//

Ervaringen iOS 4.3

Ervaringen iOS 4.3 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Gisteren de iOS 4.3 golden master geinstalleerd en zwaar teleurgesteld. De voor mij belangrijkste functie "Personal Hotspot" is onder mijn provider Vodafone, geblokkeerd. Airplay in ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 04-03-11, 09:39
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard Ervaringen iOS 4.3

Gisteren de iOS 4.3 golden master geinstalleerd en zwaar teleurgesteld. De voor mij belangrijkste functie "Personal Hotspot" is onder mijn provider Vodafone, geblokkeerd. Airplay in andere apps is een leuke toevoeging maar ik denk dat ik het niet al te vaak ga gebruiken.

Wel lijkt Safari inderdaad veel sneller pagina's te laden wat wel een pluspunt is naast iTunes Home Sharing. Ik vind het een niet significante update, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
__________________
Hacking the iPhone since 07-09-'07
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 04-03-11, 11:07
Chai99 Chai99 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 8
Standaard

Ik snap niet waarom je teleurgesteld bent, dacht je echt dat de providers de hotspot gratis gaan weggeven terwijl ze hier dik geld aan verdienen ? 15 to 18 euro p/m. ?? Kom kom, dat moest je gewoon weten. Jailbreak is en blijft de oplossing. Het was allang bekend dat dit geen significante update was.
  #3  
Oud 04-03-11, 11:17
iWiefring's schermafbeelding
iWiefring iWiefring is offline
 
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2010
Locatie: Limburg (NL)
Berichten: 2.133
Stuur een bericht via MSN naar iWiefring
Standaard

Jailbreak zal ook aardig lang gaan duren naar mijn eigen gedachten strevend. Maar aangezien er niet echt superveel wordt toegevoegd houdt ik het gewoon bij m'n trouwe 4.2.1
__________________
"Nothing will ever end war unless the people themselves refuse to go to war." -Albert Einstein
  #4  
Oud 04-03-11, 11:33
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chai99 Bekijk bericht
Ik snap niet waarom je teleurgesteld bent, dacht je echt dat de providers de hotspot gratis gaan weggeven terwijl ze hier dik geld aan verdienen ? 15 to 18 euro p/m. ?? Kom kom, dat moest je gewoon weten. Jailbreak is en blijft de oplossing. Het was allang bekend dat dit geen significante update was.
Het is alsnog wel een teleurstelling dat opties zoals tethering (en in dit specifiek geval Hotspot functie) onklaar kunnen worden gemaakt door de providers ism Apple. Alle andere smartphones kunnen dit wel (ofwel: kunnen/willen geen functionaliteit onklaar maken ism providers), en daar heeft een provider geen invloed op de werking van dit soort functies: het toestel is eigendom van de consument. Als de provider wil dat een bepaalde functie erop niet zou mogen werken, moeten ze dat mijns inziens maar zelf proberen af te sluiten oid, maar niet 'bemoeien' met de functionaliteit van mijn toestel.
Dit is voor mij wel een reden om (iig voorlopig) op 4.2.1 te blijven; ik gebruik tethering misschien enkele keren per jaar, maar heb het dan ook echt nodig en ben blij dat het bij mij nog kán (stug carrier settings update negeren etc. - dat is ook al heel irritant). Uiteraard heb je nog opties zoals jailbreaken, maar dat is alsnog wel niet-ideaal voor de meeste gebruikers... Ik bedoel; Cydia's gebruiksvriendelijkheid ligt mijlenver van de App Store vandaan, en we hebben op de laatste jailbreak maanden moeten wachten (en dan was die eerste greenpois0n ook nog ruk) voordat updaten of jailbreaken van 4.2 mogelijk werd. Dat is niet ideaal, vind ik.

De discussie gaat natuurlijk ook over wangebruikers die het 3G netwerk leegtrekken met grootgebruik. Die zijn makkelijk aan te pakken middels data limiet en fup. Dus dat zou prima afdoende moeten zijn. Wat als ik een vaste standplaats op camping Bakkum heb en in het weekend af en toe wat wil surfen, en thuis blijf ik op mn Wi-Fi. Zolang ik maar onder m'n datalimiet blijf van 1GB wat is dan het probleem?

Laatst gewijzigd door ballegooier; 04-03-11 om 11:41.
  #5  
Oud 04-03-11, 12:47
Chai99 Chai99 is offline
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 8
Standaard

