iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Mail op iPhone en MacBook (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/8779-mail-op-iphone-macbook.html)

fabulaus 05-03-08 01:58

Mail op iPhone en MacBook
 
Ik zie door de POP3-bomen en de IMAP-struiken het bos niet meer dus ik hoop dat jullie mij hierbij verder kunnen helpen.

Ik wil graag zowel op mijn iPhone als op mijn MacBook mijn mail kunnen ontvangen (en natuurlijk beantwoorden) om het vervolgens op mijn MacBook te kunnen argiveren in de juiste mappen (School, Werk, Etc.).

Bijvoorbeeld als ik in de trein zit en ik krijg een mailtje met mijn werkplanning wil ik deze op mijn iPhone alvast kunnen (door)lezen om vervolgens thuis op mijn MacBook het mailtje te kunnen argiveren in de "Werk" map.

Macbook: Core2Duo 2.0Ghz, 2Gb, Mac OSX Tiger
iPhone: 1.1.4.
Mail: G-mail

Ik heb nu de apparaten op IMAP ingesteld maar dit lijkt niet helemaal lekker te werken. Het is vooral op de MacBook verschrikkelijk langzaam en mail gaat alle 2000+ mailtjes binnen halen die nooit van mijn Gmail acount verwijderd zijn. Ik zit er niet echt op te wachten om dit alsnog te gaan doen, desnoods neem ik dan een nieuw acount.
Mijn huidige username is toch ontzettend 1998...

Kunnen jullie mij vertellen hoe ik dit het beste kan doen?

maartenvs 05-03-08 10:15

Als het goed is hoeft hij die mails maar 1x op te halen voor offline store. Maar je kunt vaak ook instellen dat hij bijvoorbeeld alleen de header ophaalt en pas de rest van het bericht als je dat aangeeft. Wat ook handig is, is om een map te maken met daarin al je oude mailtjes. Hij haalt vaak alleen je inbox op dus als daar 2000 mailtjes in staan gaat hij ze allemaal syncen. Beter dat je een paar mappen aanmaakt. Deze update hij meestal pas als je ze bekijkt. Waarschijnlijk gaat alles dan ook een stuk sneller omdat hij minder hoeft te syncen.

fabulaus 05-03-08 10:52

Dat betekend dus dat ik al die 2000 mailtjes dus toch kan gaan doorspitten om ze in de juiste map te zetten? Trouwens, ik heb mijn Mac de hele nacht aan laten staan en hij heeft nogsteeds niet alles binnen gehaald.

maartenvs 05-03-08 12:15

Je kunt toch gewoon alles van voor 2008 in een map sleuren? Ik heb al mijn mails in "jaarmappen" zitten. Werkt goed hier, en mocht ik iets zoeken is dat met entourage zo gevonden. Mijn totaal aantal mails zal ook wel ergens tussen de 1500-2000 zitten en het is hier nog hartstikke snel (draai wel eigen mailserver).

Guest-20210226115605 05-03-08 23:21

Moet ik POP uitschakelen en alleen IMAP aan laten staan? Heb nu namelijk beide aan staan en wil dat zodra ik een e-mail op m'n iPhone verwijder dit ook in Mail (Mac) geberud? Ook wil ik dat zodra ik op de iPhone een e-mail lees deze dan ook automatisch ongelezen wordt in Mail.

Is dit mogelijk?

maartenvs 06-03-08 00:08

popmail kun je als het ware maar 1x binnen halen vanaf 1 apparaat. Imap slaat je mails centraal op waarna alle apparaten de mail kunnen bekijken. Ook kun je de status van een bericht wijzigen (ongelezen bv) waarna dit dus op elk apparaat zichtbaar is. Ik hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel. Pop zou ik altijd afraden, verbruikt veel meer data en dus batterij.

Guest-20210226115605 06-03-08 00:13

Oke ik begrijp het!

Pop heb ik inderdaad gebruikt om oudere berichten in Mail te krijgen. Dank je ik ga eens aan de slag met de imap instellingen op de iPhone.

