iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Dataverbruik iPhone4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/83284-dataverbruik-iphone4.html)

jvpanhuis 25-01-11 15:28

Dataverbruik iPhone4
 
Goedemiddag,

Momenteel overweeg ik om een iPhone4 aan te schaffen. T-Mobile biedt een abonnement aan met onbeperkt internet. KPN en Vodafone hanteren een limiet van 500MB per maand. Kan iemand aangeven of 500MB per maand voldoende is voor dagelijks surfen (nieuws, weer etc.) en mailen (meerdere accounts, gemiddeld zo'n 15 mails inkomend/uitgaand per dag)? Zeg maar doorsnee gebruik. Incidenteel zal ik ook gebruik maken van Youtube en Uitzendinggemist.

Over het algemeen spreekt T-Mobile mij aan, omdat ze onbeperkt internet en gratis gebruik van Navigon navigatie bieden. Het twijfelpunt bij T-Mobile is de betrouwbaarheid van hun netwerk. Zeker na de problemen van afgelopen zomer. Is er ook iemand die kan aangeven hoe het op dit moment staat met de dekking/betrouwbaarheid van het T-Mobile netwerk. Of is het als nieuwe gebruiker beter om uit te wijken naar Vodafone of KPN?

Ik heb meerdere topics bekeken voor het antwoord op deze vraag, maar dit zijn veelal oudere topics en bieden mijns inziens verouderde informatie.

Alvast bedankt voor de reacties!

Maaike_22 25-01-11 16:34

Beste,

Vodafone hanteert enkel die bundel van 500MB bij het goedkoopste abonnement.
Ik neem aan dat je hiervan op de hoogte bent?
Zo niet...
Zie het schemaatje hieronder:
http://dl.dropbox.com/u/9439105/Foto...2016.28.47.png

Wanneer je de iPhone veelvuldig gebruikt op bijvoorbeeld je thuisnetwerk (Wi-Fi) dan gebruik je geen mobiele data en zul je dus ook niks van je databundel verbruiken.

Ben je echter veel onderweg, bijvoorbeeld trein, bus, noem maar op of je vindt het leuk/ noodzakelijk op je werk, op school en andere plaatsen gebruik te maken van internet, dan gebruik je dus weer wel je databundel.

Je zult dus echt voor jezelf, dat kan ik wel voor je doen, maar ik weet niet hoe jouw manier van leven is ;) moeten afwegen hoe, waar en wanneer maak ik gebruik van internet op mijn iPhone?

Een voorbeeld:
Ik zit al jaren bij Vodafone en wilde mijn abonnement verlengen i.c.m. de iPhone 4.
Twee jaar gebruik gemaakt van de 3G dus met Vodafone.
Letterlijk NOOIT problemen met dataverbruik.
Ik kan het je sterker vertellen:
Nadat ik een nieuwe 3G ontving en deze driekwart jaar gebruikt heb, had ik via het mobiele netwerk, dus de mobiele data, maar 650 MB in totaal verstuurd en ontvangen.

Dus voor mij echt geen 1GB in 1 maand.
Maar 650 MB in c.a. 9 maanden.

Wat doe ik er dan zoal mee?
Sociale netwerken als een dolle :P
Twitter, facebook en hyves.
Veel krantjes lezen: Telegraaf en AD
App van iPhoneclub wordt meerdere malen per dag geopend.
Mail checken.

Waar gebruik ik hem dan?
Thuis...op Wi-Fi
Op school: vaak op Wi-Fi, maar i.v.m. beperkingen op het netwerk van Avans 9 van de 10 keer 3G.
Onderweg in de bus of trein.
Op mijn werk.

Ik zit niet continue met de iPhone in mijn handen, maar een echte addict ben ik dan weer wel.
Veel checken, altijd op de hoogte willen zijn.
Wel berichtgeving uit wanneer niet noodzakelijk.
En nu probeer ik multitasking altijd netjes af te sluiten.

Je vraagt je misschien af welke bundel ik heb?
Zeker niet die met 500 mb.
Gewoon voor de zekerheid een bundel met 1GB genomen.

Keuze voor wat betreft provider?
Neem in je keuze mee je ervaringen, prijzen, reviews, maar vooral je gevoel.
Dat is het belangrijkste.

