iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   Zwaar probleem (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/88664-zwaar-probleem.html)

robje33 08-04-11 15:20

Zwaar probleem
 
Hallo,

ik heb vorige week een iPhone 4, 2e hands van marktplaats gekocht. Helaas ben ik zo stom geweest om de bon/factuur er niet bij te vragen. De telefoon leek goed te werken, maar nu bij nader inzien zie ik dat hij helemaal geen bereik heeft, hij vind m'n t-mobile provider NIET. Dus er staat constant geen service boven in beeld.

Nu heb ik geen bon, en de telefoon is niet bij apple gekocht. Wel heb ik het serienummer nagetrokken op de site van apple, waar opstaat dat ik nog bijna een jaar garantie heb + nog iets van 2 maanden fabrieksgarantie.

Apple neemt geen telefoons in die bij andere winkels gekocht zijn. En ik weet ook niet bij welke winkel deze telefoon gekocht is.

Hoe nu te handelen??

leontjuh1 08-04-11 15:30

Wat je uiteraard ook kan proberen is de verkoper te contacteren en die vragen om de bon/factuur. Misschien is die wel zo aardig om de bon/factuur gewoon te geven :)
Wat je anders zou moeten doen weet ik helaas niet. Gelukkig zijn er hier op het forum wel mensen die daar óf ervaring mee hebben óf weten wat je anders zou moeten doen ;)

wouter1981 08-04-11 15:57

Zit er een simlock op? Welke firmware heeft de iPhone? En welke modemfirmware?

Heb je contact opgenomen met Lelieveld Service? Dat is een authorized Apple Service Center.

robje33 08-04-11 16:00

Telefoon is een iPhone 4. Firmware 4.3 zat erop. Heb hem geüpdate naar 4.3.1.

wouter1981 08-04-11 16:02

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robje33 (Bericht 661793)
Telefoon is een iPhone 4. Firmware 4.3 zat erop. Heb hem geüpdate naar 4.3.1.

Kun je m wel activeren met je simkaart?

robje33 08-04-11 16:10

Ja, ik kan ook m'n pincode intypen. Maar bij zoeken netwerk gaat het mis. Simkaart werkt wel in andere iPhone 4

Timmy89 08-04-11 16:19

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robje33 (Bericht 661798)
Ja, ik kan ook m'n pincode intypen. Maar bij zoeken netwerk gaat het mis. Simkaart werkt wel in andere iPhone 4

Doe nog eens een jailbreak met redsnow RC11 en vink cydia AAN
en kijk eens als je dan verbinding hebt.

kadirnl70 08-04-11 16:46

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door robje33 (Bericht 661784)
Hallo,

ik heb vorige week een iPhone 4, 2e hands van marktplaats gekocht. Helaas ben ik zo stom geweest om de bon/factuur er niet bij te vragen. De telefoon leek goed te werken, maar nu bij nader inzien zie ik dat hij helemaal geen bereik heeft, hij vind m'n t-mobile provider NIET. Dus er staat constant geen service boven in beeld.

Nu heb ik geen bon, en de telefoon is niet bij apple gekocht. Wel heb ik het serienummer nagetrokken op de site van apple, waar opstaat dat ik nog bijna een jaar garantie heb + nog iets van 2 maanden fabrieksgarantie.

Apple neemt geen telefoons in die bij andere winkels gekocht zijn. En ik weet ook niet bij welke winkel deze telefoon gekocht is.

Hoe nu te handelen??

misschien een domme vraag, maar staat je iPhone in de vliegtuigmodus of is er een jailbreak aanwezig?

robje33 08-04-11 17:32

Er is geen jailbreak aanwezig. Die was er wel. Maar ook zonder resultaat.

nance30 10-04-11 09:06

doet hij het wel met een andere simkaart? van een andere provider?

mischien een simlock of iets.


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:02.