//

iPhone 3G versnellen

iPhone 3G versnellen discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik heb hier een tutorial gemaakt (vertaald) waarmee je je iPhone 3g kunt versnellen. Ik ben dit nog niet op dit forum tegengekomen, dus ik ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-01-11, 12:38
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard iPhone 3G versnellen

Ik heb hier een tutorial gemaakt (vertaald) waarmee je je iPhone 3g kunt versnellen. Ik ben dit nog niet op dit forum tegengekomen, dus ik hoop dat je er wat aan hebt. Let wel dit is een vertaling en ik heb een deel alleen getest, ik kan dus niet inhoudelijk ondersteuning bieden.

(bron modmyi.com)

Een iPhone 3G met firmware 4.2.1 is wat traag, zeker als ik de gebruikers mag geloven die nog op firmwareversie 3.1.2 zitten. Ik had wat gehoord over het overclocken van de iphone van 433mhz naar 600mhz maar de berichten hierover zijn wat verdeeld, en overklokken ben ik normaliter niet zo een voorstander van, het is immers niet voor niets dat Apple hiervoor heeft gekozen, bovendien zal het wel een enorme belasting voor de batterij zijn, en de batterijduur van de iPhone is nu niet iets om over naar huis te schrijven.
Het is echter ook mogelijk om bij het opstarten “deamons” uit te schakelen, Deamons zijn programmaatjes die op de achtergrond draaien en waar de gebruiker niet direct toegang tot heeft. Deze deamons handelen bepaalde processen af, echter de gemiddelde gebruiker heeft deze processen vaak helemaal niet nodig, terwijl ze wel geheugenruimte opvreten.
Als je iPhone aan is laad deze een bak met achtergrondprocessen deze processen handelen diverse taken af, zoals contact maken met het internet, en telefoontjes ontvangen. Omdat deze processen in de achtergrond draaien, gebruiken ze een behoorlijk deel van je iPhone beschikbare RAM geheugen, en omdat het systeemprocessen zijn, kun je ze niet eenvoudig uitschakelen in SBSettings of MemTool. Het goede nieuws is dat sommige van deze deamons totaal overbodig zijn (voor de meeste mensen), en je ze simpel kunt verwijderen hierdoor komt het geheugen beschikbaar dat deze processen in gebruik hadden.

Hoe werkt het:


LET OP! HET IS STERK AAN TE RADEN OM EEN BACKUP TE MAKEN VAN AL JE FILES DIE WORDEN GEWIJZIGD IN DEZE TUTORIAL. HET BETREFT HIER NAMELIJK SYSTEEMBESTANDEN, EN VERWIJDEREN VAN DE VERKEERDE KAN RESULTEREN DAT JE DE IPHONE OPNIEUW MOET INSTALLEREN.
DEZE HELE PROCEDURE IS GEHEEL OP EIGEN RISICO


Je moet natuurlijk wel een gejailbreakte iPhone hebben, en hierop moet OpenSSH zijn geinstalleerd, met OpenSSH kun je bij je iPhone komen. Hiervoor kun je een tweetal programmas gebruiken, putty, en winscp. voor de procedure zoals die hier is beschreven heb je genoeg aan winscp. Echter is het wel handig om je root wachtwoord te wijzigen, het is immers mogelijk om via Wi-Fi de iPhone te benaderen en dan is het niet handig om het standaard hoofdwachtwoord “alpine” te gebruiken. Het wachtwoord wijzigen doe je door via putty contact te maken met het ipnummer van je iPhone, dit nummer kun je overigens vinden via de SBSettings, inloggen met de loginnaam “root” en het standaardwachtwoord “alpine”. Ondhoudt het gewijzigde wachtwoord goed.
Allereerst ga met WinScp naar je iPhone en navigeer naar /system/library. zoek naar de LaunchDaemons folder en download die hele folder naar je desktop, of een andere plek waar je deze kunt bewaren, dit is je backup voor het geval er onverhoopt toch iets mis gaat. Als het misgaat kun je immers eenvoudig de files weer terugzetten via SSH. Let er wel op dat de permissies voor de LaunchDaemons folder op 755 staat, een verkeerde permissie kan resulteren in het vastlopen van je iPhone.
Om een daemon uit te schakelen, verwijder dan de bijbehorende .plist file, ik heb overigens gekozen voor het hernoemen, ik ben nogal voorzichtig in deze, het hernoemen is simpel met WinSCP rechtsklikken op het betreffende bestand, en naam wijzigen aanklikken (of F2 indrukken). Het hernoemen doe je gewoon door achter de .plist een .bak te plaatsten. Op dat moment kan iPhone er niets meer mee en het is makkelijk te herstellen.


