iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Streep op (binnenzijde) glas. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/84548-streep-op-binnenzijde-glas.html)

rockiphone 10-02-11 20:07

Streep op (binnenzijde) glas.
 
Hello.

Iets vreemds. (heb wel de zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt iets vinden wat hier op lijkt)
Ik kreeg opeens 2 streepjes in mn scherm. Verticaal. 1 linksonder en 1 rechtsboven.
Deze werden steeds langer. De streep rechtsboven is nu van 4mm gegroeid naar 3,5 cm. Het lijkt net alsof er een slak aan de binnenzijde een spoor trekt oid :-) De streep is ook niet helemaal recht. Het lijkt tussen het glas en de lcd te zitten. Geen kapotte pixels.
Iemand een idee? :confused:


Zal even kijken of ik er een foto van kan maken.

iNemesis 11-02-11 14:19

Openmaken, schoonmaken. Kan makkelijk als het viezigheid is. Anders is er iets vreemds aan de hand met je LCD. Dus LCD vervangen. Geen duur geintje (+/- 50 euro).

evmw 11-02-11 15:33

Lijkt op touchscreen dat loslaat van het glas. Foto misschien?

silversungun 11-02-11 15:53

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door evmw (Bericht 640588)
Lijkt op touchscreen dat loslaat van het glas. Foto misschien?

dat zou met een 2g nog kunnen, maar een 3g 3n 3gs daar zit het tochscreen en lcd middels schroefjes aan elkaar.
Wel kan er makkelijk stof e.d. achter komen.

Als je n beetje handig bent en de juiste spulletjes hebt is het easy om te doen. kijk maar ff op ifixit.com

evmw 12-02-11 11:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door silversungun (Bericht 640596)
dat zou met een 2g nog kunnen, maar een 3g 3n 3gs daar zit het tochscreen en lcd middels schroefjes aan elkaar.
Wel kan er makkelijk stof e.d. achter komen.

Het touchscreen gedeelte zit los van het LCD inderdaad, maar in de fabriek worden touchscreen en glas wel aan elkaar gemonteerd als 1 geheel. En dat laatste laat nog wel eens los met vreemde 'strepen' als gevolg.

iNemesis 13-02-11 18:05

Nee hoor, zit niet in elkaar vast (althans niet gelijmd). Deze zitten met schoefjes aan elkaar vast. Lijkt mij vreemd dat daardoor streepjes op display komen, maar alles kan bij een iphone :)! Maak het open en kijk wat er aan de hand is, een simpele ingreep. Als je het zelf niet durft, breng het ergens langs...

evmw 13-02-11 18:21

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iNemesis (Bericht 641454)
Nee hoor, zit niet in elkaar vast (althans niet gelijmd). Deze zitten met schoefjes aan elkaar vast. Lijkt mij vreemd dat daardoor streepjes op display komen, maar alles kan bij een iphone :)! Maak het open en kijk wat er aan de hand is, een simpele ingreep. Als je het zelf niet durft, breng het ergens langs...

Zie mijn uitleg hierboven, al is die misschien niet helemaal duidelijk.

Iets gedetailleerder. Scherm bestaat uit LCD, touchscreen en glas. Touchscreen+glas zijn in de fabriek tot 1 geheel gevormd, dit kan echter losraken met de strepen als gevolg. Dat het LCD hier niet aan vast zit bij de 3G/3GS klopt ja.

rockiphone 27-03-11 19:22

Beetje suf maar ik kan de foto's niet meer vinden.

De telefoon is al opgestuurd én omgeruild door Mobistar. (regelt kennelijk de garantie afhandeling voor Apple in Belgie?)
Ik krijg dus een nieuwe, maar ze vertellen me er niet bij wat er nou mee aan de hand was.

Ik blijf nog even doorzoeken naar de foto's


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 04:15.