//

Netwerk probleem met 3GS

Netwerk probleem met 3GS discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Hallo, Mijn vriendin heeft een iphone gekocht van 3 maanden oud. Als haar simkaart erin zit heeft ie maar een paar streepjes bereik. Vervolgens valt ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 14-03-11, 19:29
woutlouter woutlouter is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 9
Standaard Netwerk probleem met 3GS

Hallo,

Mijn vriendin heeft een iphone gekocht van 3 maanden oud.
Als haar simkaart erin zit heeft ie maar een paar streepjes bereik.
Vervolgens valt t signaal weg.
Daarna staat er "zoeken" waar normaal het bereik staat.
Dat "zoeken" veranderd vervolgens in "geen service".
Normaal zou ie dan weer verbinding moeten maken maar dat gebeurd dus niet.
Alleen als je m op vliegtuig modus zet en vervolgens weer uit zet, gaat hij weer zoeken en heeft ie weer bereik.
Vijf minuten later begint t verhaal weer van voor af aan.

Bij mijn simkaart doet ie t zelfde.

Wat is er aan de hand met die iphone??????

Ik kon op t forum er niks over vinden, maar misschien kijk ik niet goed.

Alle hulp is welkom.

Alvast bedankt.
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 14-03-11, 19:33
iOzan iOzan is offline
Banned
• iOS 4.2.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 167
Standaard

Even herstellen via iTunes en kijken of het probleem dan verholpen is.
  #3  
Oud 14-03-11, 19:37
woutlouter woutlouter is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 9
Standaard

Hebben we al gedaan maar t probleem blijft.
  #4  
Oud 14-03-11, 20:55
nilsv nilsv is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 20
Standaard

Opeens had m'n iPhone geen bereik meer heb alles geprobeerd... Opnieuw jailbreaken... Alles wissen, herstellen via iTunes had ik altijd een of andere fout. Mijn bereik wisselt constant af... Opeens heb ik bereik soms alle streepjes soms 1 en meestal geen service... Please kan iemand me helpen???
  #5  
Oud 14-03-11, 21:10
ballegooier's schermafbeelding
ballegooier ballegooier is offline
• iOS 15.1
• iPadOS 14.8
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Aug 2008
Locatie: Amsterdam
Berichten: 3.775
Standaard

Doe is een kruis test; zelfde simkaart in ander toestel, zelfde plek. Is het bereik (min of meer) even brak, dan ligt het misschien niet aan je iPhone. Stap 2: probeer eens een andere simkaart / andere provider in de iPhone, ook zelfde slecht bereik? Dan ligt het mogelijk aan je iPhone....
  #6  
Oud 14-03-11, 21:10
woutlouter woutlouter is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nilsv Bekijk bericht
Opeens had m'n iPhone geen bereik meer heb alles geprobeerd... Opnieuw jailbreaken... Alles wissen, herstellen via iTunes had ik altijd een of andere fout. Mijn bereik wisselt constant af... Opeens heb ik bereik soms alle streepjes soms 1 en meestal geen service... Please kan iemand me helpen???

Ja vervelend he?
Ik had liever gezien dat je een oplossing had voor me.
Maar oke... post je probleem er maar bij.
  #7  
Oud 14-03-11, 21:15
woutlouter woutlouter is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ballegooier Bekijk bericht
Doe is een kruis test; zelfde simkaart in ander toestel, zelfde plek. Is het bereik (min of meer) even brak, dan ligt het misschien niet aan je iPhone. Stap 2: probeer eens een andere simkaart / andere provider in de iPhone, ook zelfde slecht bereik? Dan ligt het mogelijk aan je iPhone....
Heb ik ook al gedaan.
Kruis test meerdere malen niet gelukt.
Heb t geprobeerd met 2 verschillende vodafone kaarten en 1 KPN kaart.
Ligt dus duidelijk aan de iphone.
Daar was ik al uit maar heb er geen oplossing voor.

Heb m al aan itunes gehangen en hersteld, en dan zegt ie "gefeliciteerd je iphone is unlocked".
Geen idee wat dat nou weer is.