Wellicht heb je wat aan mijn antwoord.
Succes met het maken van je keuze.

vuurvreter 25-01-11 17:40

Nou, ik ff.
T-Mobile moet je niet doen, en dat meen ik echt.
Ik heb 8 maanden lopen stoeien om een einde aan mijn contract te laten maken.
Mijn probleem, slecht netwerkdekking voor zowel internet als bellen of gebeld worden.
Probleem gebied, gehele veluwe, en dit wordt (achteraf) ook door T-Mobile erkend.

Ik zit nu op het netwerk van de KPN (wireless Circle) en mijn internet is nog nooit zo snel geweest, en dat is dus overal waar ik kom (ik ben service monteur) en hier wordt ik echt heel erg vrolijk van, had dit bij T-Mobile echt helemaal nooit.

Als ik jou was zou ik ff bij www.wirelesscircle.nl kijken onberperkt internet met FUP.

Maaike_22 25-01-11 17:54

Zo heeft iedere provider weer iets...
Zeker niet iedereen is te spreken over Vodafone.
T-mobile idem...

Wireless Circle zou regelmatig niet kloppende facturen hebben e.d.
Er is altijd wel wat denk ik :)

Onyx 25-01-11 18:51

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Maaike_22 (Bericht 633012)
Zo heeft iedere provider weer iets...
Zeker niet iedereen is te spreken over Vodafone.
T-mobile idem...

Wireless Circle zou regelmatig niet kloppende facturen hebben e.d.
Er is altijd wel wat denk ik :)

Zit nu ook bij Wireless Circle maar de berichten die je nu noemt kom ik alleen maar tegen van enkele jaren geleden.
Recent tot dusver niet dus het lijkt verbeterd.. :rolleyes:

jvpanhuis 25-01-11 19:18

Heeft T-Mobile na de verbeteringen aan het netwerk van afgelopen maanden nog steeds grote problemen met de dekking? T-Mobile heeft ten opzichte van andere providers wel een aantal voordelen:

- Visual Voicemail (!!)
- Onbeperkt data
- Gratis Navigon navigatie

Wireless Circle is voor mij geen optie, gezien de werkgever voor een deel het abonnement betaald (T-Mobile, KPN of Vodafone).

Iemand concrete ervaringen (positief of negatief) met T-Mobile, Vodafone of KPN in combinatie met een iPhone4?

Maaike_22 25-01-11 19:30

Mijn ervaringen met Vodafone icm een iphone zijn goed. Ben recentelijk op een specifiek iphone abonnement overgestapt van Vodafone. Kan daar nog niets concreets over zeggen

buscemi 06-02-11 16:48

Heb twee jaar lang een T-mobile iphone abbo gehad met een iphone 3g. Niets dan problemen en gezeur met t-mobile. Van geen bereik tot afgesloten zijn enkele dagen door fouten met rekeningen, traag internet en alles.
Nu net een maand overgestapt naar vodafone met iphone 4. Inderdaad goed nagedacht over het datalimiet maar toch gedaan.
Ik ben een hele actieve data gebruiker op mijn iphone: skype, viber, internet, apps, social networking, push email, alles wat je maar kan verzinnen.
Ik heb in 1 maand tijd via 3g maar 200 mb verzonden en via Wi-Fi enkele gig's.
Als je altijd waar je bent tjekt of er een Wi-Fi beschikbaar is: thuis sowieso, bij vrienden, koffie toko's als je daar toch zit, dan kom je NOOIT aan je gig data limiet.
Wel een nadeel van vodafone is dat ze eigenlijk VOIP (skype en viber) niet toestaan via 3g, maar ik vroeg hiernaar aan een medewerker in de winkel en die zei dat als je het sporadisch doet (en niet uren en uren per maand) dan merken ze dat niet aan je gebruik en zullen ze je nooit erover lastig vallen. En inderdaad, ik bel best af en toe met viber en skype maar dat is niet te merken aan het data gebruik.
Mochten ze wel moeilijk doen kan je voor 8 euro per maand een VOIP blox erbij kopen.
Tot nu toe is mijn ervaring met vodafone echt super, top bereik, OVERAL, super snel internet en goede klanten service. Blij dat ik van t-mobile af ben.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:45.