Veilige Daemons – Deze kunnen worden verwijderd door elke user zonder nadelige effecten voor de iPhone

com.apple.DumpPanic.plist – Dumps crashes for evaluation by Apple.
com.apple.ReportCrash.(Different Things).plist – Er zijn 5 van deze daemons, en ze verzamelen data over wat een crash heeft veroorzaakt,welke programma’s er draaiden, enz.
com.apple.CrashHouseKeeping.plist – heeft ook te maken met crashes
com.apple.aslmanager.plist – Deze Daemon regeld de system logs.
com.apple.syslogd.plist – Logs system gebeurtenissen.
com.apple.powerlog.plist – Deze wordt gebruikt om incompabiliteit met laders van derden te monitoren.
com.apple.stackshot.server.plist - Deze stond niet op mijn iPhone, mocht die wel aanwezig zijn, verwijderen heeft geen nadelig effect.
com.apple.iqagent.plist – Deze stond niet op mijn iPhone, mocht die wel aanwezig zijn, verwijderen heeft geen nadelig effect.
com.apple.mobile.profile_janitor.plist – Wat deze Daemon doet is onbekend verwijderen heeft geen nadelig effect
com.apple.chud.chum.plist – Deze daemon maakt contact met Apple’s CHUD (Computer Hardware Understanding Developer) tools. het verwijderen van deze daemon heeft geen nadelig effect op je iPhone, tenzij je ontwikkelaar bent.
com.apple.chud.pilotfish.plist – Deze daemon maakt contact met Apple’s CHUD (Computer Hardware Understanding Developer) tools. het verwijderen van deze daemon heeft geen nadelig effect op je iPhone, tenzij je ontwikkelaar bent.


Voorwaardelijke Daemons – Deze daemons kunnen worden uitgeschakeld door gebruikers die de bijstaande mogelijkheden niet gebruiken

com.apple.AddressBook.plist – Als je deze verwijderd, de contacten in de iPhone applicatie laden dan ietwat langzamer, schakel uit als dat niets uitmaakt.
com.apple.accessoryd.plist – Als je deze verwijderd, schakel je accessoires uit zoals FM Radio transmitters, iPhone docks, en AV kabels, Accessoires zijn in staat je iPhone te laden, maar dat is dan ook alles wat er mogelijk is, schakel uit als je deze accessoires niet gebruikt
com.apple.apsd.plist – Als je deze verwijderd, dan werkt Push Notifications niet meer. Schakel deze uit als je Push Notifications niet gebruikt.
com.apple.dataaccess.dataaccessd.plist – Als je deze verwijderd, contacten syncen dan niet meer via Exchange of Google Sync. Schakel uit als je deze zaken niet gebruikt
com.apple.datamigrator.plist – Used to transfer contacts from SIM card to phone. iPod touch users can delete this.
com.apple.racoon.plist – Used for Virtual Private Networks. Disable this daemon if you do not use any VPNs.
com.apple.MobileInternetSharing.plist – Used for Internet Tethering. Disable this if you have an iPod touch or if you aren’t interested in tethering.
com.apple.aggregated.plist – Men denkt dat deze te maken heeft met de Audio-In. Als je een iPod touch hebt en niet van plan bent om Audio-In te gebruiken schakel deze dan uit. iPhone gebruikers moeten van deze daemon afblijven
com.apple.AOSNotification.plist – De daemon is voor MobileMe syncing. als je MobileMe niet gebruikt kun je deze dus uitschakelen.
com.apple.AdminLite.plist – Deze daemon zorgt er voor dat de controle van je iPhone weer terugkomt bij de gebruiker als het denkt dateen proces lang moet wachten om te reageren. de Daemon doet dit door de app geforceerd te sluiten, dus als je het zat bent dat je apps crashen en je liever een paar seconden wil wachten om af te sluiten, kun je deze daemon uitschakelen


Handmatig wijzigen van Daemons – Deze daemons mogen niet volledig worden uitgeschakeld, maar moeten worden aangepast zodat ze worden uitgeschakeld als ze niet nodig zijn.

com.apple.itunesstored.plist – Open de plist file in een tekstt editor en verander dit:


Code:

<key>SuccessfulExit</key>
<false/> naar dit

<key>SuccessfulExit</key>
<true/>
Nu zal deze daemon verdwijnen als ze niet nodig is.


Deamons waar je mee op moet passen – De functie van deze daemons zijn niet bekend, maar op basis van de naam en/of code kunnen ze belangrijk zijn, uitschakelen is voor eigen risico.


com.apple.daily.plist – Niets is op het ogenblik bekend van deze daemon, behalve dat zeis geprogrammeerd om een keer per dag een bepaalde functie uit te voeren.


