iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   vreemd probleem: Airprint mogelijkheid verschijnt niet op ios 4.2.1 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/85913-vreemd-probleem-airprint-mogelijkheid-verschijnt-niet-op-ios-4-2-1-a.html)

Mohawk Mandjong 02-03-11 23:06

vreemd probleem: Airprint mogelijkheid verschijnt niet op ios 4.2.1
 
Ik kwam deze vreemde fout tegen toen ik mijn iphone met 4.1 had geupdate naar 4.2. Nu zou hij zoals gezegd airprint moeten ondersteunen. Ik heb veel videos op youtube gecheckt, en hem zelfs vergeleken met de iphone 4 van mijn vriendin, maar bij mij verschijnt de optie voor airprint gewoonweg niet en bij haar wel :confused:. Ik kan hier online ook niks over vinden. Iemand een idee?

Guest-20180925190238 03-03-11 06:58

AirPrint werkt maar met een paar nieuwe HP Printers. Waarschijnlijk heb jij niet zo'n printer.

Op een Mac kan je dat omzeilen door Printopia te installeren. Dan ziet de AirPrint elke printer die de Mac ziet. Of er zoiets ook voor Windows is weet ik niet.

Mohawk Mandjong 03-03-11 20:06

Nee dat is het probleem niet. Ik krijg niet eens de optie als ik bijvoorbeeld een foto open, dus los van het feit dat er een printer in de buurt is of niet. Op een ios 4.2 device moet er een optie zijn voor airprint als je bijvoorbeeld een foto opent (de onderste van de 4 opties als ik mij niet vergis) maar ik krijg maar 3 opties :S. Ik heb 2 iphone 4s naast elkaar gelegd, de een heeft de optie wel en de andere niet? Ik snap er niets van.

Guest-20180925190238 03-03-11 20:13

En, die twee iPhones zitten op hetzelfde (W)LAN ? De optie om AirPrint te gebruiken verschijnt bij mij alleen als er AirPrinters gevonden worden.

Mohawk Mandjong 03-03-11 20:36

yep, beide iphones zitten op hetzelfde netwerk. Allebei een iphone 4 op 4.2.1. Mijne heeft een jailbreak en die van mijn vriendin niet, ik zit bij Tmobile en zij zit bij Vodafone maar dat moet niets uitmaken volgens mij. Ik krijg bij een foto deze 4 opties:

E-mail Foto
Mms
Wijs toe aan contact
Gebruik als achtergrond

Zij krijgt 5 opties:

E-mail Foto
Mms
Wijs toe aan contact
Gebruik als achtergrond
Druk af

Als ik bij haar op print druk gaat hij pas opzoek naar printers die wel of niet werken.

Ik heb even opgezocht of er nog meer mogelijkheden zijn voor airprint en ik ben er dus achter gekomen dat ik wel gewoon kan printen in de Safari app en in de mail app. De foto app lukt het dus niet maar in de Safari app lukt het dus wel. Ik denk dus dat het gaat om een cydia app die de boel in de war gooit.

Gerdje 10-03-11 14:47

Ik heb precies hetzelfde, ook geen optie om een foto of iets anders af te drukken (ook niet in Safari/Mail etc) en dit terwijl ik gewoon op 4.2.1 zit (heb wel een jailbreak toegepast)

Guest-20180925190238 10-03-11 14:59

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Gerdje (Bericht 649889)
Ik heb precies hetzelfde, ook geen optie om een foto of iets anders af te drukken (ook niet in Safari/Mail etc) en dit terwijl ik gewoon op 4.2.1 zit (heb wel een jailbreak toegepast)

Ik heb Printopia op één Mac geïnstalleerd en bij mij werkt AirPrint perfect op een oude HP psc2510 en een Lexmark x4650 vanaf twee iPads en twee iPhones.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.