iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Netwerk probleem met 3GS (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/86768-netwerk-probleem-3gs.html)

woutlouter 14-03-11 19:29

Netwerk probleem met 3GS
 
Hallo,

Mijn vriendin heeft een iphone gekocht van 3 maanden oud.
Als haar simkaart erin zit heeft ie maar een paar streepjes bereik.
Vervolgens valt t signaal weg.
Daarna staat er "zoeken" waar normaal het bereik staat.
Dat "zoeken" veranderd vervolgens in "geen service".
Normaal zou ie dan weer verbinding moeten maken maar dat gebeurd dus niet.
Alleen als je m op vliegtuig modus zet en vervolgens weer uit zet, gaat hij weer zoeken en heeft ie weer bereik.
Vijf minuten later begint t verhaal weer van voor af aan.

Bij mijn simkaart doet ie t zelfde.

Wat is er aan de hand met die iphone??????:confused:

Ik kon op t forum er niks over vinden, maar misschien kijk ik niet goed.

Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt.

iOzan 14-03-11 19:33

Even herstellen via iTunes en kijken of het probleem dan verholpen is.

woutlouter 14-03-11 19:37

Hebben we al gedaan maar t probleem blijft.

nilsv 14-03-11 20:55

Opeens had m'n iPhone geen bereik meer heb alles geprobeerd... Opnieuw jailbreaken... Alles wissen, herstellen via iTunes had ik altijd een of andere fout. Mijn bereik wisselt constant af... Opeens heb ik bereik soms alle streepjes soms 1 en meestal geen service... Please kan iemand me helpen???

ballegooier 14-03-11 21:10

Doe is een kruis test; zelfde simkaart in ander toestel, zelfde plek. Is het bereik (min of meer) even brak, dan ligt het misschien niet aan je iPhone. Stap 2: probeer eens een andere simkaart / andere provider in de iPhone, ook zelfde slecht bereik? Dan ligt het mogelijk aan je iPhone....

woutlouter 14-03-11 21:10

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nilsv (Bericht 651564)
Opeens had m'n iPhone geen bereik meer heb alles geprobeerd... Opnieuw jailbreaken... Alles wissen, herstellen via iTunes had ik altijd een of andere fout. Mijn bereik wisselt constant af... Opeens heb ik bereik soms alle streepjes soms 1 en meestal geen service... Please kan iemand me helpen???


Ja vervelend he?
Ik had liever gezien dat je een oplossing had voor me.
Maar oke... post je probleem er maar bij.

woutlouter 14-03-11 21:15

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier (Bericht 651572)
Doe is een kruis test; zelfde simkaart in ander toestel, zelfde plek. Is het bereik (min of meer) even brak, dan ligt het misschien niet aan je iPhone. Stap 2: probeer eens een andere simkaart / andere provider in de iPhone, ook zelfde slecht bereik? Dan ligt het mogelijk aan je iPhone....

Heb ik ook al gedaan.
Kruis test meerdere malen niet gelukt.
Heb t geprobeerd met 2 verschillende vodafone kaarten en 1 KPN kaart.
Ligt dus duidelijk aan de iphone.
Daar was ik al uit maar heb er geen oplossing voor.

Heb m al aan itunes gehangen en hersteld, en dan zegt ie "gefeliciteerd je iphone is unlocked".
Geen idee wat dat nou weer is.

Met mijn kaart en die van mn schoonzus houd ie t langer vol dan met die van mn vriendin.

nilsv 14-03-11 21:16

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door woutlouter (Bericht 651574)
Ja vervelend he?
Ik had liever gezien dat je een oplossing had voor me.
Maar oke... post je probleem er maar bij.

Ik heb me al afgevraagd of het niet aan de antenne kan liggen.. Maar in belgie kun je heb niet Es' 5 min binnesteke om naar te laten kijken... Pfff ik hoop gwn dat de iPhone 5 snel uitkomt dat ik deze kan kopen naar het schijnt zou hij goedkoper zijn..

woutlouter 14-03-11 21:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door nilsv (Bericht 651581)
Ik heb me al afgevraagd of het niet aan de antenne kan liggen.. Maar in belgie kun je heb niet Es' 5 min binnesteke om naar te laten kijken... Pfff ik hoop gwn dat de iPhone 5 snel uitkomt dat ik deze kan kopen naar het schijnt zou hij goedkoper zijn..

uuuh, ik heb alleen dat stukje over de antenne begrepen.
De rest is mij volkomen onduidelijk.
Iphone 5????????
De 4 is net uit dus de 5 zal nog lang op zich laten wachten denk ik, of ik heb iets gemist?

