iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone 4 krast sneller dan 3GS (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/84959-iphone-4-krast-sneller-3gs.html)

abdallahjohn 16-02-11 12:31

iphone 4 krast sneller dan 3GS
 
ik heb een aantal maanden m'n iphone 4 , hiervoor had ik een 3GS
in het begin erg blij met de 4, maar nu na enige tijd vallen me een paar zaken op.
door het ontwerp ; dun en glas an 2 kanten blijft de 4 nergens stabiel op liggen, en glijdt dan ook regelmatig overal van af, gelukkig tot op heden zonder schade.
maar wat ik raar vind is dat volgens mij het scherm van de 4 veel sneller krast dan de 3GS.
ik had de 3GS ruim een jaar en had geen krassen op het scherm, maar nu na 3 maanden heb ik al 3 lichte krassen op m'n scherm van de 4.
en ik ben echt erg zuinig op m'n spullen, altijd in een hoesje, wordt voorzichtig neergelegd (niet gesmeten)
ook m'n 1 jaar oude Ipad heeft nog geen enkel krasje, en wordt toch intensief gebruikt.

zijn er meer mensen die ook het idee hebben dat het scherm van de 4 sneller krast?
(trouwens mijn 4 is afkomstig uit engeland)

ninobeukeveld 16-02-11 17:59

Ik heb geen krassen op de voor of achter kant, maar ik heb ook een screenprotector aan beide kanten. Maar als hij ergens af glijd, ligt je iPhone dan niet op iets wat scheef staat ofzo?

Maar het kan misschien ook komen door je hoesje dat het scherm sneller krast.

takis 16-02-11 20:24

Ik heb ook geen krassen op de voor of achterkant van mijn Iphone 4. Ik heb ook niet het idee dat hij echt sneller krast als mijn 3GS. Maar een collega van mijn heeft ook een paar krassen op zijn telefoon door een hoesje.

prld 17-02-11 00:16

ik heb ook geen krassen, gebruik een pouch met speciale binnenkant:) zelfs als ik hem oplaad laat ik hem in de pouch zitten:) werkt perfect

BruceSV 17-02-11 00:28

Ik heb met deze iphone 4 (m'n tweede) wel het idee dat het scherm sneller krast. Met die ouwe niet.

joyciie 18-02-11 21:27

Ja ik sluit me er ook bij aan. Meedere keren een 3G gehad en nu de 4, ik ben ook heel zuinig en na mijn mening krast zowel de voorkant als de achterkant sneller.

Dantis 20-02-11 11:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abdallahjohn (Bericht 642720)
ik heb een aantal maanden m'n iphone 4 , hiervoor had ik een 3GS
in het begin erg blij met de 4, maar nu na enige tijd vallen me een paar zaken op.
door het ontwerp ; dun en glas an 2 kanten blijft de 4 nergens stabiel op liggen, en glijdt dan ook regelmatig overal van af, gelukkig tot op heden zonder schade.
maar wat ik raar vind is dat volgens mij het scherm van de 4 veel sneller krast dan de 3GS.
ik had de 3GS ruim een jaar en had geen krassen op het scherm, maar nu na 3 maanden heb ik al 3 lichte krassen op m'n scherm van de 4.
en ik ben echt erg zuinig op m'n spullen, altijd in een hoesje, wordt voorzichtig neergelegd (niet gesmeten)
ook m'n 1 jaar oude Ipad heeft nog geen enkel krasje, en wordt toch intensief gebruikt.

zijn er meer mensen die ook het idee hebben dat het scherm van de 4 sneller krast?
(trouwens mijn 4 is afkomstig uit engeland)

Geen last van hoor heb dagelijks los in me spijkerbroek geen enkele kras word wel vuil is kwestie even schoonmaken.

iphoneEd 20-02-11 11:50

Heb mijn iPhone4 ook altijd in m'n broekzak zitten. Zonder screen protector. Een paar hele lichte krasjes maar thats it. Heb wel zo'n Griffin bumper er omheen zitten die je toen gratis kreeg, glijd nergens vanaf en altijd goed in de hand. Het is en blijft een "gebruiksvoorwerp".

S¡mon 26-02-11 22:41

Ik vind de iPhone 4 dus veel minder snel krassen dan mijn oude 3GS. Komt vast ook omdat, vind ik, krasjes op de 3GS veel sneller opvielen dan op een i4.

KazV 27-02-11 12:27

Ik kan me er ook bij aansluiten. Topapparaat, maar die krassen zijn minder, ook al zijn het hele kleintjes..

:( Zijn wel veel hele lichte..


Kan je dat niet op een of andere manier eruit polijsten o.i.d.?

Simm 08-03-11 19:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door abdallahjohn (Bericht 642720)
ik heb een aantal maanden m'n iphone 4 , hiervoor had ik een 3GS
in het begin erg blij met de 4, maar nu na enige tijd vallen me een paar zaken op.
door het ontwerp ; dun en glas an 2 kanten blijft de 4 nergens stabiel op liggen, en glijdt dan ook regelmatig overal van af, gelukkig tot op heden zonder schade.
maar wat ik raar vind is dat volgens mij het scherm van de 4 veel sneller krast dan de 3GS.
ik had de 3GS ruim een jaar en had geen krassen op het scherm, maar nu na 3 maanden heb ik al 3 lichte krassen op m'n scherm van de 4.
en ik ben echt erg zuinig op m'n spullen, altijd in een hoesje, wordt voorzichtig neergelegd (niet gesmeten)
ook m'n 1 jaar oude Ipad heeft nog geen enkel krasje, en wordt toch intensief gebruikt.

zijn er meer mensen die ook het idee hebben dat het scherm van de 4 sneller krast?
(trouwens mijn 4 is afkomstig uit engeland)

Het is en blijft glas!
En als ik dan lees dat hij aan het glijden is over tafels enz.
Ga je er niet goed mee om. Wil je hem toch zo weg kunnen leggen, zul je aan bv. Een bumper moeten.
Ps. Geen krassen.

ballegooier 08-03-11 22:36

Hoesjes in welke vorm dan ook zijn funest voor het krasvrij houden van je telefoon is mijn bevinding. Je telefoon ligt eigenlijk continu te bewegen (minimale bewegingen weliswaar) en te schuren tegen het materiaal van het hoesje, waar ook nog allemaal stof en zandkorrel achtige rommel in kan zitten. Dat gaat lekker schuren. Die wrijving is volgens mij lang niet zo erg wanneer je je iPhone in je broekzak hebt of steeds ergens voorzichtig neerlegt.
Anyway, om die reden heb ik direct na aanschaf de bescherm plasticjes op het toestel laten zitten tot mijn screenprotector binnen was; zowel voor en achter zijn niet langer dan 5 minuten blootgesteld geweest aan de buitenlucht :D
Als ik hem ooit verkoop trek ik die sticker er af en is ie echt weer als nieuw.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:51.