Met mijn kaart en die van mn schoonzus houd ie t langer vol dan met die van mn vriendin.
  #8  
Oud 14-03-11, 21:16
nilsv nilsv is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 20
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door woutlouter Bekijk bericht
Ja vervelend he?
Ik had liever gezien dat je een oplossing had voor me.
Maar oke... post je probleem er maar bij.
Ik heb me al afgevraagd of het niet aan de antenne kan liggen.. Maar in belgie kun je heb niet Es' 5 min binnesteke om naar te laten kijken... Pfff ik hoop gwn dat de iPhone 5 snel uitkomt dat ik deze kan kopen naar het schijnt zou hij goedkoper zijn..
  #9  
Oud 14-03-11, 21:24
woutlouter woutlouter is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nilsv Bekijk bericht
Ik heb me al afgevraagd of het niet aan de antenne kan liggen.. Maar in belgie kun je heb niet Es' 5 min binnesteke om naar te laten kijken... Pfff ik hoop gwn dat de iPhone 5 snel uitkomt dat ik deze kan kopen naar het schijnt zou hij goedkoper zijn..
uuuh, ik heb alleen dat stukje over de antenne begrepen.
De rest is mij volkomen onduidelijk.
Iphone 5????????
De 4 is net uit dus de 5 zal nog lang op zich laten wachten denk ik, of ik heb iets gemist?

Laatst gewijzigd door woutlouter; 14-03-11 om 21:45.
  #10  
Oud 14-03-11, 21:31
MrRay MrRay is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 2
Standaard

Woutlouter helaas kan ik je de handschudden, ik heb het zelfde probleem om helemaal gek van te worden. Tevens worden gesprekken plotseling beëindigd en moet ik het toestel eerst weer helemaal opnieuw opstarten om het apparaat weer te laten bellen. Heel vervelend als dit 3 keer in hetzelfde gesprek gebeurt en dat het net uitgerekend een nieuwe klant is die zich afvraagt met welk middeleeuws toestel ik aan het bellen ben. Ik kan ook nergens vinden iets vinden van apple je zou toch denken dat het vaker moet voorkomen??
  #11  
Oud 14-03-11, 21:44
woutlouter woutlouter is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrRay Bekijk bericht
Woutlouter helaas kan ik je de handschudden, ik heb het zelfde probleem om helemaal gek van te worden. Tevens worden gesprekken plotseling beëindigd en moet ik het toestel eerst weer helemaal opnieuw opstarten om het apparaat weer te laten bellen. Heel vervelend als dit 3 keer in hetzelfde gesprek gebeurt en dat het net uitgerekend een nieuwe klant is die zich afvraagt met welk middeleeuws toestel ik aan het bellen ben. Ik kan ook nergens vinden iets vinden van apple je zou toch denken dat het vaker moet voorkomen??
Dat uitvallen heb ik dan weer niet.
Heb immers geen bereik ha ha
Het toestel is 3 maanden oud dus misschien moet ik maar iets met de garantie doen.
Neemt niet weg dat t gewoon vreemd is.
De garantiepapieren heb ik niet die heeft de man waarvan ik m gekocht heb.
Moet hij dat regelen of kan ik dat met zijn papieren doen?

Wat heb jij uiteindelijk gedaan?
  #12  
Oud 14-03-11, 22:18
MrRay MrRay is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 2
Standaard

ik heb zelf nog niet veel actie ondernomen. Ik wil deze week naar enkele telecom winkels vragen of ze me kunnen helpen. Ik heb het toestel via Marktplaats aangeschaft. De verkoper deelde me tijdens dat gesprek mede dat het toestel nog maar 10 maanden oud is. En wat natuurlijk altijd gebeurt in deze situaties, de verkoper reageert ineens niet meer op mail nadat ik hem vroeg om het bonnetje op te sturen. Dure koop, in het ergste geval 375,00 euro verloren.
  #13  
Oud 14-03-11, 22:34
woutlouter woutlouter is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrRay Bekijk bericht
ik heb zelf nog niet veel actie ondernomen. Ik wil deze week naar enkele telecom winkels vragen of ze me kunnen helpen. Ik heb het toestel via Marktplaats aangeschaft. De verkoper deelde me tijdens dat gesprek mede dat het toestel nog maar 10 maanden oud is. En wat natuurlijk altijd gebeurt in deze situaties, de verkoper reageert ineens niet meer op mail nadat ik hem vroeg om het bonnetje op te sturen. Dure koop, in het ergste geval 375,00 euro verloren.
Ik heb m ook via marktplaats gekocht.
Lijkt mij een goeie kerel.
Hij denk wel mee over oplossingen maar ik heb niet de indruk dat hij de koop ongedaan wil maken.
Logisch wel eigenlijk.
Hij heeft er 3 maanden mee gebeld en dat geloof ik wel.
ach ja... wat doe je eraan?
  #14  
Oud 14-03-11, 23:14
nilsv nilsv is offline
• iOS 4.1
• 4.3.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Nov 2010
Berichten: 20
Standaard

