//

Kan iPhone niet herstellen of upgraden

Kan iPhone niet herstellen of upgraden discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Ik gebruik iPhone 3GS met iOS 4.2.1 en dit was jailbroken. Ik wilde iPhone upgraden naar 4.3, maar dat lukt niet meer. Mijn iPhone blijft ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 12-03-11, 22:29
Anoukje Anoukje is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 22
Standaard Kan iPhone niet herstellen of upgraden

Ik gebruik iPhone 3GS met iOS 4.2.1 en dit was jailbroken. Ik wilde iPhone upgraden naar 4.3, maar dat lukt niet meer.
Mijn iPhone blijft in herstelmodus vast zitten. Ik heb geprobeerd te herstellen met de ipsw bestanden voor versie 4.2.1 en 4.3. Dit deed ik met iTunes (versie 10.2.1.1).
Als ik het bestand iPhone2,1_4.3_8F190_Restore.ipsw (4.3 voor 3GS) gebruik, krijg ik een foutmelding "De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (1015)."
Als ik het bestand iPhone2,1_4.2.1_8C148a_Restore.ipsw (4.2.1 voor 3Gs) gebruik, krijg ik een foutmelding "De iPhone kan niet worden hersteld. Er heeft zich een onbekende fout voorgedaan (3014)."
Als ik in iTunes ga beginnen met herstellen, krijg ik een melding ""iTunes heeft een iPhone aangetroffen waarvan de herstelmodus actief is."

Wat kan ik doen? Het is niet meer mogelijk mijn iPhone te herstellen of upgraden.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 12-03-11, 22:32
smijts smijts is offline
• iOS 4.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 14
Standaard

Toevallig niet hiervoor gejailbreaked? (of een andere telefoon op diezelfde PC?) Dan moet je namelijk waarschijnlijk de hostfile in je systemdirectory van windows aanpassen... (C:\Windows\System32\drivers\etc). Bestand "hosts" met notepad openen, en daarin alle verwijzingen naar "gs.apple.com" even weghalen of een # ervoor. Itunes afsluiten, iTunes weer openen, en weer restoren.
  #3  
Oud 12-03-11, 22:51
Anoukje Anoukje is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 22
Standaard

Mijn iPhone is bij de PC van mijn vriend gejailbreaked. Ik wilde bij mijn eigen PC mijn iPhone upgraden, maar ik kreeg die problemen (zie boven).
Ik heb net het bestand hosts aangepast, maar de problemen zijn niet opgelost.
Zijn er andere manieren om mijn iPhone te restoren? Ik heb een 3GS iPhone.
  #4  
Oud 13-03-11, 16:13
gertjanneman gertjanneman is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Aug 2010
Berichten: 11
Standaard

hallo anouk,
ik zit met hetzelfde probleem.. --'

wel met een iphone 4...
  #5  
Oud 13-03-11, 21:10
Anoukje Anoukje is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 22
Standaard

Is er dan hier iemand die oplossing voor mij weet?
Kan ik met Smijts op MSN spreken? Ik heb hierover een privé bericht gestuurd en ik wacht op zijn antwoord.
  #6  
Oud 14-03-11, 13:15
smijts smijts is offline
• iOS 4.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 14
Standaard

Hallo,

weet je zeker dat er geen "gs.apple.com" tekst in je hostbestand (C:\Windows\System32\drivers\etc). staat?

Dan moet je is Tinyumbrella dowloaden en kies exit recovery..
  #7  
Oud 14-03-11, 14:46
Anoukje Anoukje is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 22
Standaard

Ik heb zeker de tekst "gs.apple.com" in hostsbestand verwijderd en dan opslaan.Ik heb ook TinyUmbrella geprobeerd, maar het probleem is niet verlholpen.Smijts, wil je s.v.p. op mijn privé bericht reageren?
  #8  
Oud 14-03-11, 18:38
smijts smijts is offline
• iOS 4.3
• 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2009
Berichten: 14
Standaard

Je kunt het bestand niet opslaan, je moet eerst je host bestand kopieeren naar je bureaublad. Open het bestand met kladblok... Dan gooi je de "gs.apple.com" bestanden weg en sla je het op je bureau op. Je knip en plakt het host bestand terug naar (C:\Windows\system32\drivers\etc) oude host bestand gooi je weg. Daarna gewoon een recovery uitvoeren in iTunes.. Moet lukken succes.. ps ik heb geen privé bericht ontvangen
  #9  
Oud 14-03-11, 20:42
Anoukje Anoukje is offline
 
• 6.1.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 22
Standaard

Dit heb ik ook geprobeerd, maar helaas geen resultaat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smijts Bekijk bericht
Je kunt het bestand niet opslaan, je moet eerst je host bestand kopieeren naar je bureaublad. Open het bestand met kladblok... Dan gooi je de "gs.apple.com" bestanden weg en sla je het op je bureau op. Je knip en plakt het host bestand terug naar (C:\Windows\system32\drivers\etc) oude host bestand gooi je weg. Daarna gewoon een recovery uitvoeren in iTunes.. Moet lukken succes.. ps ik heb geen privé bericht ontvangen
  #10  
Oud 14-03-11, 21:12
john1979's schermafbeelding
john1979 john1979 is offline
• iOS 11.0
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: macOS
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Haarlem
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anoukje Bekijk bericht
Dit heb ik ook geprobeerd, maar helaas geen resultaat.
Ik heb je een PB gestuurd Anoukje. Lees hem maar even.
__________________
iPhone 8 Plus 64GB Space Gray | Firmware iOS 11 | Jailbreak: Nee
  #11  
Oud 21-03-11, 03:29
ice21 ice21 is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik had precies hetzelfde probleem, toen heb ik opnieuw gejailbreaked en toen gaf het geen fout meer aan en lukte het. Dus ik denk dat je gewoon opnieuw moet jailbreaken
  #12  
Oud 21-03-11, 14:24
dirkjan82 dirkjan82 is offline
• iOS 5.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 131
Standaard

Ik heb ook proberen te jailbreaken met hulp van o.a. Tinyumbrella. Toen ik in de DFU loop kwam, dus vast zat in recovery, hielp ook de recovery fix van Tinyumbrella niet. Het enige wat er gebeurde was dat er witte tekst over Greenpoison in beeld kwam en bleef hangen.

Na veel stress uiteindelijk gelukkig wel via iTunes (op Mac) kunnen herstellen, maar dat was aardig wat gedoe. Eerst bleek Tinyumbrella ineens verdwenen (terwijl de server nog liep). Laptop herstart, Tinyumbrella opnieuw geopend, die TSS (ofzo) server geherstart en weer gestopt en toen pakte iTunes de Apple server weer. Heeft me wel veel pogingen met foutmeldingen gekost.
Ik klikte toen gewoon op herstel, zonder Alt, dus zonder zelf een bestand te kiezen. Dan komt er een optie 'herstel en werk bij'. Volgens mij las ik ook ergens dat als je het via de Apple-server laat valideren dat 4.2.1 niet meer goedgekeurd wordt, maar dat Apple bij apparaten waar 4.3 op kan ook 4.3 er op wil hebben als je herstelt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone 4 software upgraden/herstellen werkt niet LiquidSnake iPhone algemeen 7 14-03-11 19:33
Kan niet in Iphone na herstellen Taschah iPhone algemeen 0 20-12-10 19:52
iPhone kan niet herstellen zappy iPhone algemeen 9 20-12-10 18:40
Iphone kan niet herstellen. mustii Archief 1 06-06-10 10:46
1.0.2 kan niet herstellen / upgraden jopiehuizinga Unlock [archief] 2 19-02-08 19:17

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:18.