iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Kan iPhone niet herstellen of upgraden (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/86608-iphone-niet-herstellen-upgraden.html)

Anoukje 12-03-11 22:29

Kan iPhone niet herstellen of upgraden
 
Ik gebruik iPhone 3GS met iOS 4.2.1 en dit was jailbroken. Ik wilde iPhone upgraden naar 4.3, maar dat lukt niet meer.
Mijn iPhone blijft in herstelmodus vast zitten. Ik heb geprobeerd te herstellen met de ipsw bestanden voor versie 4.2.1 en 4.3. Dit deed ik met iTunes (versie 10.2.1.1).
Als ik het bestand iPhone2,1_4.3_8F190_Restore.ipsw (4.3 voor 3GS) gebruik, krijg ik een foutmelding "De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)."
Als ik het bestand iPhone2,1_4.2.1_8C148a_Restore.ipsw (4.2.1 voor 3Gs) gebruik, krijg ik een foutmelding "De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (3014)."
Als ik in iTunes ga beginnen met herstellen, krijg ik een melding ""iTunes heeft een iPhone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is."

Wat kan ik doen? Het is niet meer mogelijk mijn iPhone te herstellen of upgraden.

smijts 12-03-11 22:32

Toevallig niet hiervoor gejailbreaked? (of een andere telefoon op diezelfde PC?) Dan moet je namelijk waarschijnlijk de hostfile in je systemdirectory van windows aanpassen... (C:\Windows\System32\drivers\etc). Bestand "hosts" met notepad openen, en daarin alle verwijzingen naar "gs.apple.com" even weghalen of een # ervoor. Itunes afsluiten, iTunes weer openen, en weer restoren.

Anoukje 12-03-11 22:51

Mijn iPhone is bij de PC van mijn vriend gejailbreaked. Ik wilde bij mijn eigen PC mijn iPhone upgraden, maar ik kreeg die problemen (zie boven).
Ik heb net het bestand hosts aangepast, maar de problemen zijn niet opgelost.
Zijn er andere manieren om mijn iPhone te restoren? Ik heb een 3GS iPhone.

gertjanneman 13-03-11 16:13

hallo anouk,
ik zit met hetzelfde probleem.. --'

wel met een iphone 4...

Anoukje 13-03-11 21:10

Is er dan hier iemand die oplossing voor mij weet?
Kan ik met Smijts op MSN spreken? Ik heb hierover een privé bericht gestuurd en ik wacht op zijn antwoord.

smijts 14-03-11 13:15

Hallo,

weet je zeker dat er geen "gs.apple.com" tekst in je hostbestand (C:\Windows\System32\drivers\etc). staat?

Dan moet je is Tinyumbrella dowloaden en kies exit recovery..

Anoukje 14-03-11 14:46

Ik heb zeker de tekst "gs.apple.com" in hostsbestand verwijderd en dan opslaan.Ik heb ook TinyUmbrella geprobeerd, maar het probleem is niet verlholpen.Smijts, wil je s.v.p. op mijn privé bericht reageren?

smijts 14-03-11 18:38

Je kunt het bestand niet opslaan, je moet eerst je host bestand kopieeren naar je bureaublad. Open het bestand met kladblok... Dan gooi je de "gs.apple.com" bestanden weg en sla je het op je bureau op. Je knip en plakt het host bestand terug naar (C:\Windows\system32\drivers\etc) oude host bestand gooi je weg. Daarna gewoon een recovery uitvoeren in iTunes.. Moet lukken succes.. ps ik heb geen privé bericht ontvangen

Anoukje 14-03-11 20:42

Dit heb ik ook geprobeerd, maar helaas geen resultaat.

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door smijts (Bericht 651481)
Je kunt het bestand niet opslaan, je moet eerst je host bestand kopieeren naar je bureaublad. Open het bestand met kladblok... Dan gooi je de "gs.apple.com" bestanden weg en sla je het op je bureau op. Je knip en plakt het host bestand terug naar (C:\Windows\system32\drivers\etc) oude host bestand gooi je weg. Daarna gewoon een recovery uitvoeren in iTunes.. Moet lukken succes.. ps ik heb geen privé bericht ontvangen


john1979 14-03-11 21:12

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Anoukje (Bericht 651558)
Dit heb ik ook geprobeerd, maar helaas geen resultaat.

Ik heb je een PB gestuurd Anoukje. Lees hem maar even.

ice21 21-03-11 03:29

Ik had precies hetzelfde probleem, toen heb ik opnieuw gejailbreaked en toen gaf het geen fout meer aan en lukte het. Dus ik denk dat je gewoon opnieuw moet jailbreaken

dirkjan82 21-03-11 14:24

Ik heb ook proberen te jailbreaken met hulp van o.a. Tinyumbrella. Toen ik in de DFU loop kwam, dus vast zat in recovery, hielp ook de recovery fix van Tinyumbrella niet. Het enige wat er gebeurde was dat er witte tekst over Greenpoison in beeld kwam en bleef hangen.

Na veel stress uiteindelijk gelukkig wel via iTunes (op Mac) kunnen herstellen, maar dat was aardig wat gedoe. Eerst bleek Tinyumbrella ineens verdwenen (terwijl de server nog liep). Laptop herstart, Tinyumbrella opnieuw geopend, die TSS (ofzo) server geherstart en weer gestopt en toen pakte iTunes de Apple server weer. Heeft me wel veel pogingen met foutmeldingen gekost.
Ik klikte toen gewoon op herstel, zonder Alt, dus zonder zelf een bestand te kiezen. Dan komt er een optie 'herstel en werk bij'. Volgens mij las ik ook ergens dat als je het via de Apple-server laat valideren dat 4.2.1 niet meer goedgekeurd wordt, maar dat Apple bij apparaten waar 4.3 op kan ook 4.3 er op wil hebben als je herstelt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:42.