iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   3G valt soms helemaal weg. (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/85312-3g-valt-soms-helemaal-weg.html)

jroentjuh_ 21-02-11 13:39

3G valt soms helemaal weg.
 
Sinds kort heb ik problemen met 't 3G bereik van mijn iPhone.

Het is zo dat ik soms helemaal niets meer kan. Er staat echter wel in de statusbalk dat ik 3G heb en bereik goed is, maar als ik wil bellen, smsen of op internet wil lukt dat niet. Wi-Fi en GPRS werken prima.

De oplossing die ik nu gebruik is 3G uitzetten. Anders ben ik totaal niet bereikbaar!

Dit heb ik al geprobeerd:
- Een restore uitgevoerd.
- Jailbreak eraf gelaten
- APN instellingen vernieuwd

Nu is eigelijk mijn vraag of dit probleem nou bij t-mobile ligt of dat dit een probleem is met mijn iPhone. Deze is trouwens al eens eerder weggeweest om ik via 3G niet op internet kon. Heb toen een gereviseerde gekregen. En toch nu weer de soort gelijke klacht.

Weet iemand trouwens ook hoe 3G werkt? Zit dit samen met de GPRS antenne of is dit toch verschillend?

alle hulp is welkom!

apotheosis 23-02-11 23:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jroentjuh_ (Bericht 644539)
Sinds kort heb ik problemen met 't 3G bereik van mijn iPhone.

Het is zo dat ik soms helemaal niets meer kan. Er staat echter wel in de statusbalk dat ik 3G heb en bereik goed is, maar als ik wil bellen, smsen of op internet wil lukt dat niet. Wi-Fi en GPRS werken prima.

De oplossing die ik nu gebruik is 3G uitzetten. Anders ben ik totaal niet bereikbaar!

Dit heb ik al geprobeerd:
- Een restore uitgevoerd.
- Jailbreak eraf gelaten
- APN instellingen vernieuwd

Nu is eigelijk mijn vraag of dit probleem nou bij t-mobile ligt of dat dit een probleem is met mijn iPhone. Deze is trouwens al eens eerder weggeweest om ik via 3G niet op internet kon. Heb toen een gereviseerde gekregen. En toch nu weer de soort gelijke klacht.

Weet iemand trouwens ook hoe 3G werkt? Zit dit samen met de GPRS antenne of is dit toch verschillend?

alle hulp is welkom!

3G is sneller dan gprs en edge, meer niet :-). Iphone mag daar nooit een probleem mee hebben ;).
Als uw provider 3G heeft en je hebt deftig bereik dan moet dat zeker gaan en dus (iets) sneller gaan om te surfen enz...
Soms gebeurt het wel eens het aan de provider ligt en je dan bv effe niet kan surfen maar dan kan je op niks surfen, dus niet op gprs, niet op edge en niet op 3G.

Als jij wel op gprs/edge kan surfen en meerdere dagen/weken nooit via 3G dan is er een probleem maar ik durf me echt niet uitspreken aan wat dat ligt, ik vrees uiteraard wel dat het aan de iphone zal liggen, hoe zoiets kan heb ik echt geen flauw benul van, de meeste mensen hebben dat probleem niet, het is dan ook altijd jammer er toch enkelingen zijn die dergelijk voorval hebben met hun toestel, heel jammer natuurlijk.

Ik heb al alle iphone in bezit gehad, nog nooit enig probleem mee gehad :-).

ballegooier 23-02-11 23:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door jroentjuh_ (Bericht 644539)
Sinds kort heb ik problemen met 't 3G bereik van mijn iPhone.

-verhaal-

Weet iemand trouwens ook hoe 3G werkt? Zit dit samen met de GPRS antenne of is dit toch verschillend?

alle hulp is welkom!

Het 3G ofwel umts netwerk is een fysiek ander netwerk dan het gsm/gprs netwerk. Het zijn dus aparte zendmasten met elk hun eigen dekking. Het kan dus voorkomen dat je ergens heel goed 3G bereik hebt en beroerd gsm/gprs (dat is praktisch nooit echter; theoretisch kan het) of andersom.
Het zijn dus 2 verschillende netwerken met elk hun eigen eigenschappen (frequenties, soort dataverbinding etc) en dekking.

jroentjuh_ 26-02-11 11:49

Telefoon geeft ook aan dat het bereik maximaal is.

Maar ben van de week even bij T-Mobile geweest en de klacht even voorgelegd.
Ze heeft er een melding van gemaakt en T-Mobile zal me een deze dagen wel bellen.
Maar het vreemde is dat mijn vriendin exact hetzelfde probleem heeft. Dit heeft ze allein bij mijn huis in de buurt. Als zij thuis is heeft ze geen problemen meer. Moet ik er wel even bij vermelden dat ze geen iPhone meer heeft maar nog wel een iPhone-abonement.

Ik wacht 't telefoontje van t-Mobile even af en kijken wat zij zeggen.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:51.