iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Witte puntjes in scherm iPhone 4 (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/87037-witte-puntjes-scherm-iphone-4-a.html)

ruudcnl 18-03-11 16:37

Witte puntjes in scherm iPhone 4
 
Beste leden,

Allereerst zal ik me voorstellen: Ik ben Ruud, 28 jaar uit Roermond.
Ik heb me even hier aangemeld om mijn probleem aan te kaarten. Dit probleem ben ik op NL websites nog niet tegengekomen, dus vandaar dat ik het hier even post.

Ongeveer 2 weken geleden zat er opeens een wit puntje op het scherm van mijn iPhone 4. Ongeveer een halve tot een mm in doorsnede. Dit puntje was vooral te zien bij lichte schermen, maar ook bij donkere/gekleurde schermen was het (zij het in mindere mate) zichtbaar. De puntjes lijken echt wat dieper in het scherm te zitten en zijn niet/nauwelijks zichtbaar als je in een hoek naar het scherm kijkt.

Ik ben verzekerd, dus belde vorige week de verzekering op om een reparatie-afspraak te maken. Enfin, telefoon werd opgehaald en gisteren weer afgeleverd. Mooi! In de begeleidende brief stond dat het probleem niet kon worden geconstateerd. En wonderbaarlijk was het puntje op dat moment ook weg. Nu zag ik vandaag van het ene op het andere moment 2 witte puntjes in het beeldscherm. Balen!

Hier een foto waarop de puntjes duidelijk zichtbaar zijn:
Yfrog Photo : yfrog.com/h8alyjqj - Shared by ruudcnl

Meer mensen met dit probleem? Iemand een idee waar dit door veroorzaakt wordt?

Alvast bedankt!

xcarmennnn 17-09-13 16:23

hallo,
ik heb ook last van een wit puntje in mijn scherm? heeft u inmiddels een oplossing voor dit probleem gevonden?
:-)

---------- Bericht automatisch samengevoegd op 17 september 2013 om 16:23 ----------

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ruudcnl (Bericht 652975)
Beste leden,

Allereerst zal ik me voorstellen: Ik ben Ruud, 28 jaar uit Roermond.
Ik heb me even hier aangemeld om mijn probleem aan te kaarten. Dit probleem ben ik op NL websites nog niet tegengekomen, dus vandaar dat ik het hier even post.

Ongeveer 2 weken geleden zat er opeens een wit puntje op het scherm van mijn iPhone 4. Ongeveer een halve tot een mm in doorsnede. Dit puntje was vooral te zien bij lichte schermen, maar ook bij donkere/gekleurde schermen was het (zij het in mindere mate) zichtbaar. De puntjes lijken echt wat dieper in het scherm te zitten en zijn niet/nauwelijks zichtbaar als je in een hoek naar het scherm kijkt.

Ik ben verzekerd, dus belde vorige week de verzekering op om een reparatie-afspraak te maken. Enfin, telefoon werd opgehaald en gisteren weer afgeleverd. Mooi! In de begeleidende brief stond dat het probleem niet kon worden geconstateerd. En wonderbaarlijk was het puntje op dat moment ook weg. Nu zag ik vandaag van het ene op het andere moment 2 witte puntjes in het beeldscherm. Balen!

Hier een foto waarop de puntjes duidelijk zichtbaar zijn:
Yfrog Photo : yfrog.com/h8alyjqj - Shared by ruudcnl

Meer mensen met dit probleem? Iemand een idee waar dit door veroorzaakt wordt?

Alvast bedankt!

heeft u inmiddels een oplossing gevonden? ik hoop dat u me kunt helpen want ik ben ten einde raad!

RWK 17-09-13 19:09

De topic stamt wel van 2011.. Ik denk dat hij allang al een oplossing gevonden heeft voor zijn probleem. Ik raad u aan om het scherm te vervangen, maar indien u nog garantie of een verzekering lopen heeft, kunt u ook daar aankloppen en vragen of dit geval gedekt wordt. Ik denk van wel, als er geen schade is waardoor het toestel niet goed kan functioneren zou het voor de verzekeringsmaatschappij geen probleem moeten zijn.

Succes :)

xcarmennnn 17-09-13 19:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 913148)
De topic stamt wel van 2011.. Ik denk dat hij allang al een oplossing gevonden heeft voor zijn probleem. Ik raad u aan om het scherm te vervangen, maar indien u nog garantie of een verzekering lopen heeft, kunt u ook daar aankloppen en vragen of dit geval gedekt wordt. Ik denk van wel, als er geen schade is waardoor het toestel niet goed kan functioneren zou het voor de verzekeringsmaatschappij geen probleem moeten zijn.

Succes :)

Hallo, bedankt voor je reactie. Ik heb heel internet afgezocht om te achterhalen wat de puntjes zijn, toen kwam ik op dit topic terecht en dacht ik dat de oplossing inmiddels gevonden was.

Ik vraag me af of de puntjes dode of luie pixels zijn en of het zo te verhelpen is want ik heb geen garantie meer en het scherm vervangen wordt een beetje duur.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want het is best irritant en het is jammer en dat is jammer als je veel geld in je toestel hebt zitten
Alvast bedankt voor de reacties

RWK 17-09-13 20:22

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door xcarmennnn (Bericht 913150)
Hallo, bedankt voor je reactie. Ik heb heel internet afgezocht om te achterhalen wat de puntjes zijn, toen kwam ik op dit topic terecht en dacht ik dat de oplossing inmiddels gevonden was.

Ik vraag me af of de puntjes dode of luie pixels zijn en of het zo te verhelpen is want ik heb geen garantie meer en het scherm vervangen wordt een beetje duur.
Ik hoop dat iemand een oplossing heeft want het is best irritant en het is jammer en dat is jammer als je veel geld in je toestel hebt zitten
Alvast bedankt voor de reacties

Als je eens een foto kan sturen kunnen wij hier zien wat het is. Ik denk dat het gewoon om dode/luie pixels gaat. Ik weet niet wat je duur vind aan de reparatie van een iPhone 4 maar als je goed zoekt vind je al meteen goedkope oplossingen ;)

xcarmennnn 17-09-13 20:46

2 Bijlage(n)
ik hoop dat het een beetje te zien is. Het zijn witte stipjes en een grotere midden in mijn scherm die je alleen ziet bij lichte kleuren. bij donkere kleuren zie je ze niet.

alvast bedankt

xcarmennnn 18-09-13 17:03

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door RWK (Bericht 913169)
Als je eens een foto kan sturen kunnen wij hier zien wat het is. Ik denk dat het gewoon om dode/luie pixels gaat. Ik weet niet wat je duur vind aan de reparatie van een iPhone 4 maar als je goed zoekt vind je al meteen goedkope oplossingen ;)

Zie mijn vorige reactie voor de foto :)


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:10.