Daemons waar je vanaf moet blijven – Deze daemons zijn cruciaal voor de werking van je iPhone en mogen absoluut niet worden aangepast.



com.apple.mobile.Lockdown.plist – Handelt SIM authorisatie en andere belangrijke zaken af.
com.apple.fairplayd.plist – Dit controleerd de DRM op je legaal verkregen muziek en apps.
com.apple.installd.plist – Handel app installatie af.
com.apple.BTServer.plist – Als deze daemon wordt uitgeschakeld word je iPhone extreem langzaam en reageert slecht
com.apple.configd+pm.plist – Handelt systeem configuratie af
com.apple.configd-pm.plist – Handelt eveneens systeem configuratie af
com.apple.gmmd.plist – Debugging dienst voor de iPhone
com.apple.mDNSResponder.plist – DNS. Schakel dit uit en je internet is compleet verdwenen
com.apple.CommCenter.plist -Handelt de telefoongesprekken af, ook iPod gebruikers moeten hiervan afblijven.
com.apple.locationd.plist – Handelt de GPS positionering af
com.apple.mediaserverd.plist – Speelt muziek en video’s
com.apple.graphicsservices.sample.plist – Laat de album illustraties zien
com.apple.usbptpd.plist – Zorgt ervoor dat je iPhone contact kan maken met de computer en zorgt voor het opladen


Jailbreak Daemons – Deze worden geinstalleerd door de jailbreak applicatie

com.bigboss.sbsettingsd.plist -Heeft met de SBSettings te maken. Ik zou ervan af blijven.
com.imalc.insomnia.plist – Zorgt ervoor dat Insomnia blijft draaien door resprings en reboots. Als je dat niet wil kun je deze daemon uitschakelen
com.mxweas.MxT2d.plist – De daemon die ervoor zorgt dat MxTube video’s kan downloaden in de achtergrond. Indien uitgeschakeld, moet de applicatie opnieuw worden geïnstalleerd; aan de andere kant, als je MxTube niet gebruikt en te lui ben om deze te verwijderen kun je deze verwijderen
com.saurik.Cydia.Startup.plist – men denkt dat deze daemon de autoinstall mogelijkheid van .deb files regelt. Als je niet weet wat dat is en je deze optie niet gebruikt, kun je de daemon uitschakelen.
org.nodomain.scrobbled.plist – De Scrobbler daemon. Schakel deze uit als je het niet nodig vind dat je muziek word gescrobbled, het heeft iets te maken met je luistergeschiedenis, ik zou eraf blijven.


LET OP! DEZE TUTORIAL BEHANDELD NIET SPECIFIEK OF EEN BEPAALDE DAEMON VEILIG TE VERWIJDEREN IS, BLIJF ERAF ALS JE NIET ZEKER BENT, BETTER SAFE THAN SORRY!



Het effect van deze tweak is mij nog niet duidelijk het lijkt erop dat de iPhone behoorlijk sneller is geworden na het vrijmaken van het geheugen. Ik heb deze wijzigingen net aangebracht. Mochten er problemen zijn dan zal ik die in deze post vermelden. Na wat kleine testen ziet het er naar uit dat ik toch aanzienlijk meer vrij geheugen beschikbaar heb 32 tot 41 mb waar ik tot gisteren rond de 8 mb en minder zat. Dat heeft wel degelijk een positief effect op de snelheid van de Iphone.


Ik hoop dat deze tutorial heeft geholpen.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 25-01-11, 12:53
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

Duidelijke tutorial! Is dit ook te doen bij 3.1.3? Zo supersnel draait die bij nou ook weer niet.
__________________

  #3  
Oud 25-01-11, 12:56
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

Waarschijnlijk wel, al weet ik niet of je alle daemons terug kunt vinden die in mijn post genoemd staan.

Het is wel een feit dat unix based systemen, wat iOS feitelijk is, gebruik maakt van daemons, en zeker de crash daemons en log daemons zijn totaal overbodig bij normaal gebruik.

Ik heb zelf overigens alle daemons in de groene sectie omgenoemd en een paar in de oranje sectie, daemons die ik waarschijnlijk toch niet gebruikt (zoals mobile me)
  #4  
Oud 28-01-11, 18:21
Schijn Schijn is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 37
Standaard

Mooie tutorial, alleen heb je echt zo weinig vrij geheugen na dit alles te doen, of heb je nog apps openstaan? Als ik alles uit heb staan zit ik tussen de 55-60 mb vrij geheugen en ik heb dit nog niet toegepast. Ik zit overigens wel op 3.1.3.

Zal het eens proberen van het weekend als ik tijd heb, eens kijken hoeveel ik dan over heb.
  #5  
Oud 28-01-11, 18:56
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schijn Bekijk bericht
Mooie tutorial, alleen heb je echt zo weinig vrij geheugen na dit alles te doen, of heb je nog apps openstaan? Als ik alles uit heb staan zit ik tussen de 55-60 mb vrij geheugen en ik heb dit nog niet toegepast. Ik zit overigens wel op 3.1.3.

