//

Verzekering vervangt iphone 4

Verzekering vervangt iphone 4 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Vier weken geleden heb ik mijn telefoon verstuurt naar de verzekering. Met de rede dat ik ben uitgegleden en op de mij zij terecht gekomen ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen
  #1  
Oud 25-03-11, 23:15
MuVo MuVo is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard Verzekering vervangt iphone 4

Vier weken geleden heb ik mijn telefoon verstuurt naar de verzekering. Met de rede dat ik ben uitgegleden en op de mij zij terecht gekomen en op mijn iphone 4 met als resultaat:
Foto 1
- Glas op de achterkant gebroken.
- Vastlopende IOS
- Hoek van iphone beschadigd

Nu leek mij het een simpele reparatie voor de verzekering, maar na 3 weken belde ik voor de status. Ik kreeg toen te horen: Akkoord gegeven voor bestelling onderdelen. Dus ik dacht prima dan wacht ik nog even.

De week daarna (deze week) belde ik opnieuw voor een status. Nu kreeg ik te horen dat ze de telefoon vervangen voor een nieuwe, zou goed koper zijn want ze zeiden: Het glas van de achterkant is kapot (klopt), loopt vast (klopt) en de voorkant moet vervangen worden(glas).

Wat ik vreemd vind want het glas was nog heel toen ik de telefoon opstuurde en de telefoon deed het nog:
Foto 2

Hoe kunnen ze nou een telefoon vervangen die in mijn ogen maar een kleine reparatie nodig heeft? Na wat nagevraagd te hebben zeggen ze het volgende:
- Ik krijg een nieuwe Iphone, deze hebben ze momenteel in bestelling bij apple
- Simlockvrij
- Bij de Iphone zit een jaar garantie (op mijn huidige Iphone zit nog een half jaar garantie).
- Kost niks

Ik ben nu bang dat ik een gerefurbished toestel terug krijg. Heeft iemand hier ervaring mee? en ervaring met de verzekering Actua?

Extra info:
- Belgische simlock vrij iphone 4.
- Verzekerd bij Actua via gsmverzekeren.nl
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

  #2  
Oud 26-03-11, 15:47
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Er zit een beetje een taboe op gerefurbishede toestellen, wat juist belachelijk is. Sterker nog, vervangde toestellen zijn over het algemeen beter dan iphones direct uit de fabriek.

Een refurbished toestel moet aan alle eisen voldoen zoals de iPhone die uit een fabriek komt, én wordt daarnaast nog apart gecontroleerd (wat dus niet gebeurd bij die van uit de fabriek).

Paniek om niks.

Je spreekt jezelf trouwens tegen. Eerst zeg je zelf dat het glas gebroken is en de telefoon steeds vastloopt en dan zeg je opeens dat je het gek vind want het glas was nog niet kapot, terwijl je eigen foto (1) laat zien dat deze niet heel is.

Laatst gewijzigd door S¡mon; 26-03-11 om 15:54.
  #3  
Oud 26-03-11, 16:03
Typ 81's schermafbeelding
Typ 81 Typ 81 is offline
• iOS 6.1.2
• 6.1.2
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 348
Standaard

Mijn ervaring met Actua / gsmverzekeren.nl: Ik kreeg van Robiz Telecom een splinternieuwe iPhone 4 met een Engels serienummer.
__________________

  #4  
Oud 27-03-11, 15:34
MuVo MuVo is offline
• iOS 4.1
• Ik heb geen iPad
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Sep 2010
Berichten: 6
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Er zit een beetje een taboe op gerefurbishede toestellen, wat juist belachelijk is. Sterker nog, vervangde toestellen zijn over het algemeen beter dan iphones direct uit de fabriek.

Een refurbished toestel moet aan alle eisen voldoen zoals de iPhone die uit een fabriek komt, én wordt daarnaast nog apart gecontroleerd (wat dus niet gebeurd bij die van uit de fabriek).

Paniek om niks.

Je spreekt jezelf trouwens tegen. Eerst zeg je zelf dat het glas gebroken is en de telefoon steeds vastloopt en dan zeg je opeens dat je het gek vind want het glas was nog niet kapot, terwijl je eigen foto (1) laat zien dat deze niet heel is.
Het glas van de voorkant is niet gebroken, terwijl de verzekering zegt dat deze wel vervangen moet worden.

Tevens zou ik het lieftst gewoon een nieuwe krijgen, ook al worden die gerepareerde goed gecheckt, je kunt niet nagaan over veel mee gebeld is, wat de batterij levensduur is ect.

@Typ 81 Ik hoop dat ik ook een nieuwe krijg
  #5  
Oud 27-03-11, 19:41
S¡mon S¡mon is offline
• iOS 6.0.1
• 6.0.1
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Jun 2009
Berichten: 1.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MuVo Bekijk bericht
Het glas van de voorkant is niet gebroken, terwijl de verzekering zegt dat deze wel vervangen moet worden.

Tevens zou ik het lieftst gewoon een nieuwe krijgen, ook al worden die gerepareerde goed gecheckt, je kunt niet nagaan over veel mee gebeld is, wat de batterij levensduur is ect.

@Typ 81 Ik hoop dat ik ook een nieuwe krijg
Dat het toestel vastloopt ligt misschien OOK aan het touchscreen en moet daarom ook vervangen worden. Geen zorgen, refurbished toestellen zijn over het algemeen beter als nieuwe. Batterij wordt vervangen ja, als ik t me goed herinner.
  #6  
Oud 27-03-11, 22:37
DaveD30
Gast
• iOS
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door S¡mon Bekijk bericht
Dat het toestel vastloopt ligt misschien OOK aan het touchscreen en moet daarom ook vervangen worden. Geen zorgen, refurbished toestellen zijn over het algemeen beter als nieuwe. Batterij wordt vervangen ja, als ik t me goed herinner.
Sorry maar moet hier even op reageren! Refurbished toestelen beter als nieuwe???? Internet staat vol met klachten van mensen die 3 à 4 keer een toestel moeten terug sturen omdat er altijd wel wat mee is!
Heb zelf ook die ervaring met de 3G, 3GS en de iPhone 4!
Mijn ervaring met actua is dat je een brief krijg dat je een nieuwe kan halen in de winkel. Zal in dit geval lastiger gaan aangezien het een Belgisch toestel betreft.
Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 
Discussietools
Weergave

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Wi-Fi vervangt 3G pas bij ontgrendelen Wouteronline55 Wi-Fi 5 21-11-10 21:15

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:57.