Guest-20210226115605 06-03-08 01:33

Toch nog 1 ding. Ik heb 2 accounts ingesteld maar ik wil bij een nieuw bericht kiezen met welk e-mail adres het mailtje verstuurd wordt. Ik zie dat dit niet mogelijk is? Ik heb wel gezien dat ik een standaard verzend account kan instellen. Mocht ik via een ander mailadres een mailtje willen sturen dan moet ik dus via Mail na het account tappen en daar een nieuw e-mail bericht aanmaken?

maartenvs 06-03-08 10:27

Inderdaad, je verzend de mail van de account die je op dat moment bekijkt. De standaard account wordt volgens mij alleen gekozen als je bij een website op een mail link klikt.

Vonny 06-03-08 10:55

even een voortgaand vraagje op fabulaus...
hij wil duidelijk zowel mail verzenden als ontvangen op beide...
Is het mogelijk dat als ik op mijn Imac al een mail ontvangen heb, hem niet meer op de iphone binnenkomt?

maartenvs 06-03-08 11:08

Dat gebeurt er als je pop gebruikt. Dan kan alleen of je mac of je iphone die mail ophalen (tenzij je op je mac instelt dat hij je mail op de server laat staan). Bij imap is het net als hotmail zeg maar. Maakt niet uit waar je inlogt je mail is overal hetzelfde. En als je ergens iets wijzigt zie je dat dus overal waar je inlogt op die account.

Vonny 06-03-08 15:46

OK...
is het dan voldoende enkel op de iphone met imap te werken of moet dat zowel op al mijn computers met mijn pop-email ingesteld worden.

maartenvs 06-03-08 17:16

Ik weet niet precies welke email services jij gebruikt en of deze allemaal imap ondersteunen. Veel providers ondersteunen volgens mij al imap, maar je moet dan wel altijd opletten dat je inbox niet te groot wordt. Mocht je vastzitten aan een provider met pop, dan is er vaak de mogelijkheid je mail door te laten sturen. Als je dit laat doen met je pop mail -> imap account dan kun je dus via 1 account beide inboxen bekijken. Staat wel tegenover dat je alleen kan verzenden met je imap account. Het principe is eigenlijk heel simpel. Google anders een beetje rond. Mocht je nog veel vragen hebben kun je ook even een pb sturen, misschien dat ik je via msn wat verder kan helpen.

Ik zal anders even mijn situatie uitleggen.
Ik heb 2 email accounts, 1 van mijn provider (xs4all) en een van mijn eigen domein. Makkelijk gezegd hebben deze een limiet van 25mb. Deze zijn dus in no-time vol. Daarom heb ik thuis een mailserver draaien welke via pop de mail binnenhaalt (dus haalt de mail volledig van de server) en deze vervolgens via exchange (imap) beschikbaar stelt aan al mijn pc's, pda's, etc. Alle mails van de 2 account komen dus samen in mijn imap inbox.

mathphone 06-06-12 20:49

Hey,

Ik zit met een lastig iets, als ik op men iphone een mail lees dan moet ik die steeds nog eens openen op iPad en men macbook.. Is er niks in instellingen van iCloud die dit kan vermijden?

Alvast bedankt

Guest-20180925190238 06-06-12 21:08

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mathphone (Bericht 800671)
Ik zit met een lastig iets, als ik op men iphone een mail lees dan moet ik die steeds nog eens openen op iPad en men macbook..

Misschien een heel domme vraag: gebruik je ook echt iCloud e-mail, dus met een @me.com adres?

mathphone 09-06-12 18:51

Ik gebruik @hotmail.com adres, maar iCloud staat wel altijd aan en gebruik ik. Ik ken er niet zoveel van dus hopelijk helpt je dit wel? Thank alvast om te reageren timosha!

Guest-20180925190238 09-06-12 18:56

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door mathphone (Bericht 801311)
Ik gebruik @hotmail.com adres,

Dan ligt het probleem bij Hotmail en niet bij iCloud. iCloud kan alleen een @me.com e-mail account synchroon houden.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:09.