iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iphone dood, of niet!? (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/87596-iphone-dood-niet.html)

danielkkkk 26-03-11 16:29

iphone dood, of niet!?
 
gisteren tijdens een gezellig feestje bij een vriendin, wou een vriend mijn bierriemopener gebruiken dus zetten z'n biertje eraan en opende hem maar in zijn dronken bui goot hij zijn halve biertje zo mijn broekzak ik! mijn iphone zat daarin! op dat moment stond hij uit.

toen ging hij opeens de hele tijd aan in mijn broekzak! kan zijn dat er iets op klikte weet het ook niet precies was zelf ook een beetje bezopen!

maar dus toen ik op de fiets naar huis zat belde ik me pa. (heb ook navigatie gebruikt die was ook een beetje ofcharts in het begin, maar toen weer goed 40 min later).
ik hoorde hem niet maar hij mij blijkbaar wel(vertelde hij mij later). toen heb ik hem op luidspreker gezet toen ging alles goed! daarna is hij uit gevallen.

toen ik thuis kwam heb ik hem aan de lader gegooid en ben ik gaan slapen! de volgende ochtend toen ik wakker werd en mijn iphone pakte zag ik dat hij maar tot 2% was opgeladen... Dus dacht ik ow zat er vast niet goed in ofzo.

dus toen gooide ik hem in de oplader opnieuw, maar hij zei dan dat hij stroom op nam voor 3 sec en toen opeens niet meer. Ik heb toen nog muziek geluisterd en hem nog helemaal goed kunnen gebruiken.

ik heb toen het bescherm hoesje eraf gehaald die was nog nat van de bier. ook heb ik hem nu 3 uur in de rijst gehad veder geen leven. en nu als ik hem aansluit op welke manier dan ook. (normaal, boxen,pc) krijg ik geen teken van leven.

weet iemand wat er aan de hand is?!

mvg

daniel

iOzan 26-03-11 16:36

Ik denk dat je hem bij het inpluggen van de lader (en misschien bij het aanzetten al) om zeep hebt geholpen.

danielkkkk 26-03-11 16:37

hmm oke hoe dan?

iOzan 26-03-11 16:40

Nou, er is waarschijnlijk via de microfoon, headset-input, dock-input of speaker bier ingelopen, zodra er elektriciteit gaat stromen ontstaan er kortsluitingen in je iPhone.

danielkkkk 26-03-11 16:46

hmm ja dat klinkt niet al te fijn. maar hij is uitgevallen omdat hij bijna op was daarom stond hij ook uit in mijn zak. en toen heb ik hem gister avond opgeladen ook nog even gebruikt. maar het opladen duurde wel langer dan normaal... en veder hij toonde 2 uur geleden nog wel tekens van opladen maar hij starte dan niet en zei op mijn pc dat hij het usb apperaat niet herkende en om de halve minuut als hij erinzat en nu is het leven erin dood voor zover ik weet.

danielkkkk 26-03-11 16:46

en ik ruik de bier lucht bij de inplug voor de stroom.

iOzan 26-03-11 16:46

Accu laten verwisselen?

danielkkkk 26-03-11 16:49

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door iOzan (Bericht 655797)
Accu laten verwisselen?

wat bedoel je precies? ik ben niet zo bekend met iphone.
trouwens wel bedankt dat je me helpt!

iOzan 26-03-11 16:53

De batterij laten vervangen, ik weet het niet zeker, maar hier zou het aan kunnen liggen.
Accuvervanging voor iPod, iPhone, GPS - Reparatie - ReplaceDirect.nl

Graag gedaan. :)

danielkkkk 26-03-11 16:57

hmm oke en veder niet veder laten drogen in de rijst? of iets dergelijks?

danielkkkk 26-03-11 16:59

ik heb hem net weer in mijn computer geplugged, hij geeft nu de hele tijd aan dat het apperaat niet herkend word. betekend dat de iphone nog wel een signaal zend of is dit automatiek van de computer?

iOzan 26-03-11 16:59

Zou je kunnen proberen, een hele dag in rijst laten staan. Niet met een haardroger o.i.d. erin gaan blazen, dan maak je het alleen maar erger!

En als dat niet helpt, ff de accu vervangen en zoniet, weet ik het ook niet.

danielkkkk 26-03-11 17:02

oke bedankt voor de hulp dan zal ik hem er eerst maar even een dagje in leggen. en dan zie ik morgen het resultaat wel ik hou je op de hoogte!

iOzan 26-03-11 17:04

Succes, ik hoop dat het werkt!

poloer 29-03-11 14:46

Heeft t nog geholpen?

danielkkkk 29-03-11 15:31

heb een keer nog gekregen dat hij zei dat hij oplade maar dat was het en zag hem ook verbinding zoeken met mijn pc. maar dan zei mijn pc weer ken dit usb niet. dus op naar mac house.

wouter1981 29-03-11 16:33

Die iPhone is vermoedelijk goed kapot. Zoals ik begrijp heeft hij een avond kunnen weken in bier en heeft hij daarna een nacht aan de lader gelegen. Dat het toestel überhaupt nog iets doet verbaast me.

Je kunt het toestel het beste aanbieden ter reparatie. Je kunt dit doen bij de winkel waar je hem hebt aangeschaft. Hou er rekening mee dat er een flink kostenplaatje aan hangt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:59.