en ik post morgenavond wat de gang van zaken is.. 

Squirrel61 25-01-11 06:01

Het heeft op zich ook niets met de unlock te maken. Toen m'n toestel eenmaal zo ver was dat hij geen verbinding meer wilde maken, maakte het niet uit of de unlock er wel of niet op stond. Ik heb hem een paar keer verwijderd en weer opnieuw erop gezet maar de verbinding bleef weg terwijl ik gewoon T-Mobile gebruik. Volgens mij heeft het meer iets met de jailbreak te maken.

Je kunt ook proberen de 4.1 te herstellen, uiteindelijk heb je daar de SHSH van omdat je al een jailbreak hebt.

En dat tethered van 4.2.1 blijkt in de praktijk ook wel mee te vallen. Als je geen tweaks voor de Springboard gebruikt, kun je ook zonder computer opnieuw opstarten, alleen werkt Cydia dan niet. Nadat ik m'n Cydia apps opnieuw heb geïnstalleerd na het herstellen en jailbreaken, heb ik tot nu toe nog geen een keer opnieuw hoeven opstarten.

PearLRoX 25-01-11 19:14

Had gebeld.. Maar ze gaan het onderzoeken en morgen schakelen ze me door naar de juridische dienst. Die gaan me meer kunnen zeggen maar is maar open tot 18uur... En als je zo laad werkt :/

iWiefring 25-01-11 19:20

Maak is een screenshot en laat de melding die je krijgt eens zien, ben namelijk zeer benieuwd hiernaar!

PearLRoX 25-01-11 20:02

Maar je ziet er nix aan... Het is een (computer)vrouw die in 6talen zegt (als ik probeer te bellen) dat uit veiligheidsredenen m'n toestel is geblokkeerd.. Waarschijnlijk aangegeven als verloren of gestolen toestel na 6maand aankoop van vorige eigenaar :s

iWiefring 25-01-11 20:18

Je hebt dus gewoon voor het toestel betaald? Waarom zou hij dan aangifte doen waardoor die telefoon opgegeven wordt als gestolen en jij niet meer mag/kunt bellen?

Squirrel61 25-01-11 20:42

Als het toestel geblokkeerd is, is het volledig geblokkeerd. Maar je kunt wel inkomende oproepen/berichten ontvangen.

Ik blijf bij een herstel-operatie. Probeer het gewoon, je hebt al een jailbreak dus Cydia heeft je SHSH voor 4.1. Als je TinyUmbrella start, kun je gewoon de 4.1 herstellen.

Overigens heb ik, toen ik mijn probleem had, het toestel diverse keren op alle mogelijke manieren op het toestel gereset (instellingen herstellen) en dat heeft toen niet geholpen. Omdat ik dacht dat het misschien aan de baseband lag, heb ik het toestel hersteld naar 4.2.1, omdat daarbij ook de baseband geüpdate werd. Achteraf denk ik echter dat het niet aan de baseband lag, maar aan een beschadigd iOS bestand.

PearLRoX 25-01-11 22:15

Ik ga dit morgen eens proberen van een herstel.. Wel raar dat het zo plots is en zou eigenlijk niet mogen he :s ..en ja :( ik weet echt niet wrm hij dat zou doen want ik gebruik de iphone4 nu al 5maand ofzo..

PearLRoX 27-01-11 20:01

..ik weet nu wat meer van 'justis' ..toestel is door base geblokkeerd. die blokkering doen ze enkel al het toestel verloren is of gestolen. Besluit is dus...ik heb die factuur nodig die hij me beloofde :) Ben ik nu mee bezig en anders gaat hij voor een spotprijs het net op

Onyx 27-01-11 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door PearLRoX (Bericht 634070)
...ik heb die factuur nodig die hij me beloofde :) Ben ik nu mee bezig en anders gaat hij voor een spotprijs het net op

Weg voor een spotprijs..!?
Waarom zou je die iphone dan niet terug brengen naar de verkoper en gewoon je centjes terughalen.. :confused:

PearLRoX 27-01-11 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Onyx (Bericht 634113)
Weg voor een spotprijs..!?
Waarom zou je die iphone dan niet terug brengen naar de verkoper en gewoon je centjes terughalen.. :confused:

Daar ben ik mee bezig :) maar dat was een laatste optie natuurlijk.

PearLRoX 31-01-11 21:34

ondertussen alles aangegeven bij de politie dus nu afwachten op een verhoor van de 'verkoper' .. proberen mn geld terug te vragen of het factuur te kunnen bemachtigen omdat de iPhone 4 is geblokkeerd bij 'base' en dit doen ze enkel als het toestel gestolen of verloren is.

ondertussen mn eigen nieuwe iPhone 4 gekocht met een factuur dus ik zit terug safe :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:14.