iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Schermverlichting doet raar, graag advies (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/86623-schermverlichting-doet-raar-graag-advies.html)

Erikkk 13-03-11 12:20

Schermverlichting doet raar, graag advies
 
Goedendag allemaal,

Altijd als ik uit ga (of naar het zwembad) neem ik mijn oude telefoon mee met hetzelfde nummer (dual Sim), alleen afgelopen nacht had ik ook whatsapp nodig en dacht, ach, kan niks gebeuren. Maar jawel, een dronken kerel laat een geut bier over mijn broek vallen op de plek waar mijn iPhone zit. Ik stopte hem meteen in mijn droge achterzak en hij deed het gewoon nog. Tot een paar uur later.

De schermverlichting deed het niet meer. En onder een felle lamp kon ik een geel driehoek zien met een uitroepteken erin waar iets onder stond van "dit oplaadapparaat wordt niet ondersteund" of iets dergelijks. Bij thuiskomst verdween deze melding, maar de verlichting deed het niet. De verlichting zelf is niet stuk, want als ik hem inschakel brand ie wel heel even. Soms een seconde, soms iets minder. Ik heb net ook andere topics gelezen, maar daar was gewoon de verlichting echt stuk. Vannacht heeft de telefoon in een bakje rijst geslapen.

Deze ochtend doet de verlichting het soms wel en soms niet. Soms werkt mijn telefoon dus perfect, en soms moet ik weer onder een felle lamp lezen. De rest werkt allemaal perfect, luidsprekertje, microfoon, opladen, alles. Alleen de camera maakt lelijke plaatjes omdat er vocht achter de lens zit.

Nu is mijn vraag aan jullie wat jullie advies is. Ik heb een iPhone 3GS waarvan het contract eind september dit jaar verloopt. Zal ik hiermee naar de T-mobile shop gaan om te vragen voor reparatie? Kan ik dit probleem zelf oplossen? Kan ik hem beter naar een andere fabrikant sturen? Ik woon vlakbij de iCentre XL, kan je daar ook heen voor advies?

Mijn plan was om na mijn abonnement of de iPhone 5 te nemen en abonnement te verlengen als die al uit zou zijn, of gewoon een sim only abonnement te nemen. Zou ik dan misschien beter nu gewoon een nieuwe iPhone 4 kunnen kopen simlockvrij en na september simonly verder te gaan?

Allemaal bedankt voor het lezen en jullie advies.

Groeten,

Erik

Erikkk 14-03-11 15:01

Inmiddels schakelt de schermverlichting helemaal nooit meer in. Verder werkt alles nog wel perfect. Het vocht achter de cameralens is ook verdwenen.

Bovendien heb ik voor de zekerheid een herstel uitgevoerd om toch uit te sluiten of het softwarematig was, dit was niet het geval want het heeft niet geholpen.

wouter1981 14-03-11 15:19

Volgens mij kun je de telefoon het beste laten repareren. Zal niet goedkoop zijn en misschien eerst een prijsopgave vragen... Maar een nieuwe kost altijd meer.

Alternatief is een early renewal. Kost je 70 euro maar dan kun je wel eenmalig eerder verlengen en een nieuw toestel krijgen (wellicht met bijbetaling).

ballegooier 14-03-11 15:24

Volgende keer meteen je toestel helemaal uit zetten en meteen drogen & zak rijst. Des te langer er stroom blijft gaan door de componenten stimuleert dat corrosie en kortsluiting en andere defecten... Maargoed succes iig met de reparatie; misschien kin je de kosten verhalen op die dronken lor?

Erikkk 14-03-11 15:26

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 651362)
Volgende keer meteen je toestel helemaal uit zetten en meteen drogen & zak rijst. Des te langer er stroom blijft gaan door de componenten stimuleert dat corrosie en kortsluiting en andere defecten... Maargoed

Ja had ik achteraf ook meteen moeten doen, maar aangezien het geen onderdompeling was had ik 't probleem toch een beetje onderschat. Nu baal ik daar ook van:mad:

Erikkk 16-03-11 23:20

Heb morgenmiddag een afspraak bij iphoneworld.nl. Hier gaat het waarschijnlijk 80 euro kosten en ben hem half uurtje kwijt. Ik ben benieuwd:)

Vinidii 13-11-11 23:40

Vraag heb accu vervangen van 3gs nu werkt de verlichting niet meer!Wie weet hoe je dit moet oplossen?


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:06.