Zal het eens proberen van het weekend als ik tijd heb, eens kijken hoeveel ik dan over heb.
Tja ik heb een 3g op v4.2.1, eigenlijk is dat iets te zwaar voor de 3g
  #6  
Oud 28-01-11, 21:05
Schijn Schijn is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 37
Standaard

Ja wat je zegt, ik heb 1 dag 4.2.1 gehad en heb hem de volgende dag gelijk gedowngrade.
4.2.1 is leuk, maar niet voor een 3g; mijn batterij werd binnen een halve dag leeg gezogen en de snelheid was om te huilen.

Ben benieuwd hoe snel mijn 3.1.3 is als ik jou tutorial toepas.
  #7  
Oud 07-02-11, 11:02
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Ik heb dit ooit al eens toegepast, zonder succes - mijn iPhone (toen nog 3G) werd buggy en bepaalde vreemde dingen werkten niet meer (bijv. Podcast downloaden etc.) Ook opstarten, terwijl mijn iPhone aangesloten was via USB aan oplader of PC zorgde ervoor dat het opstarten een paar minuten duurde en mijn iPhone vreselijk traag was. Opnieuw opstarten zonder USB kabel erin deed dit probleem ongedaan.
Ook gaf mijn iPhone geen melding meer als ik hem op een dock zette.
Misschien dat dit kwam doordat ik zo'n zgn. 'accecory deamon' oid had uitgezet?
Ik vond dit bewijs genoeg dat je niet moet hacken in systeem bestanden zoals deze deamons.
Overigens had ik ook alleen wat groene en enkele oranje deamons uitgezet, om het eens aan te kijken.

3.1.3 is na een paar weken / maanden gebruik ook niet meer vooruit te branden; vergelijk het maar eens bijv. met het openen van de instellingen.app; die ging in mijn geval op 3.1.3 trager open dan op 4.2.1 (op de 3G) Eigenlijk was in mijn opinie 3.1 of 3.1.2 de 'lichtste' OS voor de 3G maar dan vallen er al een aantal apps af die je niet meer kunt installeren: de meeste vereisen minimaal 3.1.3. of erger nog: 4.1.....

Laatst gewijzigd door ballegooier; 07-02-11 om 11:05.
  #8  
Oud 08-02-11, 13:21
Schijn Schijn is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 37
Standaard

Heb nu je tut uitgevoerd, heb alleen de groene verwijderd maar ik blijf op 50-60mb RAM zitten, dus het heeft weinig uitgehaald geloof ik.

Laatst gewijzigd door Schijn; 08-02-11 om 13:58.
  #9  
Oud 08-02-11, 16:30
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

50 a 60 mb ram is anders een redelijke vrije ruimte
  #10  
Oud 09-02-11, 18:54
Schijn Schijn is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Oct 2010
Berichten: 37
Standaard

Ja dat is idd redelijk voor een 3G maar dit had ik ook al voordat ik deze deamons verwijderde. Mijn batterij duur is er volgensmij wel op vooruit gegaan.
  #11  
Oud 09-02-11, 19:21
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

Het uitschakelen van deamons (programma's die permanent in het geheugen draaien) kan inderdaad hierop van invloed zijn.
  #12  
Oud 11-02-11, 22:18
ricky09 ricky09 is offline
• iOS 4.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 6
Standaard

ik heb alle stappen gevolgt maar blijf met het apple logo hangen met opstarten???
  #13  
Oud 08-03-11, 23:43
M artijn M artijn is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 4
Standaard

Bedankt voor deze tutorial, m'n iPhone is weer een stukje sneller
  #14  
Oud 09-03-11, 18:46
thestef thestef is offline
• iOS 4.3.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2010
Berichten: 23
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ricky09 Bekijk bericht
ik heb alle stappen gevolgt maar blijf met het apple logo hangen met opstarten???
Ik hoop dat je met SSH er nog bij kan, want dan kun je gewoon via winSCP de backup terugzetten.
  #15  
Oud 17-04-11, 23:49
dora95 dora95 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2011
Berichten: 108
Standaard

kan je niet gewoon iFunbox gebruiken? is toch eigenlijk hetzelfde? ik gebruik het altijd al om bestanden te wijzigen enzo
Reageren

Labels
boost, daemons, geheugen vergroten, uitschakelen



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
ipod touch 3G versnellen badslayer iPhone algemeen 4 05-05-11 16:18
Levering AMP versnellen!! Levertijd voor AMP is 1 dag!! Sjpollaert Koopinformatie Nederland 6 10-10-10 10:49
T-Mobile site om internet te versnellen Dokter Doolittle Odido (T-Mobile) 1 29-08-08 00:42

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:55.