'Aantal tekens', dan 160 en dan weer 70 discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Valt mij op dat mijn gsm bij 'aantal tekens' dan 160 en dan weer 70 tekens weergeeft. Voor nationale berichten trek ik mij hier doorgaans ...
|
Registreer | FAQ | Ledenlijst | Kalender | Berichten van vandaag | Zoeken |
|
|||
|
|||
'Aantal tekens', dan 160 en dan weer 70
Valt mij op dat mijn gsm bij 'aantal tekens' dan 160 en dan weer 70 tekens weergeeft.
Voor nationale berichten trek ik mij hier doorgaans niet zoveel van aan, die 10 000sms'n per maand geraken toch nooit op. Maar internationaal ligt dat toch juist iets anders, nog mensen die dit probleem hebben?
Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)
|
|
|||
|
|||
Als je nationale tekens gebruikt zoals 'é' of 'à' dan kan dat inderdaad wel eens voorkomen.
|
|
|||
|
|||
heb ik ook met de ë
edit: ook met andere internationale teken,, niet allemaal, ik vind dat apple daar iets aan moet doen,, of ligt het probleem bij t-mobile? Laatst gewijzigd door saxobart; 09-04-11 om 21:17. |
|
|||
|
|||
Ik ben Mobistar, en heb het probleem ook. Is iets van de iPhone zelf vrees ik.
|
|
|||
|
|||
Citaat:
en ik denk dat dit het probleem is. |
|
|||
|
|||
Zie Sms - Wikipedia
Een sms-bericht kan maximaal 140 bytes groot zijn. Hierin passen 140 8-bits tekens, 160 7-bits tekens of 70 16-bits tekens voor talen zoals Chinees, Japans of Koreaans wanneer deze gecodeerd worden volgens de UTF-16 codering. (Zie ook Unicode.) Buiten de 140 bytes vallen de routeringsgegevens zoals afzender, prioriteit en bestemming. Er bestaan methodes om meerdere berichten te combineren voor het versturen van langere berichten. De gebruikers dienen echter per bericht van 140 bytes te betalen. Speciale tekens maken dus gebruik van UTF-16 codering, waardoor er maar 70 tekens in een SMS passen. |
Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten) |
|
Soortgelijke discussies |
||||
Discussie | Auteur | Forum | Reacties | Laatste bericht |
Agenda leeg.... en dan weer niet! | Brinkster | iTunes | 9 | 21-02-11 10:42 |
tip: sms 160 tekens | jolyon | iPhone algemeen | 15 | 07-04-10 17:12 |
iPhone geeft afspraak 1uur later weer dan in iCal | evad | iPhone algemeen | 4 | 18-12-08 23:23 |
Onder 2.0, mag je dan meer dan 1000 contacten hebben? | rrustema | iPhone algemeen | 2 | 12-07-08 18:12 |
En dan ben je eindelijk klaar met updaten. Dan tracteer je jezelf op een Emotible | Michael | iPhone accessoires en onderdelen | 3 | 01-03-08 14:26 |
|
|