Dat is een hele goede vraag die we aan de providers moeten stellen want ik kan me niet voorstellen dat ik mijn UPC ga opzeggen voor internetten op mijn smartphone. Maar ja, de providers denken dat mensen dat wel zullen doen. Ik heb op mijn oude touch diamond een knopje : "Gedeelde internet verbinding" die ik al jaren gebruik om op mijn netbook te internetten als ik op vakantie ben. (3 a 4x per jaar ?) Vond het ook raar dat het uitgeschakeld stond op mijn iPhone4 en dat je daar dik 15 eurootjes per maand voor werd gevraagd naast je ongelimiteerde internetmogelijkheid. Slaat geheel nergens op, maar ja, je snapt de providers soms niet. Iig blijf ik lekker op mijn 4.2.1 zitten met mijn gejailbreakte Iphone met Pda-net geinstalleerd. En eerlijk gezegd na de Green poison heb ik nooit meer problemen gehad met Cydia. mazzel misschien maar is toch zo. Alles werkt geheel naar mijn verwachtingen en die zijn vrij hoog.
  #6  
Oud 04-03-11, 12:48
bluevoice's schermafbeelding
bluevoice bluevoice is offline
iPhone(club) Guru
• iOS 12.2
• 7.1.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Sep 2007
Locatie: Nieuwe markt
Berichten: 413
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chai99
Ik snap niet waarom je teleurgesteld bent, dacht je echt dat de providers de hotspot gratis gaan weggeven terwijl ze hier dik geld aan verdienen ? 15 to 18 euro p/m. ?? Kom kom, dat moest je gewoon weten.
Teleurgesteld omdat dit naar mijn mening toch de grootste functionaliteit toevoeging is in 4.3. Ik had gehoopt dat het vanaf nu makkelijker zou zijn om tethering te gebruiken via deze functie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier
De discussie gaat natuurlijk ook over wangebruikers die het 3G netwerk leegtrekken met grootgebruik. Die zijn makkelijk aan te pakken middels data limiet en fup. Dus dat zou prima afdoende moeten zijn. Wat als ik een vaste standplaats op camping Bakkum heb en in het weekend af en toe wat wil surfen, en thuis blijf ik op mn Wi-Fi. Zolang ik maar onder m'n datalimiet blijf van 1GB wat is dan het probleem?
Helemaal mee eens, ik heb nu ook een internet abonnement met een limiet van 1GB bij Vodavone. Daarnaast heb ik ook nog een extra abonnement "Zorgeloos Internet Extra" waarvoor ik 10 euro moet betalen als ik boven de limiet van 1GB uitkom, wat nooit het geval is, maar voor in het geval... Is dit dan niet voldoende afgedekt? Moet ik via de provider nog een 3e abonnement afsluiten voor de Personal Hotspot functie voor 18 a 20 euro in de maand? Deze functie is toch gemaakt voor incidenteel gebruik???

Hoe dan ook weet ik zeker dat Vodafone deze optie niet eens aanbiedt, dus de mogelijkheid om van de Personal Hotspot in je iPhone gebruik te kunnen maken want ze willen hun USB dongles aan iedereen slijten. Dus timmeren ze de optie dicht op de iPhone met een .ipcc bestand.

In mijn optiek is dit het afsluiten van functies door de provider van de telefoon waarvan jij de eigenaar bent. Moeten wij dat willen en zou Apple actie moeten ondernemen? Ik denk nee en ja!

Stel, je koopt een nieuwe telefoon en de provider sluit de helft van de functies af, nee ben niet blij En ja dan maar afwachten totdat het abonnement afloopt, maar welke provider gaat hier op een goede manier mee om om daar naar over te stappen? Ik vind dit soort zaken wel een dealbreaker!

Laatst gewijzigd door bluevoice; 04-03-11 om 13:11.
  #7  
Oud 04-03-11, 19:27
winock's schermafbeelding
winock winock is offline
• iOS 6.1.6
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2009
Locatie: Saalfelden in Oostenrijk
Berichten: 47
Standaard Gestures in 4.3

Heeft iemand in ios 4.3 iets gemerkt van gestures, in oudere berichten op internet zou de homeknop niet meer moeten gebruikt worden door de gestures om tussen open apps te wisselen
  #8  
Oud 04-03-11, 20:01
Peter_1's schermafbeelding
Peter_1 Peter_1 is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Feb 2008
Locatie: Voorburg
Berichten: 261
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winock Bekijk bericht
Heeft iemand in ios 4.3 iets gemerkt van gestures, in oudere berichten op internet zou de homeknop niet meer moeten gebruikt worden door de gestures om tussen open apps te wisselen
De gestures werken op mijn iPad nog steeds onder 4.3 GM, en ben daar ook nog steeds erg blij mee. Het is gewoon heerlijk een middels een gesture van app te switchen, of de multitaskbar omhoog te swipen.
  #9  
Oud 09-03-11, 22:07
Michaelhu Michaelhu is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Dec 2007
Berichten: 46
Standaard

Kan ik met de iOS 4.3 HomeSharing ook foto's sharen?
  #10  
Oud 09-03-11, 22:42
Pl0xs's schermafbeelding
Pl0xs Pl0xs is offline
• iOS 7.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: May 2010
Berichten: 621
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door winock Bekijk bericht
Heeft iemand in ios 4.3 iets gemerkt van gestures, in oudere berichten op internet zou de homeknop niet meer moeten gebruikt worden door de gestures om tussen open apps te wisselen
Die is standaard alleen voor de iPad. Als je dat op je iPhone wilt, moet je een .plist bewerken en een paar regels toevoegen.

