//

Genuine OEM witte parts ?

Genuine OEM witte parts ? discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Beste leden Ik heb mijn iphone 4 laten vallen laatst. Nu moet ik dus een nieuwe glas erop. Aangezien dit niet kan en direct de ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 05-03-11, 19:21
driepuntvijfG driepuntvijfG is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard Genuine OEM witte parts ?

Beste leden
Ik heb mijn iphone 4 laten vallen laatst. Nu moet ik dus een nieuwe glas erop. Aangezien dit niet kan en direct de hele unit ( lcd touch frames glas) vervangen moeten worden kwam ik op het idee om direct de voor en achterkant te vervangen naar wit.

Ik heb hier op het forum al een ervaring gelezen van iemand die zn toestel liet ombouwen tot een witte maar vraag me af of het originele onderdelen zijn.

De aanbieder: iFixMania | Reparatie voor uw iPhone 3G, 3Gs, iPhone 4, iPad, iPod Touch | Accessoires | Onderdelen | iPhone 4 Ombouwen naar witte behuizing. Hij beweert dat hij originele onder delen aanbied. Ik weet dat de witte niet uit is dus ik betwijfel of deze wel origineel zijn. Want wil niet neppe onderdelen op mn iphone hebben. Wat denken jullie ? Hier de link voor het product: Originele Apple iPhone 4 Complete Witte behuizing - iPhone 4 - Onderdelen
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 05-03-11, 19:25
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Het zijn mooie onderdelen. Maar het is wel raar dat er op ORIGINELE Apple onderdelen geen Apple model- of typenummer staat.

Ergo, het zijn geen originele Apple onderdelen.
  #3  
Oud 05-03-11, 20:20
driepuntvijfG driepuntvijfG is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard

Iemand enige ervaring ? Zou er verschil in zitten met orig parts ( dit is wel gwn een retina scherm toch? ) is er verschil met de touch glas etc ??
  #4  
Oud 06-03-11, 00:34
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driepuntvijfG Bekijk bericht
Iemand enige ervaring ? Zou er verschil in zitten met orig parts ( dit is wel gwn een retina scherm toch? ) is er verschil met de touch glas etc ??
ik heb me ombouwset van dat bedrijf vandaan, en op mijn ORGINELE zwarte onderdelen staan het serienummer en model nummer en op de ombouwset ook dus dat is niet waar..

en is gewoon een origineel retinascherm /touchglass/digitizer van apple!

iedereen in de applestore belcompany phonehouse en tmobile vonden het erg vreemd dat ik een witte had en ook erg mooi!

ze zeiden ook allemaal de de iphone 5 wel in wit komt maar de 4 niet meer.

Laatst gewijzigd door raoul4life; 06-03-11 om 00:46.
  #5  
Oud 06-03-11, 00:38
driepuntvijfG driepuntvijfG is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life Bekijk bericht
ik heb met ombouwset van dat bedrijf vandaan, en op mijn ORGINELE zwater onderdelen staan wel serienummer en model nummer en op de ombouwset ook dus dat is niet waar..
Heb je de fotos op de site goed bekeken ? Tis duidelijk toch dat het er niet op staat. Ik heb niks tegen de aanbieder hoor maar ik vind dat als hij beweert dat het orig onderdelen zijn dat het dan daadwerkelijk ook zo moet zijn. Dit is tevens in strijd met de wet ( reclamecode )
  #6  
Oud 06-03-11, 00:58
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

apple heeft nooit een witte iphone 4 uitgebracht dus alle onderdelen die op het internet over de hele wereld worden aangeboden zijn wettelijk gezien ook niet origineel..
en ik heb de ombouwset en me originele zwarte set hier liggen en kan geen verschil ontdekken het is heel mooi gemaakt helemaal glas maakt goede foto's zonder het flitsprobleem en is dezelfde kwaliteit dus ik raad het je aan als je erover twijfelt!
  #7  
Oud 06-03-11, 01:05
driepuntvijfG driepuntvijfG is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life Bekijk bericht
apple heeft nooit een witte iphone 4 uitgebracht dus alle onderdelen die op het internet over de hele wereld worden aangeboden zijn wettelijk gezien ook niet origineel..
en ik heb de ombouwset en me originele zwarte set hier liggen en kan geen verschil ontdekken het is heel mooi gemaakt helemaal glas maakt goede foto's zonder het flitsprobleem en is dezelfde kwaliteit dus ik raad het je aan als je erover twijfelt!
Dit is wel duidelijk denk ik. Ik ga erover nadenken. Als iemand ondertussen er anders over denkt of een opmerking heeft moet je gwn posten !! Ben beetje onzeker
  #8  
Oud 06-03-11, 01:07
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driepuntvijfG Bekijk bericht
Dit is wel duidelijk denk ik. Ik ga erover nadenken. Als iemand ondertussen er anders over denkt of een opmerking heeft moet je gwn posten !! Ben beetje onzeker

