//

3g 16 GB update ellende

3g 16 GB update ellende discussie in iPhone algemeen forum; ( verdwijnt na registratie ) Goeden dag allemaal, ik heb me eigen de afgelopen dagen helemaal suf gelezen hier op het forum over mijn ellende. Ik zal even bij het ...



Ga terug   iPhone, iPod touch, iPad en Apple TV forum > iPhone > iPhone algemeen
Wachtwoord vergeten? Registreren!
Registreer FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Reageren

 

Discussietools Weergave
  #1  
Oud 11-04-11, 15:39
NicolaasR NicolaasR is offline
• iOS 7.1.2
• 7.0.3
• Besturingssysteem: Windows
 
Geregistreerd: Apr 2011
Locatie: Deventer
Berichten: 115
Unhappy 3g 16 GB update ellende

Goeden dag allemaal,
ik heb me eigen de afgelopen dagen helemaal suf gelezen hier op het forum over mijn ellende.

Ik zal even bij het begin beginnen.

2 weken geleden na een lange tijd toch weer een iphone gekocht.
een witte 3g 16gb (na nader onderzoek in de telefoon een belgische)
Geen enkel probleem werkte naar behoren dacht ik. Er stond cydia op dus ik dacht dat de telefoon geunlocked was. (na veel lezen op dit forum zijn al deze telefoons in belgie zonder zsimlock geleverd maar goed)
Na 2 dagen stuite ik toch op een lichtelijk irritant probleem. Mensen konden mij gewoon bellen en bij de beller ging mijn telefoon gewoon over alleen er gebeurde niks op mijn iphone tot dat ik de telefoon uit de sluimerstand haalde dan zag ik dat er iemand belde (op dat moment) of kwam er uren later achter dat er iemand had gebeld.
Ik naar de plaatselijke unlock-afghaan die zag het gelijk (zei die) cydia was verkeerd gedownload en er stond een te oude FW op. Hij kon het wel ff regelen en een goede jailbreak en unlock er over heen zetten incl iOS4.2.1.
Maar was op eigen risico want hij kon aan het scherm al zien dat de telefoon waterschade had(geen idee waar hij dat vandaan had maar goed)
Hij hangt de iphone aan iTunes waarna een klein half uurtje een fout code kwam met de melding dat de iphone niet kon worden hersteld vanwege fout code 1002.
Dit had hij wel vaker gehad ook dit kon hij er gewoon afhalen "geen probleem vriend"
Na een week toch maar eens gaan kijken want vond het nog al lang duren.
Wat bleek toch een probleem hij kreeg het er niet af en dit was te wijten aan waterschade (hij wilde me wel gelijk een iphone 4 64gb verkopen)
Lang verhaal korter maken, ik kwaad de telefoon mee naar huis genomen en daar zat ik dan. Nog altijd kwaad op marktplaats gezet t.e.a.b. maar mensen maakte afspraken maar kwamen niet opdagen.
Dus toch maar gaan spitten op google en youtube. Na vele pogingen en vele programma's fout code verholpen iphone starte op maar alleen in noodoproep toestand. 3.1.2 erop gezet en doormiddel van blackra1n rc3 een jailbreak erop gezet maar kon er geen cydia opzetten omdat mijn Wi-Fi niet werkte verder gezocht op youtube en deze site blackra1n ellende met 3.1.2. toch maar een Upgrade gedaan naar iOS 4.2.1. met Redsn0w een jailbreak erover heen gezet (heeft in totaal 11 pogingen gekost) en yes daar kwamen de apps tevoorschijn. Zo blij als een klein kind in een snoepwinkel een dansje en een liedje verder de boel op NL gezet gesynced met iTunes en de pc. Simkaart erin niks anders dan zoeken links boven in itunes zegt deze iphone heeft geen simkaart koppel uw iphone los en plaats simkaart. maar even later bleek geen Wi-Fi, geen bluetooth en ook de simkaart wordt niet gevraagd in de telefoon en ook niet herkent blijft zoeken links boven in staan. Alleen dit laatste daar kan ik echt niet 1 topic over vinden wel afzonderlijke problemen geen Wi-Fi of geen bluetooth of geen youtube. maar niet met alles tegelijk en geen simkaart vragen of lezen.
Het enige wat ik nu heb is een dure ipod waar 1 simkaart in kan en vervolgens niks doet.
Af en toe krijg ik de melding u kunt niet bellen en smsen met uw iphone restore uw iphone in iTunes (toch een keer geprobeert weer fout code 1002 kon ik weer opnieuw beginnen) Heeft iemand een idee? ik heb het zo uitgebreid mogelijk opgeschreven zodat de lezer precies weet wat er gebreurt is

klein update
4.2.1 werkte toch niet goed. de iphone starte zich elke minuut op dus dat werd hem ook niet
heb er nu net 3.1.2 terug opgezet en met blackrain jailbreak erover heen gezet.
nog altijd het zelfde probleem
krijg een iTunes melding dat herstel is vereist via iTunes echter als ik dit doe krijg ik weer een fout melding 1002.
ik heb net even in de telefoon gesnuffeld en de telefoon heeft op dit moment geen imei, geen iccid, geen modemfirmware, Wi-Fi adres staat op N/A

dit moment versie 3.1.2. (7D11) met blackra1n jailbreak

Laatst gewijzigd door XIII; 11-04-11 om 17:05. Reden: Berichten samengevoegd
Advertentie
Advertentie Gesponsorde links (verdwijnt na registratie)

Reageren



Er zijn 1 actieve gebruikers die momenteel deze discussie bekijken (0 leden en 1 gasten)

 

Soortgelijke discussies

Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
iPhone: Cydia ellende thebruceii Jailbreak 0 31-08-10 17:09
iPhone ellende MacRub Unlock [archief] 11 08-05-08 19:30
Mail crash na veel ellende hanzana Unlock [archief] 5 29-02-08 12:04
FF updaten naar 1.1.2. een avond ellende Koudijs Unlock [archief] 11 30-01-08 16:55

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Trackbacks are Aan
Pingbacks are Aan
Refbacks are Uit



Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:26.