iCulture forum | iPhone, iPad,  iPod touch, Apple TV en iOS

iCulture forum | iPhone, iPad, iPod touch, Apple TV en iOS (https://forum.iculture.nl/)
-   iPhone algemeen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/)
-   -   500MB opgebruikt na 10 dagen (https://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/88782-500mb-opgebruikt-na-10-dagen.html)

Kate 10-04-11 16:42

500MB opgebruikt na 10 dagen
 
Hello,

Ik heb blijkbaar mijn 500MB al opgebruikt na 10 dagen. Ik weet niet goed waaraan dit zou kunnen liggen. E-mail, Whatsapps? verbruiken die dingen veel bij het open ervan of enkel bij het gebruik ervan?

Onyx 10-04-11 19:23

Kan me moeilijk voorstellen dat met alleen de mail en whatsapp die 500mb zo snel op is.
Zit eerder te denken aan veel live streams van tv of youtube etc.
Of je moet natuurlijk massa's foto's en filmpjes hebben verzonden..

Kortom, wat heb je er de afgelopen 10 dagen daadwerkelijk mee gedaan, of geinstalleerd.. :rolleyes:

Kate 10-04-11 19:27

neen dat doe ik thuis en updates en zo ook. ik vond het echt raar dat het al op was. daarom dacht ik heeft dat met dataroaming te maken? ben nog niet in het buitenland geweest

apotheosis 10-04-11 20:02

Dat is niet normaal hoor, om 500MB op te doen moet je toch wel al het één en ander voor doen.

Ik durf eerlijk gezegd niet zeggen aan wat het kan liggen.

Heb je een abonnement bij je provider?

En welke apps heb je zo opstaan?

Je hebt thuis Wi-Fi zeg je en die Wi-Fi werkt? Tis mss stomme vroeg maar zodat je toch zeker bent je ondertussen toch niet via 3G aan het surfen bent?

En welke apps heb je zo opstaan?

Want ik heb ook whatsapp staan en deze mag bij mij zelfs op de achtergrond draaien, ik heb er geen enkel probleem mee.

Je zou je verbruik eens in de gaten moeten houden en eens zien of je nog zo'n data vebruikt als je je iphone een paar uren niet gebruikt en alsook wel je apps die in de achtergrond draaien hebt gewist. (2maal snel homebutton duwen en dan verschijnen onderaan je laatst gebruikte apps, deze apps draaien in de achtergrond, soms gebeurt het eens er 1 vervelende app je data opslurpt waarmee ik niet zeg dit bij u het geval is he).

Kate 10-04-11 20:05

whatsapp heb ik staan en viber en dan de gewone, mail, facebook....
en ik zit bij base. ik was echt verschoten van dat smsje van base. thuis ben ik verbonden op het Wi-Fi netwerk

apotheosis 10-04-11 20:24

Citaat:

Oorspronkelijk geplaatst door Kate (Bericht 662471)
whatsapp heb ik staan en viber en dan de gewone, mail, facebook....
en ik zit bij base. ik was echt verschoten van dat smsje van base. thuis ben ik verbonden op het Wi-Fi netwerk

Die heb ik alvast ook allemaal staan en die geven normaal gezien geen problemen.

Je moet dat eens in de gaten houden; je data die laatst geupdated is bijhouden en dan eens beginnen surfen op je Wi-Fi netwerk en dan wel geene edge of 3G gebruiken he en als je dan opeens ziet dat je data alweer wat omhoog geschoten is dan zal je naar base moeten gaan en ligt het probleem bij deze.

Je sprak ook over dataroaming? staat altijd uit, zo hoort het in mijn ogen ook.

Je verbruikt normaal gezien zowat het meeste als je heel veel youtube filmpjes bekijkt of zware emails of weet ik veel wat doorstuurd of ontvangt en dan spreek ik over heel wat.

En mss moet je ook eens je apps wissen die op de achtergrond draaien (zoals ik zeg 2maal homebutton klikken en als je het correct doet dan zie je onderaan de laatste gebruikte apps staan, die moet je mss ook eens wissen).

Je kan ook via je iphone zelf je tellers op nul zetten en zo eens testen.

Mocht je niet ver van mijn deur wonen zou ik altijd wel eens proberen helpen, in de praktijk gaat dat altijd wel makkelijker dan in de theorie nu :).

Kan je bij base ook zelf inloggen en zo al je verbruik nagaan?

powaq 12-04-11 12:10

Gebruik je Viber veel om te bellen ? Dat verbruikt ongeveer 42MB per uur...


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:36.