ok man succes
  #9  
Oud 06-03-11, 08:34
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driepuntvijfG Bekijk bericht
Heb je de fotos op de site goed bekeken ? Tis duidelijk toch dat het er niet op staat. Ik heb niks tegen de aanbieder hoor maar ik vind dat als hij beweert dat het orig onderdelen zijn dat het dan daadwerkelijk ook zo moet zijn. Dit is tevens in strijd met de wet ( reclamecode )
Er zijn nog meer wettelijke probleempjes. Elk elektrisch apparaat dat in de EU op de markt komt heeft een typekeuring nodig (CE). Is het een elektrisch apparaat dat elektromagnetische straling uitzendt heeft het ook een ETSI/Cenelec keuring nodig. In de USA is dat ongeveer hetzelfde met de FCC (FC) keuring.

Aangezien er geen witte iPhone 4 bestaan is die typekeuring niet verstrekt in de EU. Het CE-keurmerk op die ombouwkit is dus een vervalsing. En betekent in dit geval niet meer of niet minder dan "China Export".

Nu zou men kunnen argumenteren, wij Hollanders kunnen dat zeer goed, dat de zwarte iPhone 4 een typekeuring had. Dat klopt, maar zodra je iets aan het type verandert vervalt de goedkeuring. Dat is ook het geval als er andere niet originele onderdelen worden gebruikt zoals een scherm enz...

Maar als het allemaal werkt zoals gebruikers met ervaring beweren dan zou ik zeggen: doen! De kans dat je gepakt wordt door Agentschap Telecom (NL) of BIPT (B) is relatief klein.

Laatst gewijzigd door Guest-20180925190238; 06-03-11 om 08:44. Reden: Feil te feil taelvauten
  #10  
Oud 06-03-11, 15:03
driepuntvijfG driepuntvijfG is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard

Zo heb ik het nog nooit bekeken! denk dat de kans dat je gepakt wordt nihil is. Maar even ovet de montage dan. Ik heb wel ervaring met monteren en demonteren van elektrische aparaten. Heb hiervoor ook veel nokia s gerepareerd maar heb geen ervaring met die iphone. Denk je dat ik dit zelf kan doen? Op youtube staan wel wat videos. En hoe zit t met de garantie. Ik weet dat die vervalt als je m open schroeft. Aangezien ik m heb laten vallen is die garantie toch sowieso vervallen ??
  #11  
Oud 06-03-11, 16:22
Guest-20180925190238
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driepuntvijfG Bekijk bericht
Zo heb ik het nog nooit bekeken! denk dat de kans dat je gepakt wordt nihil is.
Je kan het zelfs nog anders bekijken. Jij hebt een contract met jouw provider en jij hebt de contractuele verplichting om een typegekeurd toestel te gebruiken op het publieke radionetwerk van jouw provider. Doe je dat niet bega je contractbreuk.

Ook hier is de kans klein om gepakt te worden, tenzij dat gemodificeerde toestel storingen veroorzaakt op een publiek radionetwerk. Indien dat het geval is hebben ze je heel snel te pakken.
  #12  
Oud 06-03-11, 16:33
driepuntvijfG driepuntvijfG is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door timosha Bekijk bericht
Je kan het zelfs nog anders bekijken. Jij hebt een contract met jouw provider en jij hebt de contractuele verplichting om een typegekeurd toestel te gebruiken op het publieke radionetwerk van jouw provider. Doe je dat niet bega je contractbreuk.

Ook hier is de kans klein om gepakt te worden, tenzij dat gemodificeerde toestel storingen veroorzaakt op een publiek radionetwerk. Indien dat het geval is hebben ze je heel snel te pakken.
Denk dat de provider (geld voor alle providers) dit niet onder controle kan houden. Er worden zoveel toestellen (chinese) geimporteerd en op nlse netwerken gebruikt. Net zoals dowloaden van films muziek etc. Er is gewoon teveel ervan om er iets aan te doen. Kost veel te veel geld en tijd.

Laatst gewijzigd door XIII; 06-03-11 om 21:32. Reden: Illegale aanbieding verwijderd
  #13  
Oud 06-03-11, 21:48
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

ik koop me toestellen los.
vodafone simonly dus maakt voor mij niks uit als ik hem ombouw