MrRay 14-03-11 21:31

Woutlouter helaas kan ik je de handschudden, ik heb het zelfde probleem om helemaal gek van te worden. Tevens worden gesprekken plotseling beëindigd en moet ik het toestel eerst weer helemaal opnieuw opstarten om het apparaat weer te laten bellen. Heel vervelend als dit 3 keer in hetzelfde gesprek gebeurt en dat het net uitgerekend een nieuwe klant is die zich afvraagt met welk middeleeuws toestel ik aan het bellen ben. Ik kan ook nergens vinden iets vinden van apple je zou toch denken dat het vaker moet voorkomen??

woutlouter 14-03-11 21:44

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrRay (Bericht 651595)
Woutlouter helaas kan ik je de handschudden, ik heb het zelfde probleem om helemaal gek van te worden. Tevens worden gesprekken plotseling beëindigd en moet ik het toestel eerst weer helemaal opnieuw opstarten om het apparaat weer te laten bellen. Heel vervelend als dit 3 keer in hetzelfde gesprek gebeurt en dat het net uitgerekend een nieuwe klant is die zich afvraagt met welk middeleeuws toestel ik aan het bellen ben. Ik kan ook nergens vinden iets vinden van apple je zou toch denken dat het vaker moet voorkomen??

Dat uitvallen heb ik dan weer niet.
Heb immers geen bereik ha ha :d
Het toestel is 3 maanden oud dus misschien moet ik maar iets met de garantie doen.
Neemt niet weg dat t gewoon vreemd is.
De garantiepapieren heb ik niet die heeft de man waarvan ik m gekocht heb.
Moet hij dat regelen of kan ik dat met zijn papieren doen?

Wat heb jij uiteindelijk gedaan?

MrRay 14-03-11 22:18

ik heb zelf nog niet veel actie ondernomen. Ik wil deze week naar enkele telecom winkels vragen of ze me kunnen helpen. Ik heb het toestel via Marktplaats aangeschaft. De verkoper deelde me tijdens dat gesprek mede dat het toestel nog maar 10 maanden oud is. En wat natuurlijk altijd gebeurt in deze situaties, de verkoper reageert ineens niet meer op mail nadat ik hem vroeg om het bonnetje op te sturen. Dure koop, in het ergste geval 375,00 euro verloren.

woutlouter 14-03-11 22:34

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrRay (Bericht 651625)
ik heb zelf nog niet veel actie ondernomen. Ik wil deze week naar enkele telecom winkels vragen of ze me kunnen helpen. Ik heb het toestel via Marktplaats aangeschaft. De verkoper deelde me tijdens dat gesprek mede dat het toestel nog maar 10 maanden oud is. En wat natuurlijk altijd gebeurt in deze situaties, de verkoper reageert ineens niet meer op mail nadat ik hem vroeg om het bonnetje op te sturen. Dure koop, in het ergste geval 375,00 euro verloren.

Ik heb m ook via marktplaats gekocht.
Lijkt mij een goeie kerel.
Hij denk wel mee over oplossingen maar ik heb niet de indruk dat hij de koop ongedaan wil maken.
Logisch wel eigenlijk.
Hij heeft er 3 maanden mee gebeld en dat geloof ik wel.
ach ja... wat doe je eraan?

nilsv 14-03-11 23:14

Het is echt om zot van te komen... Ik heb hem ook tweedehands gekocht... Hij zei dat hij simlock vrij... Na updaten met itunes wist ik al dat het niet zo was... Nu dat probleem is opgelost heb ik dit probleem... Ppfff

Nelomgals 15-03-11 14:06

Heb exact hetzelfde probleem gehad, gek werd ik er van. Veel geprobeerd maar geen resultaat.
Uiteindelijk iPhone bij Apple Service Provider laten registreren als defect en binnen 2 weken had ik een nieuwe (refurbished) iPhone. Ik had uiteraard nog wel garantie.
Deze garantie zit overigens op het toestel (ook zonder aankoopbon te controleren, als bij Apple staat dat er nog garantie op zit krijg je deze ook). Via Apple te controleren:
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Er zijn in Nederland 2 officiële Apple Service Providers (Utrecht/Goes) zoek op forum en je hebt de adressen zo te pakken.

Ik heb/had een iPhone 3GS 16 Gb.

Smurf 18-03-11 20:00

uitvallen tijdens gesprek
 
Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door MrRay (Bericht 651595)
Woutlouter helaas kan ik je de handschudden, ik heb het zelfde probleem om helemaal gek van te worden. Tevens worden gesprekken plotseling beëindigd en moet ik het toestel eerst weer helemaal opnieuw opstarten om het apparaat weer te laten bellen. Heel vervelend als dit 3 keer in hetzelfde gesprek gebeurt en dat het net uitgerekend een nieuwe klant is die zich afvraagt met welk middeleeuws toestel ik aan het bellen ben. Ik kan ook nergens vinden iets vinden van apple je zou toch denken dat het vaker moet voorkomen??

Ik heb hetzelfde probleem, tijdens een gesprek met een batterij capaciteit van 91%, valt ie gewoon uit en krijg een zwart scherm.
Na volledig terug opstarten, een nieuw gesprek met dezelfde persoon en enkele minuten later valt ie weer uit. :mad:

Tevens het zoeken naar netwerk is een dagelijks probleem. :mad:

woutlouter 18-03-11 20:21

Batterij is gelukkig geen probleem. Netwerk zoeken is en blijft een probleem. Ik heb Apple Nederland gebeld en die doen helemaal niks. Ondanks de garantie. En die ***** waarvan ik m gekocht heb geeft ook niet thuis. ***. Ik heb m weg gebracht naar een mannetje om de antenne te repareren. Hopelijk is dat t.

Verdere info volgt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:45.