iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Email werkt niet (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/83243-email-werkt-niet.html)

jdveer 24-01-11 23:01

Email werkt niet
 
Beste forum leden,

Ik ben in het bezet van een Iphone4 32 gig en mijn provider is T-mobile.
Ik heb nu het probleem dat ik mijn mail niet aan de praat krijg, ik kan inderdaad wel thuis e-mailen maar kan buiten niks meer verzenden(wel ontvangen).

Nu heb ik al andere berichten hier op de forum gelezen maar niks werkt.
Mijn e-mail instellingen zijn:

inkomend
mail.home.nl
xxx@dotframeworks
xxxx

uitgang
smtp.gprs.t-mobile.nl
geen gebruikersnaam en wachtwoord
poort 25

Maar elke keer als hij dit gaat controlen dan krijg ik een foutmelding, en dan vraagt die of ik het met SSL wil proberen, ook al druk ik op ja of nee krijg bij beide de zelfde foutmelding.

Kunnen jullie mij misschien hierbij helpen?

Met vriendelijke groet,

Jotam Dveer

King1987 24-01-11 23:05

Pas de uitgaande server aan op de server van je email. Dan werkt hij wel vermoed ik :)

jdveer 24-01-11 23:24

sorry dit volg ik niet helemaal op mijn server? Wat heeft dat ermee te maken dan? Ik krijg gewoon niet de uitgaande server aan de praat dus de smpt van t-mobile?

King1987 24-01-11 23:27

Je gebruikt nu de smpt (uitgaande server) van tmobile.
Je eigen mai server (dus van je home.nl zo te zien) moet je invoeren. Dan zal hij het wel doen :) *vermoed ik*

jdveer 24-01-11 23:29

Ow je bedoeld zo, ja maar dat is dus het probleem ik heb dat als eerst geprobeerd dus ik heb mail.home.nl als inkomend en uitgaand en dat deed die dus niet. Daarom heb ik hier op het forum gekeken en toen kwam ik erachter dat ik uitgaand de server van t-mobile moest pakken, alleen dit trekt die ook niet..

jdveer 25-01-11 13:20

iemand anders die mij misschien kan helpen?

colliehome 25-01-11 13:23

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdveer (Bericht 632737)
Ow je bedoeld zo, ja maar dat is dus het probleem ik heb dat als eerst geprobeerd dus ik heb mail.home.nl als inkomend en uitgaand en dat deed die dus niet. Daarom heb ik hier op het forum gekeken en toen kwam ik erachter dat ik uitgaand de server van t-mobile moest pakken, alleen dit trekt die ook niet..


mocht je een gmailaccount hebben kan je ook deze gebruiken als outgoing. smtp.google.com


anders ;

E-mail instellingen
Voordat u uw email instellingen kunt invoeren, dient u eerst de internet instellingen in te voeren.

Om het instellen van u email vlekkeloos te laten lopen, dient u de volgende gegevens bij de hand te hebben. Deze kunt u bij uw e-mailprovider opvragen of op de betreffende website ervan vinden:
Uw e-mail adres
Gebruikersnaam
Wachtwoord email
Inkomende server (POP)

Let op bij 18 ; Vul bij Uitgaande mail het volgende adres in: smtp.gprs.t-mobile.nl

Niet elke e-mail provider staat het toe om e-mail op te halen via een het T-Mobile netwerk. T-Mobile heeft hierop geen invloed. Verifieer indien nodig bij de provider van uw e-mailaccount of deze dit toestaat.

01. Kies in het beginscherm voor Opstarten
02. Kies Berichten
03. Kies het icoon Berichten
04. Kies rechtsonder voor Menu
05. Kies voor Extra en vervolgens voor Nieuwe account's
06. Vul bij e-mailadres invoeren: uw e-mailadres in
07. Kies voor Volgende
08. Kies voor Volgende
09. Vul bij Uw naam uw afzendernaam in
10. Vul bij Gebruikersnaam de gebruikersnaam van uw e-mailaccount in
11. Vul bij Wachtwoord het wachtwoord van uw e-mailaccount in
12. Zet een vinkje bij Wachtwoord opslaan
13. Kies voor Volgende
14. Kies bij Accounttype voor POP3
15. Vul bij Naam een willekeurige naam voor het nieuwe account
16. Kies voor Volgende
17. Vul bij Inkomende mail het adres van de inkomende mail server in
18. Vul bij Uitgaande mail het volgende adres in: smtp.gprs.t-mobile.nl
19. Er hoeft bij Domein niets ingevuld te worden, kies voor Voltooi

jdveer 25-01-11 13:31

sorry maar toch werkt dit niet? ik krijg bij het gebruik van smpt.gprs.t-mobile.nl (heb het ook met :25 geprobeerd) de melding.

Geen verbinding via SSL
wilt u de account zonder SSL configureren?

En toch blijft die het niet doen.. raar

colliehome 25-01-11 13:37

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdveer (Bericht 632894)
sorry maar toch werkt dit niet? ik krijg bij het gebruik van smpt.gprs.t-mobile.nl (heb het ook met :25 geprobeerd) de melding.

Geen verbinding via SSL
wilt u de account zonder SSL configureren?

