iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 blijft internetconnectie aanhouden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/85197-iphone-4-blijft-internetconnectie-aanhouden.html)

Dennisssss 19-02-11 16:54

iPhone 4 blijft internetconnectie aanhouden
 
Hey iedereen,

Mijn iphone 4 maakt sinds kort verbindingen van meerdere uren of dagen zonder dat ik op internet zit :s
dit terwijl mijn push, locatievoorzieningen, berichtgeving en alle andere oorzaken die het zouden kunnen veroorzaken uitstaan..
Als ik het schuifje van mobiele data uitzet of hem in vliegtuigmodus zet stopt de verbinding wel.
Ik vraag mij af met wat dit te maken zou kunnen hebben? Iemand een oplossing voor dit probleem?

Ik heb al geprobeerd hem te herstellen en resetten maar niets helpt.

kai824 20-02-11 12:08

Staat dataroaming aan of uit?

Dennisssss 20-02-11 15:59

Dataroaming staat uit.

iWiefring 20-02-11 15:59

Staan al je apps die op de achtergrond mee kunnen draaien uitgeschakeld? Oftewel geen apps meer in de Multitask bar.

Dennisssss 20-02-11 16:00

Jep alles staat uit..

iWiefring 20-02-11 16:02

En hoe weet je dan dat hij verbinding maakt met internet?

Dennisssss 20-02-11 16:02

Ik kan dit natrekken op de site van mijn operator

iWiefring 20-02-11 16:10

Nou ik heb dan in ieder geval geen idee wat misschien hier de oorzaak van mag zijn. Heb je toevallig wel je mail applicatie de pushes aanstaan? Want dit staat los van de berichtengeving.

Dennisssss 20-02-11 16:10

Nee push staat ook uit..

iWiefring 20-02-11 16:18

Dan weet ik het ook niet, ik denk dat je dan er gewoon gewend aan moet raken dat je telkens naar je instellingen moet browsen om mobiel datanetwerk uit te schakelen. Overigens als je dit gedaan hebt kun je nog wel gewoon sms'en en bellen, dus zo'n groot probleem zal het denk ik niet zijn, toch?

ballegooier 20-02-11 16:54

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door kai824 (Bericht 644175)
Staat dataroaming aan of uit?

wat heeft dat nou met dit probleem te maken? Dataroaming is pas van belang wanneer je op een buitenlands netwerk terecht komt.
Een iPhone, ofwel smartphone, kan voor talloze redenen verbinding willen maken met het internet. Het is immers net een kleine computer. Mijn computer en laptop hebben ook voortdurend (iets) data traffic, als ik de tellers mag geloven, ook als ik niet echt actief op met internet bezig ben (surfen of iets te streamen ofzo) maar iTunes checkt af en toe iets met een server bij Apple gok ik, mijn besturingssysteem checkt af en toe of de software nog up to date is, een ander programmaatje checkt of er een update beschikbaar is, noem maar op. Zo heeft de iPhone ook tig 'excuses' om contact te zoeken met internet. Er zijn zoveel apps die, al dan niet op de achtergrond, verbinding houden met internet. Ik vraag me af of het echt mogelijk is om alles echt uit te kunnen zetten.
Trouwens, waarom zou je dat willen, dat er geen bitje data verzonden of ontvangen wordt? Of heb je geen data abonnement? En ook geen Wi-Fi?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:02.