Laatst gewijzigd door raoul4life; 06-03-11 om 21:58.
  #14  
Oud 06-03-11, 22:33
driepuntvijfG driepuntvijfG is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life Bekijk bericht
ik koop me toestellen los.
vodafone simonly dus maakt voor mij niks uit als ik hem ombouw
Raoul kan jij mij ff nog je ervaring toelichten met het ombouwen via ifixmania ? Ben dit ook van plan maar ik twijfel. Daarom heb ik een aantal vragen zou het erg waarderen als je me kan helpen Heb je last van ligt lekkage ?? Is het de retina scherm dus heb je net zo mooi beeld als met je zwarte onderdelen ?? Is de touchscreen net zo accuraat en fijn als je originele?? Krast het snel ?? Heb je problemen met de home knop , voelt die anders aan dan je originele ?? Kortom : voel je een verschil tussen je originele en witte ? Je hebt dit zelf gedaan ? Werden de onderdelen netjes geleverd ? Welke tools heb je nodig en heb je no enige tips ?Erg bedankt alvast !!
  #15  
Oud 07-03-11, 00:13
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driepuntvijfG Bekijk bericht
Raoul kan jij mij ff nog je ervaring toelichten met het ombouwen via ifixmania ? Ben dit ook van plan maar ik twijfel. Daarom heb ik een aantal vragen zou het erg waarderen als je me kan helpen Heb je last van ligt lekkage ?? Is het de retina scherm dus heb je net zo mooi beeld als met je zwarte onderdelen ?? Is de touchscreen net zo accuraat en fijn als je originele?? Krast het snel ?? Heb je problemen met de home knop , voelt die anders aan dan je originele ?? Kortom : voel je een verschil tussen je originele en witte ? Je hebt dit zelf gedaan ? Werden de onderdelen netjes geleverd ? Welke tools heb je nodig en heb je no enige tips ?Erg bedankt alvast !!
heey man, ifixmania is perfect,(heb die jongen eerst gebeld hoe of wat)had het 1 werkdag later in de brievenbus goed en veilig verpakt,en was in 40 min klaar met ombouwen.
-Nee geen lichtlekkage!
-gewoon origineel retinascherm/precies hetzelfde beeld.
-touchscreen is ook precies hetzelfde en accuraat als de zwarte!
-krast helemaal niet (en gebruik ook screenprotector)
-homeknop is goed!
-geen verschil qua gebruik/gewicht kwaliteit en gebruik!
-werd netjes geleverd.
je hebt een plectrum nodig of pinpas om de digitizer/scherm los te krijgen van de behuizing.
kruiskopschroevendraaier zo'n hele kleine
goede verlichting een pincet om de schroefjes te pakken (vond ik zelf erg handig)
en er de tijd voor nemen dan komt alles goed
is echt de moeite waard is gewoon veel mooier maar dat is mijn mening)
  #16  
Oud 07-03-11, 00:48
driepuntvijfG driepuntvijfG is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard

Bedankt man! Echt handig dit. Zou m maandag maar direct bestellen. Zitten er torx schroeven in de iphone ?? Welk maat weet je dat? Dan kan ik zo n ding aanschaffen
  #17  
Oud 07-03-11, 01:05
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driepuntvijfG Bekijk bericht
Bedankt man! Echt handig dit. Zou m maandag maar direct bestellen. Zitten er torx schroeven in de iphone ?? Welk maat weet je dat? Dan kan ik zo n ding aanschaffen
Heey man, nee geen torcx allemaal kruiskop.
Alleen er is 1 grotere schroef in het moederbord waar je een platteschroevendraaier voor moet hebben en wees vooral voorzichtig met het demOnteren dat je niet uitschiet op je moederbord!
Ik hoor het wel als het zover is!

Laatst gewijzigd door raoul4life; 07-03-11 om 11:59.
  #18  
Oud 07-03-11, 12:45
driepuntvijfG driepuntvijfG is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door raoul4life Bekijk bericht
Heey man, nee geen torcx allemaal kruiskop.
Alleen er is 1 grotere schroef in het moederbord waar je een platteschroevendraaier voor moet hebben en wees vooral voorzichtig met het demOnteren dat je niet uitschiet op je moederbord!
Ik hoor het wel als het zover is!
He hoe doe je dat met de homeknop dan? Hij levert alleen de knop zelf.
  #19  
Oud 08-03-11, 12:01
driepuntvijfG driepuntvijfG is offline
• iOS 3.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 21
Standaard

Heb vandaag de onderdelen besteld. Ik zal het eindresultaat posten hier. Dus voor mensen die interesse hebben volg deze topic ff paar dagen
  #20  
Oud 08-03-11, 21:50
raoul4life raoul4life is offline
• iOS 8.1
• 7.0.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: May 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 113
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driepuntvijfG Bekijk bericht
He hoe doe je dat met de homeknop dan? Hij levert alleen de knop zelf.
klopt je moet je zwarte homebutton vorzichtig verwijderen en dan gewoon je witte erop plakken

ik hoor het wel als je het binnen hebt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Witte icons! astramen iPhone algemeen 3 03-10-10 23:49
LCD Scherm bij Pda-Parts.nl t0n iPhone accessoires en onderdelen 5 07-07-08 18:36
iPHONE 16GB Black OEM yoeri Koopinformatie Nederland 13 10-06-08 01:54

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:02.