//

Grensarbeider BE-NL, SIM switcher

Grensarbeider BE-NL, SIM switcher discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hoi hoi, Zoals de titel zegt ben ik een grensarbeider. Ik ben een van de vele Nederlanders in België. Momenteel heb ik twee mobiele telefoons, ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 06-03-11, 16:01
RebornVampie RebornVampie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 4
Standaard Grensarbeider BE-NL, SIM switcher

Hoi hoi,
Zoals de titel zegt ben ik een grensarbeider. Ik ben een van de vele Nederlanders in België. Momenteel heb ik twee mobiele telefoons, 1 met een abonnement van KPN (+buurlandbellen) en 1 met een abonnement van BASE. Ik geef meestal mensen mijn NL telefoonnummer als basis omdat dat ook gratis ontvangen is in Belgie. Nu ben ik van plan over te stappen op een iPhone (vanwege die super apps) en zat ik te denken aan een 2-jarig MTV abonnement (KPN) en BASE met 50 mb data. Ik ben van plan om met de iPhone 4 gebruik te maken van twee sim kaarten met behulp van een SIM switcher (Dual SIM Card voor iPhone 4G met achterklepje). Ik heb al veel op internet gelezen en ook naar de fabrikant gemaild. Nu vroeg ik mij eigenlijk ten eerste af of iemand met die SIM switcher ervaringen heeft? Het is mij al bekend dat ik enkel 1 provider tegelijk kan gebruik maken. Dat vind ik niet erg want dan geef ik mensen beide nummers en dat kan mij wel wat geld schelen. Ik weet alleen niet of hij automatisch naar het juiste netwerk overschakelt zodra ik de grens over ga (bv. ik rijd over de grens vanuit NL (KPN) en bij signaal verlies moet hij dan over springen naar BASE (BE)). Als ik data roaming uitschakel dan moet hij ook enkel het netwerk pakken bij de bijbehorende provider.

Belangrijkste vraag eigenlijk. Kan ik per sim kaart een vaste provider instellen? Dit zou kunnen voorkomen dat ik ga roamen (zowel data als phone). Ik heb KPN gebeld en die willen niet standaard PHONE roaming uitschakelen.
Ik ben benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen .


ps. ik bel zelf niet veel, zowel in België als Nederland. Zodra ik bel probeer ik gebruik te maken van Skype.

Laatst gewijzigd door RebornVampie; 06-03-11 om 16:08.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 09-03-11, 18:30
RebornVampie RebornVampie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 4
Standaard

Zo te merken heeft niemand ervaring hiermee. Ik heb de leverancier uit Nederland en de fabrikant uit Azië gebeld/gemailt en je kan manueel de sim kaart wisselen. Ik ga het waarschijnlijk zelf wel proberen en zal jullie op de hoogte brengen .

Ik wil echter graag weten of het mogelijk is om een vast netwerk in te stellen. Bij mijn twee windows mobile telefoons is het mogelijk om het telefoon netwerk op "Automatic" of op "Manual" in te stellen. Zet ik hem op manual bv. KPN dan zal hij ook niet een ander netwerk proberen te zoeken. Zelfs als de verbinding weg valt. Is dit bij de iPhone ook mogelijk?
  #3  
Oud 09-03-11, 19:05
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RebornVampie Bekijk bericht
Zo te merken heeft niemand ervaring hiermee. Ik heb de leverancier uit Nederland en de fabrikant uit Azië gebeld/gemailt en je kan manueel de sim kaart wisselen. Ik ga het waarschijnlijk zelf wel proberen en zal jullie op de hoogte brengen .

Ik wil echter graag weten of het mogelijk is om een vast netwerk in te stellen. Bij mijn twee windows mobile telefoons is het mogelijk om het telefoon netwerk op "Automatic" of op "Manual" in te stellen. Zet ik hem op manual bv. KPN dan zal hij ook niet een ander netwerk proberen te zoeken. Zelfs als de verbinding weg valt. Is dit bij de iPhone ook mogelijk?
Interessante vraag. Het laatste weet ik: dat kan. Ga naar instellingen, aanbieder en wacht tot de lijst gevonden netwerken is geladen. Je kunt dan ipv 'automatisch' KPN kiezen. Er is geloof ik wel iets met het switchen tussen gsm/gprs en het 3G netwerk. Die kun je ook apart handmatig kiezen, en zodra er bijv even geen KPN 3G ontvangst is krijg je steeds een pop-up dat er geen netwerk beschikbaar is, terwijl hij dan switcht tussen het 3G netwerk en het gewone gsm/gprs...

Als ik het zo lees, zijn 2 iphones misschien het makkelijkste. Maar ook het $.
  #4  
Oud 09-03-11, 22:30
RebornVampie RebornVampie is offline
 
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 4
Standaard

Is er iemand die kan testen of deze instellingen bewaard blijven als je een andere SIM erin doet?
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Duo sim vervalt bij activatie micro sim, beter oude knippen? s.keesen Odido (T-Mobile) 10 01-08-10 02:12
Beste Background / App switcher app trevisnl Jailbreak apps en thema's 2 14-03-10 12:27
iPhone 3G: Unlock sim voor vodafone besteld bij rebel-sim.nl iPhone3G-er Unlock 7 16-06-09 21:58
Hoe sim kaart klonen van mijn t-mobile sim naar een andere (lege) sim? iken Archief 2 04-03-09 22:46

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:30.