Het is echt om zot van te komen... Ik heb hem ook tweedehands gekocht... Hij zei dat hij simlock vrij... Na updaten met itunes wist ik al dat het niet zo was... Nu dat probleem is opgelost heb ik dit probleem... Ppfff
  #15  
Oud 15-03-11, 14:06
Nelomgals Nelomgals is offline
• iOS 4.3.3
• 4.3.5
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2010
Locatie: Almere
Berichten: 3
Standaard

Heb exact hetzelfde probleem gehad, gek werd ik er van. Veel geprobeerd maar geen resultaat.
Uiteindelijk iPhone bij Apple Service Provider laten registreren als defect en binnen 2 weken had ik een nieuwe (refurbished) iPhone. Ik had uiteraard nog wel garantie.
Deze garantie zit overigens op het toestel (ook zonder aankoopbon te controleren, als bij Apple staat dat er nog garantie op zit krijg je deze ook). Via Apple te controleren:
https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Er zijn in Nederland 2 officiële Apple Service Providers (Utrecht/Goes) zoek op forum en je hebt de adressen zo te pakken.

Ik heb/had een iPhone 3GS 16 Gb.
  #16  
Oud 18-03-11, 20:00
Smurf Smurf is offline
• iOS 6.1
• 6.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Torhout (B)
Berichten: 6
Thumbs down uitvallen tijdens gesprek

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrRay Bekijk bericht
Woutlouter helaas kan ik je de handschudden, ik heb het zelfde probleem om helemaal gek van te worden. Tevens worden gesprekken plotseling beëindigd en moet ik het toestel eerst weer helemaal opnieuw opstarten om het apparaat weer te laten bellen. Heel vervelend als dit 3 keer in hetzelfde gesprek gebeurt en dat het net uitgerekend een nieuwe klant is die zich afvraagt met welk middeleeuws toestel ik aan het bellen ben. Ik kan ook nergens vinden iets vinden van apple je zou toch denken dat het vaker moet voorkomen??
Ik heb hetzelfde probleem, tijdens een gesprek met een batterij capaciteit van 91%, valt ie gewoon uit en krijg een zwart scherm.
Na volledig terug opstarten, een nieuw gesprek met dezelfde persoon en enkele minuten later valt ie weer uit.

Tevens het zoeken naar netwerk is een dagelijks probleem.
  #17  
Oud 18-03-11, 20:21
woutlouter woutlouter is offline
• iOS 4.3
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Mar 2011
Berichten: 9
Standaard

Batterij is gelukkig geen probleem. Netwerk zoeken is en blijft een probleem. Ik heb Apple Nederland gebeld en die doen helemaal niks. Ondanks de garantie. En die ***** waarvan ik m gekocht heb geeft ook niet thuis. ***. Ik heb m weg gebracht naar een mannetje om de antenne te repareren. Hopelijk is dat t.

Verdere info volgt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Probleem met signaal op KPN netwerk mvajax KPN 12 02-06-11 14:24
Iphone 3GS werkt niet met exchange wanneer op 3G netwerk dcaub iPhone algemeen 0 16-10-10 20:02
Probleem met 3G netwerk copyrix Odido (T-Mobile) 0 28-07-10 10:16
Probleem met pushberichtgeving 3GS Rob S. iPhone algemeen 15 27-01-10 13:33
Geen netwerk met Iphone 3gs Extremus Archief 1 08-12-09 20:07

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 18:58.