iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Vraag ivm waterschade (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/83303-vraag-ivm-waterschade.html)

Emsi 25-01-11 19:01

Vraag ivm waterschade
 
Een tijdje geleden heb ik mijn Iphone 3gs in het water laten vallen tijdens het afwassen.. dom dom..
Het leek erop dat alleen het lcd scherm defect was omdat hier een zwarte vlek op was ontstaan en de telefoon reageerde nog gewoon op het moment dat ik de lader of computer aansloot.
Ik hoopte dat ik met alleen een nieuw lcd scherm waar een hoop plezier kon gaan beleven met mijn iphone maar helaas heeft dat niet geholpen. Ook op de lader of computer reageert hij inmiddels niet meer..
Nu ben ik zover dat ik een iphone 4 heb aangeschaft en dus mijn 3gs overbodig is geworden.
Gezien de prijzen die er op Ebay voor defecte Iphones wil ik mijn oude vriend op Ebay zetten maar ik vind het niet zoŽn fijn idee dat al mijn gegevens er nog in staan..
Zoals ik al zei reageert de telefoon niet meer op de computer maar ik zou heel graag de telefoon willen leeg maken, is dit mogelijk?? :rolleyes:

020 25-01-11 19:03

Je iPhone in DFU mode zetten, daarna iTunes starten, nu op herstellen klikken. Ik weet niet of dit lukt hoor want je hebt een probleem met je scherm zie ik.

Emsi 25-01-11 19:05

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door 020 (Bericht 633047)
Je iPhone in DFU mode zetten, daarna iTunes starten, nu op herstellen klikken. Ik weet niet of dit lukt hoor want je hebt een probleem met je scherm zie ik.

Ik heb inmiddels een nieuw scherm erop gezet maar ik kan verder niks meer, aan/uit knop reageert niet en ook de home knop doet het niet.
Als ik hem op de pc aansluit gebeurt er ook niks waar eerder itunes werd opgestart en de telefoon een keer trilde..

evmw 25-01-11 23:18

Wat dacht je van een reparatie ;) Vocht komt op meer plekken dan je denkt.

Macbookto 26-01-11 00:03

Lees de vraag van TS!

evmw 26-01-11 11:31

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Macbookto (Bericht 633229)
Lees de vraag van TS!

Ja die heb ik gelezen. Ik denk dus dat een reparatie de enige oplossing is om de gegevens te gaan wissen. Niet dat het hele toestel hersteld moet gaan worden, maar je zal toch minimaal via scherm of pc even toegang moeten hebben.

Macbookto 27-01-11 00:00

Ik bedoelde er mee te zeggen dat TS hem niet wil laten maken maar hem kapot wil verkopen en dat ook eerlijk zegt, maar dat hij hem leeg wil maken.
Wel vervelend dat je dan je oude gegevens er niet af kan halen he?
Hij heeft het scherm al laten maken, maar nog lukt het niet.
Ik ben bang met waterschade dat het nooit wat gaat worden. Maar iemand kan bijv. nog een achterkant of zo gebruiken.

evmw 27-01-11 13:53

Als je hem echt niet (deels) wil laten repareren kun je natuurlijk ook alles behalve je logic board verkopen. Als je hem niet laat repareren en iemand heeft je logic board hersteld, kan hij wellicht bij al je gegevens.

nebilem 27-01-11 14:22

Beetje vreemd dat je een kapotte wilt verkopen wellicht is ie helemaal niet meer te repareren. Ik hoop niet dat je 200 euro ofzo gaat vragen. Denk meer 20 euro ofzo?

Emsi 28-01-11 18:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nebilem (Bericht 633909)
Beetje vreemd dat je een kapotte wilt verkopen wellicht is ie helemaal niet meer te repareren. Ik hoop niet dat je 200 euro ofzo gaat vragen. Denk meer 20 euro ofzo?

Mijn plan is om de onderdelen los op ebay te zetten en de mensen te laten bieden... op logic boards word aardig geboden, ook al staat er in de advertentie vermeld dat deze waarschijnlijk kapot is...

Apple iPhone 3GS Logic Board (not working) - eBay (item 280619842289 end time Jan-30-11 20:00:51 PST)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:22.