iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   iPhone 4 : Belprobleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/88647-iphone-4-belprobleem.html)

Beav1s 08-04-11 11:11

iPhone 4 : Belprobleem
 
Hallo,

Sinds een tijdje heb ik een vreemd probleem met mijn iPhone 4:
Als ik iemand bel, of als ik gebeld word, hoor ik de persoon aan de andere kant gewoon goed, maar niemand kan mij horen. Soms hoor ik ook alleen gekraak met vaag de andere persoon er door.

Ik had eerst een JB op 4.2.1, maar deze heb ik inmiddels verwijderd. Het probleem is echter nog niet opgelost. Ik heb het ook al geprobeerd met een headset, maar dit verhielp het probleem ook niet. De update naar 4.3.1 heeft ook niet geholpen..

Heeft er iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Alvast bedankt!

wouter1981 08-04-11 11:18

Je hebt zelf een software probleem al uitgesloten dus blijft een hardware probleem over. Ik denk dat je je iPhone ter reparatie moet aanbieden.

n1mber 11-04-11 22:46

Ik heb sinds de laatste update last van hetzelfde probleem. Ook helemaal hersteld zonder Jailbreak, maar nog steeds het probleem. Als ik schud met de telefoon kunnen ze me soms wel horen. De microfoon lijkt wel kapot.

Rare is dat de dictafoon app het wel gewoon doet. Gebruikt de iPhone verschillende microfoons voor bellen en de app?

wouter1981 11-04-11 22:55

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door n1mber (Bericht 662972)
Rare is dat de dictafoon app het wel gewoon doet. Gebruikt de iPhone verschillende microfoons voor bellen en de app?

Waarschijnlijk wel. De microfoon die naast de hoofdtelefoonaansluiting zit wordt ook gebruikt bij FaceTime. Grote kans dat die ook voor de dictafoon gebruikt wordt.

n1mber 12-04-11 22:12

Vandaag maar weer eens helemaal hersteld. En nu doet alles het weer gewoon! Mensen horen mij weer als ik ze bel. Heel raar....waarschijnlijk toch iets softwarematig.

Beav1s 13-04-11 09:07

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door n1mber (Bericht 663365)
Vandaag maar weer eens helemaal hersteld. En nu doet alles het weer gewoon! Mensen horen mij weer als ik ze bel. Heel raar....waarschijnlijk toch iets softwarematig.

Heb je hem hersteld naar fabrieksinstellingen dan? Dat is nl. Het enige wat ik nog niet heb geprobeerd..

n1mber 13-04-11 10:49

Ik heb hem inderdaad hersteld naar fabrieksinstellingen. Toen een reservekopie erop gezet En daarna gewoon Jailbreak erop. Het werkt nog steeds.

Beav1s 13-04-11 11:06

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door n1mber (Bericht 663474)
Ik heb hem inderdaad hersteld naar fabrieksinstellingen. Toen een reservekopie erop gezet En daarna gewoon Jailbreak erop. Het werkt nog steeds.

Dan ga ik dit ook maar eens proberen!

n1mber 13-04-11 12:14

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Beav1s (Bericht 663480)
Dan ga ik dit ook maar eens proberen!

Ik ben benieuwd of het bij jou ook heeft gewerkt.

Beav1s 13-04-11 12:35

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door n1mber (Bericht 663518)
Ik ben benieuwd of het bij jou ook heeft gewerkt.

Tot nu toe niet.. Bovendien ben ik nu al m'n app's kwijt.. De reservekopie heeft wel contacten en foto's e.d overgezet maar geen apps. Ik ga het nu nog maar eens proberen en hopen dat het nu wel werkt.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 03:42.