How to Enable Hidden Multitouch Gestures in iOS 4.3 GM on iPhone 4

Laatst gewijzigd door Pl0xs; 09-03-11 om 22:45.
  #11  
Oud 10-03-11, 22:33
Canfo Canfo is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 19
Standaard

Beste iphone gebruikers,

Gezien jullie ervaring (mijn dank hiervoor) blijf ik voorlopig nog draaien op 4.2. Ik gebruik namelijk veel internet via pda net + laptop. Met mijn KPN abo ongelimiteerd data verbruik is dit ideaal. Dus ik wacht tot jb voor 4.3 uit is voordat ik mijn toestel ga upgraden.

mvg
  #12  
Oud 11-03-11, 00:20
pinokkia pinokkia is offline
• iOS 8.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jan 2010
Berichten: 303
Standaard

Tot nu toe zijn mijn ervaringen met een iPad 16GB Wi-Fi zeer goed. Ik heb vandaag pas iOS 4.3 geïnstalleerd. Maar mijn iPad is vele malen sneller dan met iOS 4.21. Heeft meerdere mensen dezelfde ervaring dat hun iPad sneller is geworden door de nieuwe iOS? Over batterij verbruik heb ik geen ervaring, want ik heb de iPad pas 6 dagen.

Gestures werkt op mijn iPad 16GB Wi-Fi helaas niet.

Laatst gewijzigd door pinokkia; 11-03-11 om 00:30.
  #13  
Oud 12-03-11, 00:03
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

Foutje van mij

Laatst gewijzigd door apotheosis; 12-03-11 om 14:36. Reden: Zat fout
  #14  
Oud 12-03-11, 13:39
apotheosis apotheosis is offline
• iOS 10.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Anders
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 4.751
Standaard

En nog iets; voor de update had ik geen probleem op mijn scherm en opeens zie ik nu ik zo'n bruine streep heb binnenin de iphone?

Hoe kan zoiets nu gebeuren? Die update?

Want ik weet als je bruin of geel gedoe hebt in je iphone dat dat van de lijm zou komen maar dat was int begin zo toen je je iphone kocht (toen had ik dat niet eens voor zelfs) en nu heb ik zomaar uit het niets zo'n geel/bruinachtige streep??
  #15  
Oud 12-03-11, 19:31
M artijn M artijn is offline
• iOS 5.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Apr 2009
Berichten: 4
Standaard

Zojuist IOS 4.3 op mijn iPad gezet en gestures geactiveerd met behulp van de volgende methode:

De nieuwe Multi-Touch gestures in iOS 4.3 | Appletips

werkt prima!
  #16  
Oud 13-03-11, 10:42
Scooter's schermafbeelding
Scooter Scooter is offline
• iOS 13.1.3
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Jan 2009
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 1.193
Standaard

Zit de functie drie maal trillen bij een sms er nu in bij 4.3? of heb je daarvoor nog altijd een jailbreak nodig?
__________________
Ik ben vlaming en daar ben ik fier op
  #17  
Oud 13-03-11, 12:11
ihansans ihansans is offline
• iOS 5.1.1
• 5.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Berichten: 10
Standaard

Zijn er meer mensen die na de update naar 4.3 problemen hebben met het compas .
Mijn applicatie Dishpointer en compas willen namelijk niet meer kalibreren de zogenaamde achtvorm kalibreer methode doet niets meer .
Iemand een oplossing ??
  #18  
Oud 14-03-11, 11:02
Bollie1 Bollie1 is offline
• iOS 8.3
• 8.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jul 2008
Berichten: 67
Standaard

Wat mij opviel was dat ze de smstoon van de stoomfluit ipv 2x fluiten naar een halve keer hebben gedaan, gaat nergens over maar vraag me af waarom ze dat hebben gedaan, vond het juist zo'n leuke smstoon, keer wat anders
  #19  
Oud 14-03-11, 15:01
de Guust de Guust is offline
• iOS 6.1.2
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 3
Standaard

Ik heb het idee dat de battery veel minder lang meegaat na de update, zijn er instellingen die ik over het hoofd zie????
  #20  
Oud 14-03-11, 16:00
dirk1947 dirk1947 is offline
• iOS 4.3.5
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Feb 2010
Locatie: Krimpen aan den IJssel
Berichten: 2
Standaard Persoonlijke Hotspot in 3GS

gisteren mijn iPod 3rdgen en iPhone 3GS ge update naar 4.3 zag op mijn iPhone trouwens wel onder netwerk ineens Persoonlijke Hotspot vermeld staan met ernaast een wieltje wat constant aan het zoeken ? is, ben bang dat mijn accu zo erg snel leeg is als dat zo blijft ,hebben meer mensen dat hier ? en kun je dat constante zoeken eigenlijk uitzetten ?

Laatst gewijzigd door dirk1947; 14-03-11 om 16:04.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ervaringen ios 4.2 cyber2001 iPhone algemeen 0 13-01-11 00:08
iPad: iPad updaten van IOS 3.2 jailbreak naar IOS 4.2.1 KSH Jailbreak 0 30-11-10 18:54
IOS 4.1 op iPhone 3G - ervaringen jap74 iPhone algemeen 13 13-09-10 07:48

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:41.