//

Iphone 2 3.1.3 kan nog wel bellen maar moet opnieuw geactiveerd worden help!

Iphone 2 3.1.3 kan nog wel bellen maar moet opnieuw geactiveerd worden help! discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) het broertje van mijn vriendin heeft een oud iphone 2gtje waar hij super blij mee is. ik heb hem jaren geleden een keer ergens gekocht. ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 20-03-11, 23:00
r-aw r-aw is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard Iphone 2 3.1.3 kan nog wel bellen maar moet opnieuw geactiveerd worden help!

het broertje van mijn vriendin heeft een oud iphone 2gtje waar hij super blij mee is. ik heb hem jaren geleden een keer ergens gekocht. de iphone had toen al een jailbreak en was softwarematig unlocked.

een tijdje geleden bleef het toestel hangen en broertje sloot de iphone aan op itunes om te herstellen.
dit ging natuurlijk niet goed.

probleem nu is: het toestel geeft aan dat hij opnieuw geactiveerd moet worden. wanneer ik hem aansluit op itunes krijg ik de melding dat de sim niet ondersteund wordt. ik kan echter nog wel bellen en gebeld worden/ smsjes ontvangen met het toestel. En de provider staat ook keurig boven in beeld.

ik weet niet goed wat ik met het toestel moet doen en heb al veel gelezen maar niet echt dezelfde klachten tegen gekomen.
iemand een idee?
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 20-03-11, 23:28
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Vorig jaar heb ik met een custom firmware een iphone 2G ge-update naar 3.1.3. Om softwarematig te unlocken moet je altijd updaten met een custom firmware, niet met de "stock" firmware van Apple zelf.

Ik heb die custom fw destijds via dit forum gevonden: http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...-firmware.html
  #3  
Oud 21-03-11, 00:39
r-aw r-aw is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door remundo7000 Bekijk bericht
Vorig jaar heb ik met een custom firmware een iphone 2G ge-update naar 3.1.3. Om softwarematig te unlocken moet je altijd updaten met een custom firmware, niet met de "stock" firmware van Apple zelf.

Ik heb die custom fw destijds via dit forum gevonden: http://forum.iculture.nl/f14/iphone-...-firmware.html
probleem voor mij is eigenlijk hoe krijg ik het toestel weer geactiveerd zonder de originele sim kaart?? en waarom kan ik wel gebeld worden terwijl het toestel zegt dat hij niet actief is

ga hem nu proberen met de custom firmware die je aanraadde

Laatst gewijzigd door r-aw; 21-03-11 om 00:43.
  #4  
Oud 21-03-11, 01:14
remundo7000's schermafbeelding
remundo7000 remundo7000 is offline
• iOS 15.0.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: OS X
 
Geregistreerd: Jun 2009
Locatie: Rotterdam
Berichten: 636
Standaard

Succes!
Let op dat je er wel een simkaart in hebt zitten, iphones willen worden geactiveerd met een simkaart er in.

Als het niet lukt heb je een oudere jailbreaktool nodig, zoals spirit, om de iphone te jailbreaken. Als dat is gelukt is hij niet unlocked. Maar je kan wel Wi-Fi op, daar naar cydia en bootneuter downloaden. En met bootneuter kan de iphone worden unlocked! Maar ik hoop dat de custom fw werkt, dan heb je dit allemaal niet nodig.
  #5  
Oud 21-03-11, 01:53
r-aw r-aw is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

krijg hem niet aan de praat met de custom firmware. in dfu gooide hij hem er na 2 seconden eruit met de unknown error en in recovery na 5 minuten.

toestel blijft ook in recovery mode nu..
kun je me wat vertellen over spirit remundo? denk je dat het werkt in deze situatie?

Laatst gewijzigd door r-aw; 21-03-11 om 02:09.
  #6  
Oud 21-03-11, 02:08
Pascal717's schermafbeelding
Pascal717 Pascal717 is offline
• iOS 10.2
• 10.2
• Besturingssysteem: Mac OS X
 
Geregistreerd: Oct 2007
Locatie: Overpelt (België)
Berichten: 582
Stuur een bericht via MSN naar Pascal717
Standaard

Gewoon standaard updaten naar 3.1.3 en dan jailbreaken met Redsn0w

iClarified - iPhone - How to Unlock/Jailbreak Your iPhone 2G on OS 3.1.3 Using RedSn0w (Windows)=
__________________
iPhone 8 Space Grey - iPad Pro 9,7" - Apple Watch Sport 42mm
  #7  
Oud 21-03-11, 02:14
r-aw r-aw is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

Die zal ik morgen ff proberen pascal..
  #8  
Oud 22-03-11, 11:52
r-aw r-aw is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

redsnow herkent de firmware niet :s werkt dus ook niet...
  #9  
Oud 22-03-11, 11:55
r-aw r-aw is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

Spirit werkt toch ook alleen met een geactiveerde iphone Remundo??

An activated device: one not stuck on the Connect to iTunes or Emergency Call screen.

die valt in mijn geval dus ook af...
iemandddd??
  #10  
Oud 22-03-11, 12:13
r-aw r-aw is offline
• iOS 4.2.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2010
Locatie: Amsterdam
Berichten: 8
Standaard

het is gelukt
redsnow herkende fw 3.1.3 niet
heb redsnow toen gelinkt naar een originele 3.1.2 en toen werkte hij wel
bedankt man!
  #11  
Oud 08-04-11, 04:03
Talleke77 Talleke77 is offline
• iOS 2.0
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Berichten: 1
Standaard

Ik zit ook met een gelijkaardig probleem....I Phone gekregen vele jaren terug van iemand die toen naar US ging...

Ging altijd goed, maar daarstraks stak ik hem in mijn PC en had er niet meer verder over nagedacht en deed een update...dus nu gedaan met de I Phone, krijg steeds dat teken van een USB en I Tunes op het scherm en op I Tunes komt de melding dat de SIMkaart niet goed is.

Ik ben een volledige leek in zo'n dingen en eerlijk gezegd, al wat ik de laatste uren heb gelezen is chinees voor mij. Ik geraak er niet uit.

Kan mij aub iemand stap voor stap uitleggen hoe ik mijn gewoon I Phone scherm terug krijg...

Bedankt.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ik kan wel bellen maar niet gebeld worden Martijnzzz iPhone algemeen 10 08-02-11 20:18
iPhone: Iphone moet geactiveerd worden, een hardware unlock kan ik dan activeren? miicker Jailbreak 7 14-10-10 23:55
iPhone: iphone moet geactiveerd worden maar gaat niet via jailbreak programma's. natenextdoor Jailbreak 18 02-01-10 22:19
Iphone 3g 2.2 Kan niet bellen, wel sms, internet gebeld worden. niekkremers iPhone algemeen 3 29-12-08 19:35
Ik kan niet bellen maar wel gebeld worden... koot0220 Archief 7 20-11-08 11:04

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:28.