En toch blijft die het niet doen.. raar


Het is wel smTP niet smpT

Probeer eens met poort 110

Kijk eens hier ; http://forum.iculture.nl/f28/iphone/...uren-smtp.html

jdveer 25-01-11 13:50

ja sorry dat was een typ fout. Maar ik heb precies het zelfde gedaan als wat er gedaan wordt in die andere post.
Misschien een idee om alles overnieuw in te stellen?

colliehome 25-01-11 14:20

Dat is mogelijk een oplossing maar als ik zo even google werkt de smtp niet echt super via t-mobile

jdveer 25-01-11 14:33

Ok ik heb nou de smtp kunnen fixen van t-mobile ik kan met al mijn e-mails nu mailen. Alleen ik krijg op een van mijn zakelijke emails een foutmelding dat mijn inkomende server mail.dotframeworks.com niet reageerd. Terwijl ik hier niks aan heb veranderd?

Nog een vraagje ik heb nou twee servers in mijn lijst staan bij server uitgaand:
mail.home.nl
smtp.gprs.t-mobile.nl
Moet ik deze alletwee aanzetten?

Bedankt voor jullie hulp!

colliehome 25-01-11 14:38

De inkomende heeft niets maar dan ook niets met de uitgaande te maken.
Maar ivm je uitgaande mag je ze beide aanlaten. Hij gaat normaal de eerste kiezen en dan pas de tweede als de eerste niet werkt.

Ben je nog mee :-)

wouter1981 25-01-11 14:41

Je had ook even kunnen kijken op de help pagina van Ziggo. Daar staat precies beschreven hoe je de email moet instellen. Inclusief plaatjes!

https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-...d/smartphones/

colliehome 25-01-11 14:48

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door wouter1981 (Bericht 632914)
Je had ook even kunnen kijken op de help pagina van Ziggo. Daar staat precies beschreven hoe je de email moet instellen. Inclusief plaatjes!

https://www.ziggo.nl/#help/hulp-per-...d/smartphones/


Euhm wat heeft dit met het probleem van t-mobile te maken? Volgens mijn inziens wist lid perfect hoe hij de mail moet instellen. Maar Ziggo kon dan evengoed Gmail zijn he...

jdveer 25-01-11 14:49

Bedankt voor jullie reactie, ik snap wat je bedoeld.
Maar dit is mijn zakelijke e-mail, dus die email staat op een geheel andere server dan ziggo/home

mijn email is bijv xxx@dotframeworks.com
inkomend: mail.dotframeworks.com
uitgaand heb ik dan nu die smtp van t-mobile
en toch ontvang ik nou geen e-mails op mijn zakelijke mail. Maar ik kan wel emails verzenden vanuit dat account.

colliehome 25-01-11 14:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdveer (Bericht 632920)
Bedankt voor jullie reactie, ik snap wat je bedoeld.
Maar dit is mijn zakelijke e-mail, dus die email staat op een geheel andere server dan ziggo/home

mijn email is bijv xxx@dotframeworks.com
inkomend: mail.dotframeworks.com
uitgaand heb ik dan nu die smtp van t-mobile
en toch ontvang ik nou geen e-mails op mijn zakelijke mail. Maar ik kan wel emails verzenden vanuit dat account.

mss ligt hier het probleem ; Niet elke e-mail provider staat het toe om e-mail op te halen via een het T-Mobile netwerk. T-Mobile heeft hierop geen invloed. Verifieer indien nodig bij de provider van uw e-mailaccount of deze dit toestaat.

jdveer 25-01-11 14:56

Ja oke dit snap ik, maar waarom kon ik voordat ik de smtp van t-mobile had ingevuld wel emails ontvangen op deze mail(alleen niet versturen) ik bedoel, het is precies zoals jij zegt inkomend heeft niks te maken met uitgaand toch? dus ik zal ergens nog wel een fout hebben staan alleen weet niet waar haha. wat een drama allemaal :(

colliehome 25-01-11 15:30

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdveer (Bericht 632922)
Ja oke dit snap ik, maar waarom kon ik voordat ik de smtp van t-mobile had ingevuld wel emails ontvangen op deze mail(alleen niet versturen) ik bedoel, het is precies zoals jij zegt inkomend heeft niks te maken met uitgaand toch? dus ik zal ergens nog wel een fout hebben staan alleen weet niet waar haha. wat een drama allemaal :(

Voor het ontvangen en versturen hebben ze niets met elkaar te maken. maar t-mobile zal wel controleren of het via een inkomende is waarmee ze samen werken of niet.

Je kan dus makkelijk een gmail gebruiken als uitgaande. En je gmail instellen dat hij mailt alsof het van je werkmail komt (xxx@dotframeworks.com)

Ik gebruik gmail -als uitgaande-om alle problemen en komende problemen te vermijden.
Werkt perfect. En niemand die het ziet mits goede instellingen in gmail settings.

jojo3436 25-01-11 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jdveer (Bericht 632737)
ik heb dat als eerst geprobeerd dus ik heb mail.home.nl als inkomend en uitgaand en dat deed die dus niet. Daarom heb ik hier op het forum gekeken en toen kwam ik erachter dat ik uitgaand de server van t-mobile moest pakken, alleen dit trekt die ook niet..

Misschien kan je je home.nl uitgaande mailserver proberen MET inlognaam en wachtwoord ingevuld (authenticatie gebruiken dus)?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:26.